אתונה היא כרך ענק! היא מורכבת מהעיר אתונה, הממוקמת במרכז, וסביבה שטח עצום של שכונות וערים המשתייכים למטרופולין שלה.

בעיר עצמה, בה נמצאים רוב אתרי התיירות, על פני שטח קטן מתל אביב מתגוררים כמעט 650 אלף איש (בת"א 450 אלף), ובמטרופולין שלה כמעט 4 מיליון (!), בצפיפות גדולה פי 2 מת"א. ועוד לא דיברנו על המוני התיירים הגודשים את אתונה. הכמות המטורפת הזו של אנשים יוצרת עומס גדול, בעיקר בשעות השיא – שעות הבוקר המוקדמות ושעות אחר הצהרים).

אבל אנחנו כתיירים, היכולים להימנע משעות השיא, בהחלט יכולים להרוויח תחבורה נוחה ומאד זולה. ניתן לקנות כרטיס התקף לכל סוגי התחבורה, למשך 90 דקות או למספר ימים: 1, 3, או 5 ימים.

איזה סוגי תחבורה כלולים בכרטיס ומה הם מציעים, קבלו פירוט:

 

המטרו של אתונה

אמצעי התחבורה הנוח והמהיר ביותר באתונה הוא המטרו. הוא עובר בחלקו מעל הקרקע וברובו מתחתיה. הוא כולל 3 קווים, המקושרים לקווי הטראם (חשמלית), האוטובוסים והרכבת הפרברית. קווי המטרו ממוספרים 1 – הקו הירוק,  2 – הקו האדום, ו-3 – הקו הכחול. הם פועלים מחמש בבוקר ועד חצות (בלילות סוף השבוע קווים 2 ו- 3 פועלים עד 2 לפנות בוקר). בשעות העומס תדירות המטרו היא כל 5-6 דקות.

  • 1M – הקו הירוק – מקשר בין פיראוס, דרך מרכז העיר, לפרברים הצפוניים של אתונה.
     
  • 2M – הקו האדום – מקשר בין שדה התעופה אלניקו מדרום לאתונה, דרך מרכז העיר, לפרברים המערביים.
     
  • 3M – הקו הכחול – מחבר את שדה התעופה הבי"ל של אתונה (אלפתריוס וניזלוס), דרך מרכז העיר, אל פיראוס. שימו לב, שלא כל מטרו בקו הכחול מגיע לשדה התעופה, אליו התדירות היא כל חצי שעה לערך.

 

מפת קווי המטרו של אתונה

 

טראם (חשמלית)

הרכבת החשמלית מקשרת את מרכז אתונה לפרברים המערביים ולריביירה של אתונה, עד פיראוס, בנסיעה שאורכת כשעה.
 

לטראם יש שני קווים:

  • קו 6T - מחבר את כיכר סינדגמה במרכז אתונה אל פרבר Faliro בריביירה.
  • קו 7T - עושה דרכו לאורך הריביירה של אתונה ומחבר את תחנת Asklipeio Voulas אל פיראוס.

קווי הטראם מתחברים לקווי המטרו והם פועלים כל יום מהשעה 5:30 ועד חצות.

 

קווי הטראם של אתונה

 

אוטובוסים באתונה

מערכת האוטובוסים של אתונה גדולה ומסועפת, והיא תיקח אתכם לכל מקום אליו לא מגיעים המטרו והטראם. היא כוללת אוטובוסים רגילים וטרולי-בוסים, שהם אוטובוסים המקושרים לקו חשמל עליון. זוהי מערכת ענפה מאד של קווים, הפועלים ברובם מחמש בבוקר ועד חצות, אם כי יש קווים, כמו הקו לשדה התעופה הבי"ל, הפועלים 24/7.

האוטובוסים הם הדרך הטובה להגיע לפרברים ולמקומות אחרים בעיר, אליהם לא מגיע המטרו והטראם.

 

אוטובוס טרולי.

 

רכבת פרברים באתונה

קו הרכבת של אתונה מקשר את שדה התעופה הבי"ל עם עיר הנמל פיראוס, שהיא חלק בלתי נפרד מהמטרופולין של אתונה. מספר קווים נוספים מגיעים גם לאי אוויה, לעיר קורינתוס בחצי האי פלופונז ולמספר יעדים נוספים במחוז אתיקה, שאתונה היא בירתו.

 

טיפים למטיילים באתונה

  • אל תנסו להיכנס לאתונה עם רכב, בטח לא למרכז אתונה! התנועה צפופה מאד, הכבישים עמוסים ופקוקים ויש הרבה מאד כבישים חד סטריים. על חנייה אין מה לדבר, בטח לא במרכז העיר.
     
  • בכל יוון מאד נוח לטייל עם רכב, אבל השכירו אותו רק כאשר אתם עוזבים את העיר או החזירו אותו לפני שאתם נכנסים אליה. אם הטיול שלכם הוא באתונה בלבד, אין לכם כל צורך ברכב.
     
  • לתכנון הנסיעה תוכלו להיעזר במפות התחבורה הציבורית, אותן ניתן לקבל בדלפקי תחנות המטרו והתחנות המרכזיות.
     
  • הדרך הנוחה והיעילה ביותר לתכנון מסלול הליכה ונסיעה היא עם מפות גוגל. ברגע שתגדירו "תחבורה ציבורית", תקבלו את כל האפשרויות להגעה מיעד אחד לשני.
     
  • את כרטיסי המטרו יש להעביר בכניסה וביציאה מהתחנה (אם קניתם כרטיס למספר ימים, שמרו את הקבלה למקרה שיאבד). בטראם ובאוטובוס יש לסרוק את הכרטיס במכשיר שבפנים.

 

חשוב לדעת

באתר GoTravel תמצאו כתבות רבות על יעדי טיול באתונה וביוון כולה, כולל מפות מפורטות, תמונות, מסלולים, המלצות לבתי מלון והמון טיפים.