מתכננים לבנות את בית החלומות שלכם? כדי להיערך לפרויקט הגדול של חייכם באופן הטוב ביותר, עליכם להתכונן לתקופה מורכבת הכוללת שלבים רבים, כגון: אישורים של העירייה, הוצאת היתר בנייה ועוד.

אדריכל לתכנון בית פרטי יעבוד איתכם באופן צמוד לאורך כל התהליך וינסה למקסם את כל הבקשות והרצונות שלכם, בהתאם למגבלות השטח. איזה שיקולים עליכם לקחת בחשבון לפני תכנון בית פרטי וכמה זה יעלה לכם? ריכזנו לכם את כל המידע על תכנון בית פרטי.

 

תכנון בית פרטי - שיקולים שצריך לקחת בחשבון

תכנון בית פרטי הוא תהליך ארוך ומורכב, לעיתים תרגישו שלא מסתיים, יש לבצע כל שלב תוך תכנון וחשיבה לעומק, על מנת לייעל את התהליך ולמנוע בעיות בדרך. לפניכם מספר פרמטרים חשובים לתכנון הבית:

  1. האזור בארץ
  2. שעות הפעילות בבית
  3. האנשים שגרים בבית (זוג צעיר / מבוגרים / ילדים)
  4. סביבת הבית (אם הוא נמצא בפארק או ליד כביש ראשי)
  5. הדרישות והרצונות של בני הבית
  6. התקציב לפרויקט

 

האדריכל של הפרויקט הוא חלק אינטגרלי מהתהליך ועל כן תכנון מוצלח מראש יניב הצלחה מרובה לכל הצדדים, הן לרשויות השונות והן לבעל הבית העתידי. תפקידו של האדריכל הוא לתכנן מראש את החלוקה הפנימית של הבית ולממש את כל הפוטנציאל שלו.

 

תכנון בית פרטי מפלס אחד

 


 

תכנון בית פרטי - רישוי והיתרי בנייה

 

שלב 1 - תיק מידע

לפני שהאדריכל מתחיל את העבודה, עליו לקבל מהעירייה את כל המידע הנחוץ כדי לבצע את התכנון באופן מדויק. האדריכל יבחן את השטח ואת כל הפרמטרים מסביב, למשל, כיווני האוויר, המבנים מסביב ועוד. בתיק המידע תהיה גם המדיניות של הוועדה העוסקת בהיתרי בניה.

לאחר שהאדריכל אסף את כל המידע האפשרי, עליו לבדוק את היתרי הבניה והאם קיים היתר מעודכן. בנוסף, עליו לדאוג למסמך תב"ע (תוכניות בניין עיר), כדי להסדיר את השימוש בקרקע ולדעת מהן המגבלות לבנייה ומה ניתן לבצע. כך האדריכל יוכל לתכנן את הבית ולמנוע טעויות אפשריות בעתיד.

 

שלב 2 - היכרות עם הלקוח והכנת התכנית (פרוגרמה)

פגישה זו הינה חשובה ביותר עבור תיאום ציפיות בין האדריכל ללקוח. בפגישה זו הלקוח יסביר את כל רצונותיו ובקשותיו בהתאם למגוון פרמטרים:

  1. מספר הנפשות בבית
  2. כמות חדרי שינה
  3. תחומי העניין
  4. הרגלי האירוח ובקשות נוספות

 

שלב 3 - סקיצות ראשוניות של הבית

כעת השלב בין הדמיון למציאות מתחיל. האדריכל יתחיל לתכנן את הבית העתידי בהתאם לכל מגבלות הבנייה, תנאי השטח, רצונות הלקוח, התקציב ועוד.

האדריכל ינסה למקסם את כל רצונות הלקוח בהתאם לאפשרויות שיש בפניו ויתחשב במגוון פרמטרים חשובים, כגון, הריצוף, החשמל, האינסטלציה ועוד. הוא יכין סקיצה דו מימדית שתראה ללקוח איך הבית יחולק ויראה מבפנים. לבסוף, בעל הדירה העתידי יאשר את הסקיצה.

 

שלב 4 - הוצאת היתר בנייה והכנת הגרמושקה

הוועדה המקומית תיתן לאדריכל את היתר הבניה עם התנאים שעליו לעמוד בהם ותציג את הדרישות ההכרחיות לפני קבלת האישור, כגון: הסכמים עם חברת החשמל, תאגיד המים, אתר פינוי פסולת ותשלום אגרות.

