בתי מלון וצימרים

 נופש לגוף ולנפש

 אורח החיים בעולם המערבי המודרני הוא עמוס לעייפה. אנו עובדים, לומדים, מגדלים ילדים, רצים לפה ולשם וכמעט לא נחים. בכל יום אנו טרודים בעניינים שוטפים או אירועים מיוחדים כאלה ואחרים ואין לנו זמן להשקיע קצת בעצמנו, לעצור ולהריח את הורדים, כפי שנהוג לומר. גופנו, הוא כלי הנשיאה שבאמצעותו אנו חווים את העולם הפיזי, יכול להתעייף מכל הריצות אחר ענייני היום כמו גם הנפש שלנו. ישנו קשר מיוחד בין הגוף והנפש, קשר הדדי בו האחד משפיע על השנייה ולהפך. כך, כאשר השגרה מעיקה עלינו יותר מדי או כשאנו עובדים קשה מדי ודוחקים את עצמנו לקצה גבול היכולת, אנו עלולים לחוש מכאובים גופניים שונים כמו כאבי ראש, כאבי גרון ואף חום. לאור כך, יותר ממומלץ לקחת נופש לפחות פעם בשנה בכדי לעצור את המרוץ המטורף ולקחת כמה ימים חופש מכל הבלגן. במדינת ישראל ישנם מקומות רבים אליהם ניתן לצאת לנופש כמו ים המלח, אילת, הגליל והגולן, חוף השרון וכד'. ישנם בתי מלון רבים ומגוונים ברמות שונות וגם צימרים ניתן למצוא בצפון וגם בדרום הארץ. ישנם אתרי תיירות רבים שאפשר לראות במהלך הנופש או פשוט ליהנות מהשקט, השלווה והנוף.

בתי מלון וצימרים לנופש

 מרבית הישראלים שיוצאים לנופש בארץ ישראל לנים באחת משתי האופציות הנ"ל, תלוי במטרת הנופש ומי לוקח בו חלק. משפחות שיוצאות לנופש מעדיפות בתי מלון כאופציית הלינה המועדפת עליהם, למרות שיותר משפחות לאחרונה מוכנות לחוות את החוויה הכפרית וללון בצימרים. היתרונות שמשפחות שיוצאות לנופש על ילדים קטנים יכולות למצוא יתרונות רבים אותם מציעים בתי מלון. ראשית, בית המלון מספק חדר אוכל שיכול להיות על בסיס חצי פנסיון (ארוחת בוקר) או פנסיון מלא (כולל ארוחת ערב ואפשרות לצהריים). כמו כן, בתי מלון מציעים לילדים מקומות רבים בהם יוכלו להעביר את הזמן בתוך המלון, כמו הבריכה, הפעלה יומית של צוות בידור, משחקייה וכד'. כך, ההורים יכולים להיות רגועים שילדיהם בידיים טובות וליהנות קצת האחד עם השנייה. בדרך כלל, בתי מלון נמצאים בתוך ערים, כך שגם מסביב ניתן למצוא אטרקציות בקרבת מקום, לעיתים במרחק הליכה, ולהעביר חלק מתקופת הנופש בפעילויות משותפות עם הילדים, לצאת לסרט, לבתי קפה ועוד. לעומת בתי מלון, צימרים מציעים חווית נופש שונה. ניתן למצוא צימרים בהרבה מקיבוצי ומושבי הגליל והגולן וסביב לכנרת ואף בנגב ובערבה. צימר הוא למעשה ביתן קטן שיש בו את כל הדרוש לחיים, מטבח, אמבטיה, מיטה וגם תוספות מפנקות כמו ג'קוזי, ערסלים, נדנדה ואף טיפולי ספא שמוענקים על ידי צימרים מסויימים. נופש בצימר מתאים יותר לזוגות בכל גיל שרוצים להירגע מחיי היומיום העמוסים ולחגוג את אהבתם במקום רומנטי. כפי שציינו, ניתן למצוא גם צימרים שמיועדים לאירוח משפחות. אלו גדולים יותר וכוללים כמה חדרים לעיתים (לפי מספר הנופשים). אולם אין צוות בידור ומשחקייה כמו בבית מלון, אולם הן ההורים והן הילדים יכולים ליהנות מחוויה יוצאת דופן של התקרבות לטבע והתקרבות אחד לשני.  

 מחיר הנופש

 המחירים משתנים בהתאם לעונה ולמיקום, כאשר בדרך כלל לילה בצימר יכול לעלות פחות מלילה בבית מלון, אולם יש לקחת בחשבון כי בעונת התיירות המחירים גבוהים בשניהם, ויכולים לעלות על 1,000 ₪ ללילה לזוג.