יותר ויותר נשים מודעות כיום למראה הידיים שלהן, והן מחפשות דרכים יצירתיות לייפות אותן ולהראות אותן במיטבן. עברו חלפו ימי הלק הבסיסי, האדום, וכיום כל נושא בניית הציפורניים וקישוט הידיים בשיאו. טכנאות ציפורניים הוא מקצוע מכניס, שקל לרכוש בקורס לא ארוך וקל ליישם בו קריירה.

נשים רבות מתלבטות ומחפשות מקצוע מכניס, שקל יחסית ללמוד אותו ונוח לעבוד בו: לעיתים, ניהול המשפחה והטיפול בילדים מופקד בידי האשה, ועדיין ישנו צורך בהכנסה נוספת. אחד המקצועות שנח לעסוק בו הוא טכנאות ציפורניים.

טכנאות ובניית ציפורניים הוא מקצוע שמתאים מאוד לנשים, כיון שהמוצר הנמכר – בניית ציפורניים – נמכר בראש ובראשונה רק לנשים. מסיבה זו הוא מתאים לנשים בכל גיל ומכל המגזרים. העבודה היא עבודה כעצמאית, שכירה או זכיינית, מה שאומר שבמקרים רבות מקום העבודה ושעות העבודה תלויות רק בך: טכנאית ציפורניים יכולה לעבוד כעצמאית מהבית ולבצע בניית ציפורניים או תחזוקה ("פילינג") מביתה, בשעות שנוחות לה וללקוחות שלה.

בניית ציפורניים אפשר לעשות גם במספרה, בספא ובבתי מלון, וכמובן שגם במכוני יופי, מכוני לק ולמעשה בכל מקום אליו אפשר להביא ובו אפשר להתקין את הציוד הדרוש. עלויות חומרי הגלם אינן גדולות, והרווח מבנייה או מביקורים חוזרים יכול להגיע גם ל- 1000 ש"ח ביום עבודה לא מאוד מאומץ.

הצורך בפילינג של בניית הציפורניים ובתחזוקה שוטפת מבטיחים הכנסה יציבה ורצופה מלקוחות במהלך כל השנה. לקוחה טובה תחזור לטיפול (בשווי 80 – 120 ש"ח) פעם בשלושה שבועות או חודש, ולפעמים גם יותר: מי שמאוהבת בבניית ציפורניים תבוא גם להחלפת הבנייה ולהתאמה שלה לאירוע חשוב, גם בלי קשר בטיפולי התחזוקה.

שיקול נוסף בבחירה בטכנאות ציפורניים כמקצוע, הוא מימד היצירתיות: אם את יצירתית באופייך – ויסודית – תוכלי להביא את היצירתיות שבך לכלל יישום, ליהנות בעצמך ולזכות בהערכה מצד הלקוחות שלך. כך, בניית ציפורניים יצירתית תביא לקוחות נוספות ואיתה גם פרנסה טובה.

 

קורס בניית ציפורניים

בארץ קיימים מספר גופים שמציעים קורסים לבניית ציפורניים. חלק מהקורסים לבניית ציפורניים ניתנים על ידי יבואני החומרים השונים או בשיתוף פעולה איתם. חלק אחר ניתן על ידי יזמיות מקומיות – מי שפתחו עסק לבניית ציפורניים והצליחו בו. יש גם קורסים לבניית ציפורניים שניתנים על ידי גופים ציבוריים שונים, כחלק ממגמה להעצמה נשית. חלק ממארגני הקורסים מציעים גם עבודה בתום הקורס: שווה לבדוק את האופציה ולבדוק גם מה טיב ההבטחה.
קיימים קורסים קצרים – שישה עד שמונה שבועות, כ- 30 שעות אקדמיות. קיימים גם קורסים אחרים, ארוכים יותר, בסיומם מקבלת הבוגרת תעודת הסמכה מטעם משרד העבודה. קורסים אלה לבניית ציפורניים אורכם כ- 80 שעות, ומחירם בהתאם. העלויות, אגב, נעות בין 3000 ש"ח ל- 5000 ש"ח, בתלות באורך הקורס ובבית הספר.