בקפריסין – ובאיה נאפה: ניסי ביץ'

בחרנו לפתוח עם היעד שהוא אולי הקרוב והמוכר ביותר לתייר הישראלי: איה נאפה. 
אז נכון, לא תמצאו כאן חופים מבודדים לחלוטין, אבל הם יפהפיים ונקיים, עם מים כחולים-כחולים. 
החוף היפה והמושקע ביותר באיה נאפה – הוא חוף ניסי. החוף מהווה מוקד תיירותי פופולרי בקפריסין וממוקם בעיירת דייגים לשעבר. 
ממש סמוך לחוף יש אי קטן שתוכלו לבקר בו, אבל גם אם אתם לא בעניין, תמיד תוכלו להשתרע כאן על החול הלבן והנקי ולהתפעל מהים הכחול. אם אתם פחות בעניין רביצה – צאו לטיול רגלי ובתוך כמה דקות אתם בעולמות שונים לחלוטין. 

חוף נבאג'יו – בזקינטוס

זקינתוס הוא אי קטן במזרח הפלופונזים של יוון. החוף המדובר שוכן בצידו הצפון - מערבי של האי, סמוך לכפר אנאפוניטריה. הוא מבודד לחלוטין ומהווה סוג של מפרץ, שסביבו קירות סלע נישאים. ניתן להגיע אליו רק בסירה. 

  • לכאן מגיעים לא מעט תיירים בכל שנה, בעונת הקיץ בעיקר.

מה שיש כאן, מלבד מים כחולים ועמוקים וחוף לבן שמקורו בסלעים המתפוררים, היא ספינה טרופה; ספינת מבריחים שננטשה על ידי מפעיליה, מפחד משמר החופים היווני. 
אפשר להגיע עצמאית בסירה, אבל כדאי מאוד להצטרף לטיול שיט מאורגן. העלות היא 20 - 40 אירו לאדם, ושווה את ההשקעה.

 

 

קשור: מה לקחת לטיסה? הצ'קליסט שיסדר אתכם

 

סיציליה: Calla Tonnarella

אם אתם מחפשים חוף ממש מבודד ולא מתוייר, החוף הזה הוא בשבילכם. סיציליה, האי הגעשי, מתפאר בכמה אתרים מעניינים, באוכל וביין טוב, אבל החוף הזה הוא משהו אחר. 
קלה טונרלה הוא חלק משמורת הטבע זינגארו (Zingaro) ומדובר ברצועת חול לבנה ומים כחולים שמזכירה תמונות של חופי ברמודה. החוף תחום בצוקים וניתן להגיע אליו רק בהליכה של שעה (פחות או יותר) מהחניה בשמורה. 

 

 

חופי האי פורמנטרה (Formentera)

כדאי גם שתכירו חוף אחד ספציפי באי בשם: Plata de Migjorn. זהו החוף היפה ביותר באי, אחד מהאיים הבלאריים של ספרד. 
ארבעה קילומטרים של חול לבן, שטוח ויפה, דיונות וצוקים נמוכים. מה שיפה כאן הם החלקים החבויים שלו, מפרצונים קטנים ומקומות שבהם הלבוש הוא רק אופציה... 

 

 

מחפשים סוכני תיירות או נסיעות? אינדקס b144 לשרותכם – היכנסו עכשיו!

As Catedrais - אס קתדריאס: חוף הקתדרלות 

החוף הזה שוכן בספרד, בחלקה הצפון - מערבי של גליסיה. זה אינו חוף לרביצה אלא לטיול ולהתפעמות מהטבע – סוג של מקום פסטורלי ופראי, בעת ובעונה אחת. 
במהלך הגאות, החוף נראה די קטן, אבל הוא מתאים לשחייה. בזמן זה ניתן לבקר את המקום ולשוטט מעל החלק העליון של הצוקים, ממערב למזרח. 
בזמן השפל, מתגלים המצוקים המפוארים ומערות הים הציוריות. בזמן זה ניתן להגיע לקיר סלעי העשוי מרצף של צורות מוזרות ומורכבות.
המקום מדהים. רק שימו לב: יש לחזור לפני הגאות, שמגיעה במהירות.