כדי לקבל היתר בנייה רשמי, יש לאחד את התכנית עם מפת מדידה של מודד מוסמך, את כל האישורים הנחוצים מרשויות וגופים מוסמכים ולאסוף את כל החתימות של האחראים לפרויקט אל מסמך הגרמושקה (תוכנית הגשה).

 

 

תכנון בית פרטי

 

 

מהם שלבי העבודה לתכנון בית פרטי?

לאחר שקיבלתם אישור לבניה, ניתן לפנות לכל הקבלנים ולהכין תכנית עבודה. בתכנית יהיו כל הפרטים הנדרשים לעבודה תוך ירידה לרזולוציות הקטנות ביותר. בנוסף, התכנית תכיל מידע חשוב הכולל את כל האלמנטים הנדרשים: ריצוף, חומרי הבניין ועוד. כעת, האדריכל יעבוד באופן משותף עם אנשי מקצוע נוספים, כגון מהנדס, חשמלאים ואינסטלטורים. 

כאשר התכנית מוכנה, על בעל הבית לבחור בקבלן ולהתחיל את העבודה.

חשוב שהאדריכל יבצע פיקוח עליון על תהליך הבנייה כדי לוודא שהתכנון יצא לפועל באופן המדויק ביותר מתחילתו ועד סופו.

 

תכנון בית פרטי - כיצד מתנהלים מול האדריכל?

אמנם האדריכל בעל ידע מקצועי רב, אך יש לכם צרכים ורצונות רבים וחשוב לשקף אותם מראש. כדי להגשים את החלום לבית הפרטי המושלם, עליכם להיות מוכנים עם הדברים הבאים:
 

  • רשימת הצרכים שלכם - רשמו כמה נפשות תהיו בבית, מספר החדרים הנחוצים לכם, אם אתם עובדים מהבית להסביר על הבקשות לחדר העבודה ועוד.
     
  • רשימת עדיפויות - כדי שהבית יענה על כל הדרישות החשובות (פרקטיקה, קונסטרוקציה ועיצוב) ובלי לפגוע באחד מהפרמטרים, עליכם לתעדף מראש את הדברים החשובים לכם.
     
  • הצגת הדילמות - אם יש לכם בעיות שאינכם יודעים כיצד לפתור, הציגו אותם בפני האדריכלית והיא תכווין אתם למספר פתרונות.


 

תכנון בית פרטי 140 מר

 

 

מחיר תכנון בית פרטי עם אדריכל

המחיר משתנה בהתאם למספר פרמטרים:
 

  • רמת המורכבות של תכנון הבית, ככל שהעבודה תהיה מורכבת המחיר יעלה בהתאם.
  • כמות הדרישות מהאדריכל לתכנון הבית יעלו את המחיר.
  • רמת פיקוח האדריכל (עליון או צמוד). בפיקוח עליון הוא יפקח על שלבי הבניה אבל לא יהיה באתר כל הזמן, לעומת פיקוח צמוד בו הוא יגיע לעיתים קרובות.
  • שנות ניסיון וותק של האדריכל.
  • האזור בארץ, אם האדריכל הוא מהמרכז ככל הנראה הוא יגבה מחיר גבוה יותר מאדריכל מהפריפריה.

כמו כן, מחיר תכנון בית פרטי נע בין 7-3% מתקציב הבניה.

 

בחירת אדריכלים מומלצים לתכנון בית פרטי

הבית הפרטי שלכם הוא המקום בו תרצו להרגיש בנוח ולמקסם את הפוטנציאלי שלו באופן הטוב ביותר עבורכם. מומלץ לבחור באדריכל מקצועי המתמחה בתכנון בית פרטי, כך שייתן מענה לכל הבקשות שלכם. כדאי לקרוא חוות דעת על אדריכלים שאתם מתעניינים בהם, כך תוכלו להיות בטוחים שהם עונים על הדרישות שלכם.

 

מצאו אדריכלים באזרוכם שיעזרו לכם בתכנון בית פרטי:
 

אדריכלים לתכנון בית פרטי בתל אביב

אדריכלים לתכנון בית פרטי בחיפה

אדריכלים לתכנון בית פרטי בירושלים