אין כמו הריגוש וההתרגשות שבקבלת זרי פרחים ממישהו שחשב עלינו, שביקש להעביר לנו מסר של השתתפות, הזדהות, אהבה או תודה, כדי לשמח אותנו.

מיד לאחר קבלת פרחים, אנחנו מכניסים אותם לאגרטל אהוב ומתאים ומציבים בפינה ראויה בבית או במשרד – כזו שתאפשר לנו ליהנות מהם וגם, בואו נודה על האמת, להשוויץ בהם בפני אחרים.

 

איך לשמור על פרחים לאורך זמן?

פרחים יכולים לחיות זמן רב במים, אבל יש גורמים רבים המשפיעים על כמה זמן הם יחזיקו מעמד. זר נובל הוא לא מחזה מלבלב, תרתי משמע, אך לצערינו זה סופו של כל זר. עם זאת, ישנן דרכים שעשויות לסייע להאריך את חיי האגרטל של הזר, על מנת שנוכל להנות ממנו כמה שיותר. הנה לכם 6 טיפים פשוטים שיאפשרו לכם ליהנות מזרי פרחים לאורך זמן רב יותר

 

 

1. ניקוי אגרטל הפרחים

בראש ובראשונה, חשוב לזכור שממש כמונו, פרחים אוהבים מים טריים ונקיים. לכן כשאתם מקבלים זר שנשזר ונשלח אליכם באמצעות חנויות פרחים או שליחויות מיוחדות, חשוב שתמצאו עבורו אגרטל נקי או אפילו תשטפו את הכלי הייעודי במיוחד במים חמים וסבון.

 

רוצים לחדש את הפרחים בבית? בקרו עכשיו בקטגוריית חנויות הפרחים של B144 כדי לחדש את מראה פנים הבית - 

חנויות פרחים מומלצות בבאר שבע

חנויות פרחים מומלצות בתל אביב

חנויות פרחים מומלצות בירושלים

 

2. ניקוי ושמירה על רעננות הפרחים באגרטל

הקפדה על טריות וזכות המים באגרטל גם בימים הבאים, היא הדרך הפשוטה והבטוחה ביותר להארכת חייהם. מומלץ להחליף מים באגרטל כל יומיים-שלושה. אם תגדילו ראש ותמשיכו לשטוף את גבעולי הפרחים גם בימים הבאים במים פושרים ולנקות עלים שהרקיבו, תוכלו להבטיח את המשך טריותם של אותם פרחים שקיבלתם לאורך זמן רב יותר.

 

3. טמפרטורת המים להשקיית פרחים

זרי פרחים, גם כאלה שהוכנו על ידיכם וגם כאלה תוצרת חנויות פרחים, עשויים לרוב מכמות מסוימת של פרחים שגבעוליהם נקטמו. פרחים כאלו יעדיפו תמיד מים פושרים על מים קרים.


 

4. תנו לפרחים אור

יש להציב את האגרטל במקום מואר אך לא תחת שמש ישירה, הגורמת כמובן להתייבשותם של הפרחים. ככל שהאקלים הסובב יהיה קריר יותר, כך יתאדו פחות מים מכלי הקיבול, מה שכמובן יפחית את הצורך במילוי חוזר לצורך המשך פריחה משגשגת.

אולי יעניין אותך: איך לייבש פרחים? המדריך המלא

 

5. שימרו על גבעולי הפרחים

חשוב להקפיד שהגבעול יהיו נטול עלים עד מעל גובה המים, כך שלא ייווצר משקע רקב. מומלץ לחתוך את הגבעולים באלכסון, כדי שלא ייצמדו לתחתית הכד ובכך תחסם יכולתם לשתות לרוויה.

 

6. תבלו את המים לפרחים בסוכר

כאשר בכל זאת עליכם להחליף את המים, מומלץ להמיס בהם מעט סוכר וטיפה אקונומיקה, בשל העובדה כי הסוכר מהווה עבור פרחים רבים כמקור אנרגיה ומזון ואילו האקונומיקה נלחמת בהירקבותם של זרי פרחים עקב זיהום המים בהם הם מושמים. יש מי שמעדיף מאותם טעמים להוסיף דווקא תוספים אחרים, כמו כדור אספירין, מטבע נחושת, קוביית סוכר או אפילו כמות קטנה של משקה תוסס נטול צבע כמו ספרייט, שגם הוא מוסיף סוכר ומעכב תהליכי רקב.
 

 

הקפידו לשמור על הפרחים ותיהנו מהר לאורך זמן רב יותר

פרחים באגרטל יכול להיות תוספת יפה לחדר ולחלל הבית. עם זאת, זה יכול להיות גם מאוד מתסכל כאשר מנסים לשמור על הפרחים רעננים ותוססים. ישנן דרכים רבות לשמור פרחים באגרטל ולגרום להם לחיות זמן רב יותר והקפדה על הטיפים שציינו למעלה בהחלט יגשימו מטרה זו.