כיצד השתנו תפריטי הקייטרינג בשנים האחרונות, וכמה תעלה לכם מנה? על השאלות האלו ואחרות עונה השף יהונתן גלעדי, בעל חברת קייטרינג לאירועים פרטיים. גלעדי עובד בתחום הקייטרינג הפרטי כ-15 שנים. הקריירה שלו כוללת עבודה במסעדות ידועות דוגמת רפאל, יועזר בר יין, צפון אברקסס ואחרות, וכן משרת שף ראשי במשך כמה שנים.

לפני ארבע שנים יצא לעיסוק עצמאי. הוא מארח סועדים בביתו, אך גם תורם מכישוריו לאירועים גדולים כקטנים – מסחריים, פרטיים או משפחתיים; לארוחות רבות-משתתפים או לסעודות קטנות ואינטימיות יותר, שהמשתתפים בהן לא בהכרח מכירים זה את זה. כמו כן הוא עורך קייטרינג גם לאירועים "שגרתיים" כמו חתונות וחגיגות בר או בת מצווה.

במאמר הקודם, גלעדי הסביר לנו איך השפיעה הקורונה על תחום הקייטרינג. הפעם הוא יעדכן אותנו בכל החידושים הקולינריים, וכיצד מתמחרים מנות בענף הקייטרינג.

מה השתנה בתפריטים בשנים האחרונות?

המון. אנשים נפתחו להרבה טעמים חדשים. תוכניות הבישול חשפו את התחום לקהל הרחב, והיום שפים הם ממש כוכבי רוק. גם השפים עצמם, אגב, מבינים את התחום אחרת בימינו, ויוצרים תפריטים מורכבים יותר ומגוונים יותר.

 

מנת גורמה סלומון

"אין הבדל בין מנה חלבית לבין מנת בשר או דג". יהונתן גלעדי (צילום: מתן קץ)

 

אי אפשר לחמוק מלדבר גם על המחירים בענף. אלה משתנים בהתאם לעלויות חומרי הגלם, לעונה ולביקוש; אך נכון לסוף שנת 2020, יהונתן מסמן את טווח המחירים הבא:

כמה עולה מנה באירוע קטן?

נבהיר שאנחנו מדברים על ארוחה שכוללת מנה ראשונה, מנת ביניים, מנה עיקרית וקינוח. יש הבדלים גדולים בשוק, שנובעים מאיכות חומרי הגלם וכמובן גם מזהות השף ומהמוניטין שלו.

מחירה של מנה ממוצעת מתחיל ב-150 שקלים, אך עלול להגיע ל-1,000 שקלים ויותר. בסכום של 300 - 350 שקלים אפשר למצוא דברים טובים מאוד, של השפים הטובים בשוק. בודדים השפים שיגבו יותר מ-400 שקלים למנה.

כמה עולה מנה חלבית?

אין הבדל בין מנה חלבית לבין מנת בשר או דג. כיום בשר זול יותר מדגים, וייתכן אירוע שבו מגישים חצי קילו בשר ב-250 ש"ח. ברגע שמכניסים דג לעסק – המנה מתייקרת באופן משמעותי.

כמה עולה קייטרינג טבעוני?

גם כאן אין הבדל לעומת סוגי אירועים קודמים. לכאורה מדובר רק בירקות או בטופו, אבל בקייטרינג כזה השף משקיע הרבה יותר מחשבה בחומרי הגלם כדי למצות את מלוא הפוטנציאל שלהם.

כמה עולה קייטרינג לחתונה?

חתונה קטנה או אירוע משפחתי מתומחרים – לפחות אצלי - באותה צורה. יש מי שמעלים את המחירים ב- 30% רק מעצם אזכורה של המילה "חתונה", אבל אני לא כזה.

יהונתן גלעדי הוא שף פרטי. המידע במאמר הוא מטעמו בלבד.