המונח "פרא רפואית" מתייחס לתחום הרפואה, המשלב בין הרפואה המסורתית והטבעית. בטיפוח קוסמטי פרא רפואי עושים שימוש ברכיבים טבעיים כמו שמנים, צמחים וחומרים טבעיים אחרים בכדי להזין ולהגן על העור. השיטות והמוצרים מסייעים במניעת תהליכי הזדקנות, טיפוח ושיקום העור. במאמר הבא נסביר על כל סוגי הטיפולים שקוסמטיקאית פרא רפואית עושה.

 

מה זה קוסמטיקאית פרא רפואית?

קוסמטיקאית פרא רפואית מומחית בענף הקוסמטיקה העוסקת בשילוב בין טיפולים קוסמטיים וטיפולים רפואיים. קוסמטיקאית פרא רפואית בעלת ידע קליני, עיוני ומעשי.

היא מתמחה ביכולותיה בשילוב הטיפולים הקוסמטיים והרפואיים לטובת שיפור ושמירה על תצורה חיצונית ומראה חדשני ומרענן. עבודתה כוללת זיהוי צרכי הלקוח, המלצות על מוצרים וטיפולים ייחודיים לעור, וביצועם של טיפולים מתקדמים בשיטות וטכנולוגיות חדשניות.

קוסמטיקאית פרא רפואית יכולה לעבוד כחלק מצוות רפואי בקליניקה לאסתטיקה רפואית, לצד מנתחים פלסטיים ורופאי עור.

 

מה ההבדל בין קוסמטיקאית פרא רפואית לקוסמטיקאית רגילה?

ההבדל בין קוסמטיקאית פרא רפואית לקוסמטיקאית רגילה קשור לשיטות ומרכיבים שהן משתמשות בהן בטיפול ובטיפוח העור.

  • קוסמטיקאית רגילה: מתעסקת בטיפוח ובשיפור המראה החיצוני של העור והפנים בעיקר כדי להעניק לו מראה זוהר ובריא. היא משתמשת במוצרים קוסמטיים, כמו קרמים, לחות, סרומים, ג'לים, מסכות וכו' שעיקר מטרתם לשפר את המראה ולטפח את העור. המרכיבים המרכזיים במוצרים הללו ניתנים לרכישה ללא מרשם רפואי.
     
  • קוסמטיקאית פרא רפואית: בניגוד לקוסמטיקאית רגילה, קוסמטיקאית פרא רפואית עוברת הכשרה ארוכה יותר והלימודים נחשבים למורכבים וקשים יותר. קוסמטיקאית פרא רפואית משתמשת בשיטות ומרכיבים פרא רפואיים, כלומר בשיטות רפואיות מחוץ לתחום הקוסמטי. היא מתמקדת בשיפור הבריאות והמראה של העור והפנים והיא רשאית להשתמש בטכנולוגיות מתקדמות יותר, כמו לייזרים, טיפולי פילינג, בוטוקס, תהליכי מילוי ועוד.

מרכיבי הטיפוח בתחום זה יכולים להכיל חומרים טבעיים, כמו שמנים וצמחים וגם חומרים וביוטכנולוגיות מתקדמות, כדי להעניק טיפולים יעילים יותר.

בנוסף, קוסמטיקאית פרא רפואית יכולה לטפח את העור בצורה מתקדמת יותר מאשר קוסמטיקאית רגילה, הנעזרת במוצרים קוסמטיים רגילים. כמובן, כדי לבחור באופציה המתאימה, יש להתייעץ עם מומחה בתחום הטיפוח והקוסמטיקה ולקבל המלצות ממנו.

 

קוסמטיקאית פרא רפואית

 

 

אילו טיפולים עושים אצל קוסמטיקאית פרא רפואית?

קוסמטיקאית פרא רפואית מבצעת מגוון טיפולים:

  1. טיפולי לייזר - באמצעות לייזר ניתן לטפח את העור, להפחית כתמי פיגמנטציה וקמטים ולהעניק לעור מראה צעיר יותר.
     
  2. טיפולי פילינג - טיפול קוסמטי הנועד להסיר את התאים המתים מפני העור וסימני הזדקנות. הטיפול מחדש את העור ומקנה מראה רענן יותר.
     
  3. טיפולי מילוי - באמצעות תהליכי מילוי ניתן למלא קמטים ולשפר את מראה הפנים והעור באופן כללי.
     
