חוששים להדבקות במחלה זיהומית אחרי ביקור בשירותים? בשוק האלומיניום מציעים לכם עכשיו ידיות צבועות בצבע דוחה חיידקים.

לא מעט חוששים להדבק במחלה בגלל ידית או מושב שנדבקו אליהם חיידקים. גם ידיות של חלונות אלומיניום יכולות להעביר זיהומים כאלה, ולכן מציעים לכם היום ידיות אלומיניום צבועות בצעים מיוחדים, דוחי חיידקים.

אנחנו מכירים את הטרנד הזה כבר מתחומים אחרים: גרביים ומגבות ששזורים בהם סיבים דוחי חיידקים, ריפוד לרכב שדוחה חיידקים וגם מחוללי יונים במקרר. בשנים האחרונות רואים יותר ויותר מושבי אלומיניום ומתכת אחרת צבועים בצבעים דוחי חיידקים. יוני כסף שנמצאים בצבעים שמשמשים לצביעת האלומיניום 'נספגים' על ידי החיידקים וגורמים למותם והשמדתם.

כיצד ניתן ליישם ידיות, מסגרות חלון או חלקי אלומיניום אחרים, דוחי חיידקים?

ניתן להתקין חלקי אלומיניום דוחי חיידקים, ובכך בעצם להגביר את רמת ההיגיינה בסביבה, במקומות שונים. הבה נבחן את השימושים השונים, הן בסביבה הביתית והן בסביבה הציבורית.

ידיות אלומיניום דוחות חיידקים בבית

ידיות אלומיניום קיימות בדלתות וחלונות. ידיות אלומיניום שצבועות בצבעי כסף דוחי חיידקים מתאימות מאוד לדלתות של חדרי שרותים ואמבטיה, לחלונות של חדרי שירותים, אך לא רק: למעשה גם במטבח או לדלתות שרות, יתאימו ידיות אלומיניום כאלה.

ידיות אלומיניום דוחות חיידקים במקומות ציבוריים

לצערנו, לא מעט אנשים לא מקפידים על שטיפת ידיים או ייבוש ידיים במקומות ציבוריים, ולכן יש צורך בידיות אלומיניום מסוג זה. כך, ידיות דוחות חיידקים כאלה הן למעשה פתרון אידאלי בכל חדרי השרותים הציבוריים. בנוסף, טוב ליישם ידיות וחלקי אלומיניום כאלה – כולל ידיות חלון ומסגרת – בבתי חולים ובמשרדי ציבור גדולים. שם תנועת האנשים גבוהה מאוד וחלק גדול מהם כמובן אינו בריא או שהוא נושא מחלה. כיום ישנו גם יישום של ידיות אלומיניום דוחות חיידקים גם בגני ילדים, ויש להניח שכיוון זה יתפתח, במיוחד לאחר שבתקופה האחרונה התרבו זיהומים כמו זיהומי פוליו, שפעות שונות, ועוד.

האם מחיר ידיות אלומיניום מיוחדות אלה גבוה ממחירן של ידיות אלומיניום רגילות?

התשובה היא שכן. לפי פרסומי המשוווקים, עלות ידית אלומיניום דוחת חיידקים לחלון או לדלת גבוה בכ- 10% ממחירה של ידית מקבילה. מצד שני, אם לוקחים בחשבון שמדובר במספר ידיות קטן מאוד בכל בית, ההשקעה זניחה למדי.

מה אורך החיים של ידיות דוחות חיידקים?

לפי פרסומים שונים, מוצרים אלה פעילים וממשיכים לתפקד במשך שנים רבות, ולא צריך להחליף אותם לעיתים קרובות או בכלל (במהלך שימוש סביר). אין צורך בתחזוקה מיוחדת של חלקי אלומיניום אלה ומומלץ לנקות ולתחזק אותם כמו כל אלמנט אלומיניום צבוע אחר.