בחירת מזוודה נכונה יכולה לשפר באופן משמעותי את חוויית הנסיעה שלכם. מזוודה איכותית תספק לכם את הנוחות והעמידות הנדרשת לפי סוגי הנסיעות שלכם. חומרי ייצור חזקים ועמידים, רוכסנים איכותיים וידיות נוחות הם רק חלק מהתכונות שיכולים לשפר את חוויית הנסיעה. ריכזנו לכם את כל המידע על מזוודות כדי שתוכלו לבחור את המזוודה הטובה ביותר עבורכם.

 

מה עדיף מזוודה קשיחה או רכה?


קיימים שני סוגי מזוודות עיקריים, מזוודה רכה ומזוודה קשיחה ולכל אחת יש יתרונות וחסרונות.

  1. מזוודה רכה - מזוודה פרקטית מאוד בשל תאי אחסון חיצוניים נוספים. מזוודה גמישה וניתן לאחסן בה יותר ציוד מאשר מזוודה קשיחה באותו הנפח. אך המזוודה הרכה רגישה לקרעים ופרימה של התפרים הנמצאים בין החלקים שלה וזהו החיסרון המשמעותי שלה.
     
  2. מזוודה קשיחה - עשויות ממגוון תרכובות של פלסטיק. מזוודה קשיחה חזקה ויציבה ועמידה יותר מפני פגיעות, כך התכולה הנמצאת בתוכה מוגנת יותר, בעיקר חפצים שבירים.

בנוסף, מזוודה קשיחה קל לשלוף מתא מטען של מזוודות, למשל בתחבורה ציבורית, בשל היציבות שלה. מבחינת העיצוב, מזוודה קשיחה בעלת מראה יוקרתי ומרשים. החסרונות של המזוודה הקשיחה הם שאין בה תאים חיצוניים המשמשים לאחסון נוסף וגם היא חשופה לשפשופים, שריטות והרס של מנגנון הסגירה בעקבות חבטה או נפילה.

 

לפניכם מגוון מזוודות קשיחות:

  • מזוודות מפוליקארבונט (Polycarbonat) בעלות משקל נמוך עם עמידות גבוהה ולכן נחשבות למזוודות מעולות
     
  • מזוודות פוליפרופלין (Polypropylene) נחשבות לחזקות מאוד ויכולות להחזיק שנים רבות אך הן שוקלות יחסית הרבה
     
  • מזוודות ABS נחשבות הכי קלות אך פחות עמידות משאר המזוודות.

 

בחירת גודל המזוודה

בבחירת גודל המזוודה חשוב להתחשב במספר פרמטרים שישפיעו על נוחות הנסיעה:
 

  • אופי הנסיעה: עבור נסיעה קצרה יכולה להתאים מזוודה קטנה, בעוד שנסיעה לטיול ארוך, למשל, דרום אמריקה, תתאים מזוודה גדולה יותר.
     
  • מבנה המזוודה: יש מזוודות עם תאים רבים ומספר תיקים שיכולים להכיל יותר חפצים באופן מאורגן, ויש כאלו עם חלל פתוח ללא חלוקה מאורגנת.
     
  • משקל מקסימלי: יש לבדוק את המשקל המקסימלי שניתן להכניס למזוודה, כך שלא תאלצו לשלם תשלום נוסף על כבודת המזוודה.
     
  • מזג אוויר: יש הבדל גדול בין טיול בקיץ או בחורף מבחינת כמות אחסון נדרשת, שכן בחורף הבגדים רבים וכבדים יותר.
     
  • תקנים והוראות הנסיעה: בדקו את המשקל והגודל התקני של המזוודה בחברת התעופה שאתם טסים איתה, כדי לוודא שהיא תעמוד בדרישות.
     
  • נוחות נשיאה: בדקו את הידית ומערכת הגלגלים של המזוודה כדי לוודא שהיא נוחה לנשיאה וניתנת לגרירה.
     
  • אחריות ואיכות: יש לקחת בחשבון את האיכות והאחריות של המזוודה ולוודא שהיא תחזיק מעמד בתנאי שימוש שונים.
     

המזוודות נמדדות לפי אינטשים, המזוודות הקטנות שניתן לעלות למטוס נעות בין 21-19 אינטש ועד מזוודות ענקיות בגודל 33-30 שמתאימות לנסיעות ארוכות.

מזוודה לבטן המטוס (כבודת יד / טרולי) מוגבלות בגודלן, כדי שיוכלו להיכנס לתאים הנמצאים מעל מושבי המטוס. הגדלים שניתן לעלות למטוס משתנים בהתאם לחברת התעופה ולסוג הטיסה. יש טיסות בהם מאפשרים לעלות תיקים גדולים יותר ויש כאלו עם מגבלה לתיקים קטנים. לרוב, המשקל נע בין 12-5 ק"ג כאשר המקסימום הוא 23 ק"ג.

לדוגמה: נכון לשנת 2021, חברת התעופה אל-על מגבילה את כבודת היד המותרת של טרולי עליה למטוס (במחלקת תיירים) לפי המידות הבאות: גובה המזוודה: 56 ס"מ, רוחב המזוודה: 45 ס"מ, עומק המזוודה: 25 ס"מ, משקל: עד 8 ק"ג. המידות כוללות ידיות, גלגלים, כיסי צד וכו'.

