מה עושה חנות וילונות לחנות וילונות טובה? אילו סוגים של וילונות תמצאו בחנות וילונות ישראלית ממוצעת? והאם חנות בדים טובה יכולה להחשב כחנות וילונות?

חנות וילונות אפשר למצוא כמעט בכל עיר וישוב גדול, ובמיוחד במקומות בהם ישנה הרבה בניה חדשה. חלק לא קטן של חנויות וילונות מייצג יצרני בדים ווילונות מסוימים, שלהם פתרונות ופטנטים מסוגים שונים ומשונים: וילונות חשמליים, וילונות רומאיים, ונציאניים וכד'.

אם תרצו, חנות וילונות טובה היא קודם כל חנות בדים גדולה. בחנות וילונות ראויה תמצאו סוגים רבים של בדי וילונות, מחומרים שונים, סוגי בדים שונים ובעיצובים שונים.

מלבד אלה, חנות וילונות טובה תציע לכם מגוון של פתרונות הצללה שהם לאו דווקא וילונות בד קלאסיים: צלונים מסוגים שונים, וילונות "רומאיים" (וילונות רוחב רבועים) ועוד ועוד. לכן, כשאתם נכנסים לחנות וילונות, ורוצים לדעת אם מדובר בחנות טובה הסתכלו קודם כל על המגוון.

מה לגבי פרמטרים אחרים? ובכן, כל המגוון הגדול של הבדים ופתרונות ההצללה לא יעזור לחנות, אם בעלי החנות או העובדים במקום לא ידעו לייעץ לכם בבחירת הווילון והבד המתאימים לכם. זו חוכמה קטנה מאוד להציע לכם וילון חשמלי עם טיימר לשבת על מתלה ברזל מפורזל, אבל אם הבד שיציעו לכם לא יהיה יפה בעינכם או מתאים לרהיטים ולחדרים לא עשיתם כלום עם כל המגוון והמבחר. בקיצור, חשוב שבחנות וילונות טובה יהיה גם מישהו עם יכולות של מעצב פנים.

אביזרים נלווים בחנות וילונות

חנות וילונות טובה תוכל להציע לכם מגוון של אמצעי תליה: החל במסילות משני הסוגים הנפוצים, וכלה במוטות תליה בעוביים, צבעים ואורכים מגוונים.

מסילות התליה הנפוצות מסילת אלובין שעשויה מאלומיניום, ומסילת U. הראשונה נפוצה יותר וניתן לתלות עליה סוגים רבים של וילונות בסוגי תפירה שונים. השניה צרה וחבויה יותר, אבל לא מתאימה לכל סוגי הווילונות.

בחנות וילונות תמצאו גם מוטות: אלה מיועדים לווילונות שנתפרים במיוחד למטרת תלייה כזו, וכוללים וילונות עם טבעות מתכת, סרטי בד לתליה ועוד. אלה יכולים להיות מוטות עץ או מתכת כאשר הרוחב הסטנדרטי שלהם, אותו ניתן למצוא בכל חנות וילונות ראויה, הוא 1.5 מטר.

ומה לגבי חנות בדים? האם היא יכולה להקרא חנות וילונות?

יש חנויות בדים רבות שמשווקות ומוכרות בדי וילונות. החסרון הוא שהן לא תמיד מצוידות במומחים לווילונות והעצה שתקבלו תהיה יותר ברמה הפרקטית, אם אתם שואלים את עצמכם "איך לתפור וילון". בחנות וילונות תקבלו שרות כולל, מא' ועד ת'.