העולם הולך ומתחמם, את זה כבר כולם יודעים, וכדי לשמור היום על עור פנים בריא ויפה, מציעים לנו הרבה סוגים של טיפולי פנים להחדרת לחות וטיפולים קוסמטיים אחרים. מעבר לאלה, כדאי להקפיד על הכללים הבאים:

 

כלל ראשון: הימנעות מחשיפה לשמש

נסו לשהות כמה שפחות בשמש או להיות במקומות בהם יש קרינה חזקה שמוחזרת ממקורות שונים, כגון חוף הים (החול מחזיר את אור השמש בצורה חזקה). חבשו כובע רחב שוליים ושבו בצל, כמה שאפשר. 
אם עובדים או שוהים הרבה בשמש, לבשו בגדים בעלי שרוולים ארוכים וחבשו כובע עם הגנה על העורף!

 

מוצרי קוסמטיקה איכותיים

שימוש במוצרי קוסמטיקה איכותיים וטובים מקטין את הסיכון לתגובות אלרגיות ולגרוי של העור. העדיפו ככל האפשר מוצרים קלים, שלא יסתמו את נקבוביות העור, אלא יאפשרו לו לנשום. 

 

הקפידו יותר מתמיד על התאמת טיפולים לעור שלכם

קוסמטיקאיות אוהבות לדבר על "סוג עור פנים", וזה במידה רבה של צדק: עור שמן או רגיל מקבלים כל אחד סוגי טיפולים אחרים ושונים לגמרי בתכשירים שונים. אותו דבר נכון גם לגבי איפור, שצריך להתאים לסוג העור. זה לא רק ישפר את המראה הכללי של הפנים שלכם, אלא גם יקטין, כמו שאמרנו, את הסיכון לגירויים מיותרים. 

 

השתמשו באיפור נכון

מכל בחינה אפשרית: קודם כל – נסו והשתדלו לקנות ולאמץ תכשירי איפור איכותי בעל מקדם הגנה. דבר שני, קנו איפור נכון מבחינת הצבעים שלכם. כך תצטרכו להשתמש בפחות איפור וחומרי איפור, והעור שלכם יסבול פחות. 

 

השתמשי במוצרי קוסמטיקה מותאמים לאקלים הישראלי

 

שתו הרבה

זה נכון תמיד – גם בחורף, שאז החימום מייבש את האוויר - אבל נכון שבעתיים בקיץ: מיזוג האוויר בכל מקום גורם לייבוש האוויר ולהתייבשות העור. מצד שני, בכל פעם שיוצאים לסיבוב בחוץ, החום גם הוא לא מיטיב עם מאזן הנוזלים בגוף. 
בקיצור, כדי להבטיח ככל האפשר עור פנים חלק וגמיש – חשוב לשתות. 

 

ואפשר להשתמש גם במיסט

"מיסט" – ערפל: החזיקו בתיק בקבוק התזה קטן מלא במים, והשתמשו בו על הפנים, הזרועות והצוואר בכל פעם שהאוויר או הסביבה הופכים יבשים מדי. אפשר להוסיף למים כמה טיפות של בושם מהסוג שבו משתמשים, כדי לרענן עוד יותר. 

 

השתמשו בקרם הגנה כל הזמן

לא רק כשהולכים לים או לבריכה, אלא בכל פעם שיוצאים מהבית. יש היום תכשירי הגנה טובים, קלים מאוד, שכמעט לא מרגישים. אפשר למרוח שכבה דקה ממש לפני שיוצאים מהבית או מהמשרד, לקניות או לבילוי. 
מקדם הגנה רצוי הוא SPF30, וכדאי לא להשתמש בקרם הגנה ישן מדי. מרבית התכשירים הם בעלי חיי מדף של שלוש שנים, לא יותר (הרכיב הפעיל בקרם ההגנה מתפרק במהלך כמה שנים).

 

הימנעו מהשעות הקשות

שיא קרינת השמש הוא בין השעות 10:00 ועד 14:00, וחם מאוד ויבש עד 16:00 לפחות. 
אם ניתן, אל תצאו לטייל בשעות האלה ואל תהיו במקומות כמו חוף הים או מקומות בהם יש קרינת שמש חזקה. שימו לב שגם אם יש עננים בשמיים, עדיין יש קרינה, כיון שקרני ה- UV המסוכנות עוברות את שכבת העננים. רק צל – מציל. 

 

השתמשו במשקפי שמש

גדולים ככל האפשר, בעלי הגנה משני סוגי קרינת ה- UV, הן UV-A, והן UV-B. משקפיים טובים יגנו על העיניים שלכם וימנעו תופעות כמו קטרקט, ואם יהיו רחבים מספיק, הם גם יגנו על העור סביב העיניים: בחלק זה של הפנים העור יחסית עדין והוא נוטה מטבעו לקמטים וקמטוטים.

 

זכרו שיש תרופות שדורשות התייחסות מיוחדת

ישנן תרופות ויש גם תכשירים קוסמטיים מסוימים (שמכילים רטין A) שמגדילים ומגבירים מאוד את רגישות העור לקרינת השמש. אם אתם לוקחים תרופות כאלה או משתמשים בתכשירים שמכילים רטין A, התייעצו עם רופא העור מה לעשות. 

 

שיזוף במכונה – שמרו לחורף

אין מה להגדיל סתם את הסיכון, ושיזוף במיטת שיזוף בקיץ הישראלי הוא עניין מיותר: חשיפה מדודה ונכונה לשמש תיתן את אותו אפקט, בצורה טבעית (וחסכונית יותר). 

מחפשים סלון יופי לטיפול פנים שהעור כל כך זקוק לו? הקליקו כאן וקבלו רשימה של מכוני יופי מומלצים.