 

איך לארוז מזוודה

 

נוחות ועמידות המזוודה

בבחירת מזוודה יש להתחשב במספר מרכיבים המשפיעים על הנוחות והעמידות שלה:

  1. חומר המזוודה - חומר המזוודה חשוב ביותר, וכיווני השימוש בו משפיעים על עמידותה
     
  • מזוודות קשיחות: עשויות משלושה חומרים עיקריים: ABS, פוליפרופילן ופוליקארבונט. פוליקארבונט הוא בעל עמידות גבוהה, משקל קל וגמישות טובה, חומרים אלו הופכים אותו לאיכותי ביותר אך גם עלותו היא הגבוהה ביותר. היא תתאים למי שנוסע הרבה ומחפש מזוודה שתחזיק לטווח ארוך. ABS הוא חומר פלסטי ועמידותו די נמוכה ולכן ומזוודות מחומר זה יהיו יחסית זולות. יתאים לאנשים שלא נוסעים הרבה.

פוליפרופילן הוא בעל עמידות גבוהה, אך הוא די כבד במשקל וזה עלול להשפיע על נוחות הנשיאה, שינוע המזוודה ועל המשקל הכולל שלה. כך תצטרכו להקפיד יותר על כמות התכולה שתארזו בה

 

  • המזוודות הרכות: עשויות מאריג ניילון, בד קורדורה או פוליאסטר. ניילון ריפסטופ (ripstop) הינו חומר חזק, קל משקל, עמיד וגם דוחה מים. עמידותו מתבטאת בשיטת האריגה הנעשית בצורת רשת וכך האריג הינו עמיד וחזק בפני שחיקה ובלאי. בליסטי הוא סוג נוסף של ניילון והוא בעל מראה מבריק, לאורך זמן הוא עלול להשתפשף אך עדיין ישמור על עמידותו

קורדורה הוא אריג נעים למגע אך גם עמיד וחזק מפני חתכים ושריטות.  פוליאסטר ארוג נחשב לבד איכותי ועמיד ומתאפיין בגימור חיצוני, מבריק או מט

  • רוכסן / תאים - רוכסנים חשובים לנוחות ולשימור התכולה. רוכסנים איכותיים ועמידים יאפשרו פתיחה וסגירה חלקה ללא תקלות. לפני שאתם רוכשים את המזוודה מומלץ לבדוק שהרוכסן עשוי מניילון חזק שתפור היטב ושהחיבור בין הידית לרוכסן חזק ולא משתחרר כאשר מפעילים לחץ. אם רוכסן המזוודה נהרס במהלך הטיול, המזוודה לא תהיה שימושית יותר וזה עלול להוות לכם תסכול רב
     
  • תאים - המזוודה צריכה לכלול תאים מאורגנים עם אופציה לחלוקה לפחות בשני תאים עיקריים, כדי לאפשר סידור קל יותר של הציוד
     
  • ידיות - הידיות משפיעות על נוחות הנשיאה של המזוודה ושימור הגב באופן משמעותי. ידיות נוספות בצדדים ובחלק העליון מוסיפות לנוחות הנשיאה ולהגנה נוספת של המזוודה. רוב המזוודות מגיעות עם ידית גרירה נשלפת וידיות נשיאה
     
  • גלגלים - גלגלים ויכולת גרירה נוחה הם קריטיים לנוחות הנסיעה. גלגלים איכותיים יאפשרו תנועה חלקה על פני מגוון שטחים, לכן מערכת הגלגלים צריכה להיות חזקה ועמידה
     
  • תקן TSA - תקן TSA עשוי להקל על הביטחון בשדה התעופה. נסיעה לארץ המשתמשת בתקן זה יכולה למנוע פגיעה במזוודה, כאשר נדרשת פתיחה בבדיקות ביטחון ומערכת הנעילה יכולה להתקלקל במקרה של פתיחה ידנית

 

איך לבחור מזוודה

 

 

אחריות ומחיר המזוודה

מחיר המזוודות משתנה בהתאם למספר פרמטרים:

  • גודל
  • מותג
  • איכות החלקים
  • החומר ממנה היא עשויה

 

כמה עולה מזוודה בממוצע?

מחיר מזוודות בגודל 20 אינטש נע בין 400-150 ₪ עבור מזוודה רכה והמחיר למזוודות קשיחות נע בין 800-200 ₪.

מחיר מזוודות בגודל 24 אינטש נע בין 600-250 ₪ עבור מזוודות רכות והמחיר למזוודות קשיחות נע בין 800-250 ₪.

מחיר מזוודות בגודל 28 אינטש נע בין 800-400 ₪ למזוודות רכות והמחיר למזוודות קשיחות נע בין 1,000-400 ₪.

 

אחריות: על הדגמים הזולים (עד 200 ₪), לרוב לא ניתנת אחריות. אך רוב הדגמים, במיוחד של המותגים הגדול201ים והמוכרים, תקבלו אחריות של מינימום שנה ועד חמש שנים.