  4. טיפולי בוטוקס – על ידי הזרקות בוטוקס ניתן להפחית את תפקוד השרירים התת-עוריים בפנים, מה שמקנה מראה רך ומפחית קמטים.
     
  5. טיפולי אנטי אייג'ינג - על ידי תכשירים ומגוון שיטות מוכחות במחקר קליני, ניתן לשמר את המראה הצעיר של עור הפנים.
     
  6.  טיפול באקנה - טיפול המיועד עבור ריפוי אקנה בקרב מתבגרים ומבוגרים ופצעי בגרות.
     
  7. טיפולי פיגמנטציה - מגוון שיטות יעילות לטיפול בכתמי עור ופיגמנטציה בפנים. בין השיטות טיפול בלייזר נחשב לבטוח ויעיל מאוד.
     
  8. טיפולי מסאג' - כוללים שיטות וטכניקות מסאג' לטיפוח והקלה על עור הפנים, כך ניתן להגביר את זרימת הדם ולהרגיע את הפנים.
     
  9. טיפולים לאחר ניתוח פלסטי - מגוון טיפולים מתקדמים לשיקום העור לאחר ניתוחים פלסטיים.
     
  10.  טיפולי מסכות וטיפוח ברכיבים טבעיים - טיפולים המבוססים על שימוש במסכות ותכשירים המכילים מרכיבים טבעיים, כמו שמנים, צמחים, ויטמינים, המזינים ומרככים את העור.

 

הטיפולים והשיטות יכולים להשתנות בהתאם לקוסמטיקאית פרא רפואית המספקת אותם, לכישוריה וההתמחות שלה. לכן, כאשר אתם מעוניינים לקבל טיפול פרא רפואי, כדאי להתייעץ עם הקוסמטיקאית ולברר אילו טיפולים מתאימים לצרכים האישיים שלכם.

 

מהם סוגי התכשירים שמציעה קוסמטיקאית פרא רפואית?

קוסמטיקאית פרא רפואית משתמשת ברכיבים פעילים בעלי פוטנציאל רפואי או טיפולי, כדי לטפל בעור ולהפחית תחושות כמו יובש, גירוי, כאב, אדמומיות ופצעים. תכשירים פרא רפואיים יכולים להיות בצורת ג'ל, קרם, סרום ועוד. כל חברה פרא רפואית עשויה להציע פתרונות לפי תחומי ההתמחות שלה.

 

הנה כמה דוגמאות לסוגי תכשירים שחברות קוסמטיקה פרא רפואית עשויות לספק:

  • סרומים אנטי אייג'ינג - סרומים מתקדמים המכילים רכיבים פעילים כמו חומצה היאלורונית, ויטמינים C ו-E ועוד, המיועדים להפחית את סימני ההזדקנות בעור ולעודד את ייצוב העור
     
  • קרמים לטיפול בגירוי ואדמומיות - תכשירים המכילים רכיבים להרגעת העור ולהקלה על תחושות כאב
     
  • מסכות לטיפול עמוק - מסכות מרוכזות עם רכיבים מתקדמים המעניקות לעור לחות והזנה נוספת
     
  • קרמים אנטי-אקנה - תכשירים המכילים רכיבים אנטי בקטריאליים המסייעים לנקות ולטפל בעור הנוטה לפצעונים ואקנה
     
  • קרמים משקמים - קרמים המכילים רכיבים פעילים כמו ויטמינים ומינרלים, המעודדים את התחדשות תאי העור וסילוק התאים המתים

 

קוסמטיקה פרא רפואית

 

 

כמה עולה טיפול אצל קוסמטיקאית רפואית?

מחיר טיפול אצל קוסמטיקאית רפואית משתנה בהתאם לסוג הטיפול ולכמות הטיפולים הנדרשת עבור המטופל. לרוב, הטיפול נע בין 350-300 ₪, אך יכול להגיע גם לסכומים גבוהים יותר.

לסיכום, טיפולים אצל קוסמטיקאית פרא רפואית הינם מגוונים ויכולים לענות על מגוון בעיות ולעזור במקרים רבים לשיפור ולטיפוח עור הפנים. כדי לבחור בטיפול פרא רפואי קוסמטי מתאים, חשוב להתייעץ עם מומחה מוסמך בתחום, כמו רופא/ת עור או קוסמטיקאי/ת פרא רפואיים, שיוכלו לייעץ ולהתאים את הטיפולים לצרכי העור האישיים שלכם.