האם כדאי שילדים יעשו אימוני כושר? בוודאי! אימוני כושר בונים שרירים, תורמים לגדילה ולחוזק עצם, מקנים הרגלים ומשמעת, והם פשוט מעניינים וכיפיים. אימונים נכונים מגיל צעיר יעזרו לילדים שלכם לרכוש ולשמור על הרגלי בריאות שיסייעו להם בגילאים מאוחרים.

ילדים אוהבים לעבוד, לשחק ולהתאמן בספורט יחד. אפשר בהחלט לרשום ילד לחדר כושר לאימונים אישיים, אבל לא פחות מזה חשוב להקפיד על פעילויות משותפות עם ילדים אחרים. משחקים ותחרויות הם אמצעים מעולים לעניין ילדים ולהפוך פעילות גופנית למהנה יותר, וכך להבטיח שהם גם יתמידו בה.

האם חשובה ההסמכה של מדריכי הכושר?

בישראל אין הסמכה של מאמני כושר לילדים דווקא. התוכניות הטובות מלמדות גם כיצד יש לאמן ילדים, ורוב המדריכים המוסמכים, בעלי תעודה, ידעו מה הדגשים שיש לשים על פעילויות לילדים. עם זאת, חשובה הגישה הכללית כלפי הילד והכימיה שנוצרת בינו לבין המאמן.

משקולות או אימון כושר?

משקולות - לא. אימון כושר - כן.

הרמת משקולות בעצימות גבוהה או 'בניית גוף' (בודי בילדינג) הן לא פעילויות שמתאימות לילדים. בגילאים צעירים משקולות כבדות עלולות להפעיל משקל גבוה מדי על עצמות ורקמות חיבור שעדיין גדלות ומתפתחות, ולגרום בכך נזק. בכל מה שקשור בילדים, אימון בהתנגדות נמוכה תוך תנועה מבוקרת הוא הדבר החשוב. בצורה כזו, כושר ומשמעת עבודה אפשר להשיג בכל מקום בו מפעילים את הגוף, אפילו בבתי ספר לריקוד, לצורך העניין.

היתרונות באימון כושר לילדים, די ברורים, והזכרנו אותם כבר בקצרה. על היתרונות הגופניים חשוב להוסיף גם עלייה ושיפור בביטחון העצמי, דימוי גוף טוב ונכון יותר, יציבה טובה יותר וכו'. למעשה יש היום לא מעט מומחי בריאות הנפש שרואים באימוני כושר לילדים כלי משמעותי בפיתוח ה'אני' שלהם, הביטחון העצמי ובריאות הנפש, באופן כללי.

 

ילד ומאמן הכושר שלו באמצע אימון במכון כושר

רוצים שהילד יתחיל להתאמן? בחרו מאמן כושר אישי לפי המלצות וצרו קשר עוד היום

 

הנחיות כלליות ותרגילים לאימון כושר לילדים

ילדים יכולים להתחיל להתאמן כבר בגיל שבע או שמונה, כחלק ממסגרת אימונים מובנית, עם תכנון מראש לעתיד, וראייה נכונה של התפתחות הגוף והמשמעת העצמית. התחילו עם מאמן אישי שיש לו ניסיון עם ילדים ובנו איתו או איתה תוכנית אימונים ראשונית, כללית.

אם הילד החליט להתאמן בבית, ודאו שהוא מתחיל כל אימון בחימום ופעילות אירובית של 5 עד 10 דקות. קפיצה בחבל או ריצה קלה יכולים לספק את הצורך הזה. בסיום האימון, כדאי גם לבצע מתיחות ושחרור.

שימוש במשקולות (לא אימון משקולות!) מותר, כל עוד המשקל מתאים לגוף הילד ולגילו. 12 עד 15 חזרות אמורות לספק את הצרכים מהאימון. צריך לזכור שההתנגדות לא חייבת לבוא ממשקולות דווקא, אלא אפשר לבצע תרגילים שמבוססים על משקל גוף, כמו שכיבות סמיכה או עבודה עם גומיות.

הקפידו תמיד על ביצוע נכון של התרגילים. בגלל זה אולי חשובה מאוד נוכחותו של מדריך כושר אישי, שיסתכל על אופן ביצוע הפעולות. בצעו חזרות רבות יותר של אותו תרגיל, אם צריך, כדי להרגיל את הגוף לביצוע נכון.

היו שם, כאשר הילד מתאמן, במיוחד אם מדובר באימון מכשירים. אתם צריכים לפקוח עיניים ולוודא שאין תקלות או שלא קורה חלילה משהו שדורש התערבות של מבוגר. הדבר הטוב ביותר לעשות, הוא להתאמן לצד הילד, או יחד איתו.

הקפידו על כך שהילד ינוח בין אימון לאימון. גם במסגרת האימון עצמו (חזרות, מנוחה וכו') וגם בין הימים בהם הוא מתאמן. חשוב שתהיה מנוחה של יום שלם לפחות בין יום אימונים אחד למשנהו בהם מאמנים קבוצת שרירים מסוימת. ככלל, שניים עד שלושה אימונים בשבוע הם די והותר (גם למבוגרים, אגב).

הקפידו על כך שהאימונים יהיו מהנים. אם יש מכשירים או תרגילים שהילד מעדיף לבצע והם כיפיים לו יותר – מעולה. נסו להתאים אותם כך שהאימון יכסה את כל קבוצות השרירים ואת צרכי הילד. זה אפשרי.

אל תשכחו לעודד. אל תשכחו להזכיר לילד מדי פעם שתוצאות לא באות או נראות בין לילה, ודברים לוקחים זמן. מצד שני, חשוב לדעת שאצל ילדים ומי שלא התאמנו בכלל רואים תוצאות ושיפור בכושר כבר אחרי כמה שבועות של אימון. זה עוזר ומעודד מאוד.