המושג "אדריכלים לעסקים" קשור אסוציאטיבית בתכנון פנים של משרד או בית עסק, אבל אדריכלים לעסקים מציעים סל גדול יותר של פתרונות לעסקים, שהם הרבה מעבר לעיצוב פנים או דקורציה.
השירותים שמעניקים ארכיטקטים שעובדים עם עסקים ובתי עסק כוללים לא רק תכנון פנים או חוץ של מבנים לעסקים. השירותים האלה מותאמים לסוג העסק והחום בו הוא פועל, ומבוססים על מעורבות מלאה ואף שותפות ויותר מזה בתהליך רישוי עסקים עצמו.

התייעצו עם אדריכל לעסקים עוד לפני קניית או רכישת מקום לעסק

רצוי מאוד להתייעץ עם אדריכל לעסקים לפני חתימת חוזה שכירות או כל התחייבות אחרת שאתם עומדים לקחת בנושא הקמת בית עסק (לא "חברה", כישות משפטית – בשביל זה ישנם רואי חשבון ועורכי דין).
אם אתם מתכננים להקים עסק, לא משנה אם הוא יהיה במבנה חדש או מבנה קיים – התייעצו עם אדריכל לגבי המיקום.
גם אם המקום הוא כזה שעשו בו קודם לכן שימוש לעסקים דומים לשלכם, עדיין, רצוי מאוד שתתייעצו עם אדריכל לעסקים עוד לפני שאתם שוכרים את המבנה. 
מדוע?
כי לא די בכך שחנות או חלל כלשהו מתאים מבחינת רישוי עסקים לפתיחתו של בית עסק מסוג מסוים - מסעדה, נניח: צריך לוודא שגם ניתן להפעיל בו את העסק בצורה רווחית ויעילה, ולא רק מתאימה לרישוי עסקים בעירייה.
בנוסף, אדריכלים לעסקים יכולים להקל עליכם מאוד לא רק לתכנן את מקום העסק שלכם כך שיהיה יפה ופונקציונאלי יותר, אלא גם – במידה ויש בכך צורך – לקבל רישיון לעסק שלכם.

 

 

רישוי עסקים – חלק מהותי מתכנון עסק

הרבה סוגי עסקים דורשים היום רישיון עסקים. הנושא הזה חשוב במיוחד כאשר מדובר בעסקי מזון, מפעלים מסוגים שונים ועוד. כדי לקבל רישיון לעסק, יש להתחיל בהכנת תוכניות אדריכליות, שיהיו תואמות לדרישות של הרשויות על פי סוג העסק.
חשוב לדעת שכל רשות מקומית היא עצמאית לחלוטין בקביעת החוקים והתקנות שלה בעניין רישוי עסקים. יכול להיות שמה שמתאים לאחת לא יהיה מקובל על אחרת, ומה שיידרש על ידי האחרת, לא יידרש בכלל בשלישית.
אדריכל שמכיר את הרשות המקומית או האזורית המדוברת, יוכל להקל עליכם מאוד להתאים את תוכניות עסק כיון שהוא או היא מכירים את הדרישות המקומיות. 
יתרה מזאת, אדריכלים לעסקים שמכירים את תחום העיסוק שלכם יוכלו לעזור לכם עוד לפני שרטוט התוכניות הראשוניות: כמו שרמזנו למעלה, ייתכן ומבנה מסוים מתאים מבחינת רישוי, אבל מי לידכם יתקע שהוא יתאים לכם, בסופו של דבר? 
נניח ואתם מגיעים לאתר מסוים או למבנה קיים. המקום נראה כאילו הוא מתאים למפעל שלכם או לבית העסק שאתם רוצים לפתוח.
בבדיקה מקצועית על ידי אדריכל לעסקים או אדריכל רישוי, האדריכלים עלולים לגלות שהאתר או המבנה בכלל לא מתאימים לעסק שלכם. יכול להיות שהחדרים מתוכננים כך, שהם לא מאפשרים זרימה יעילה לש הייצור שלכם. 
ייתכן שדרושה במבנה השקעה גבוהה ממה שחשבתם: אדריכלים לעסקים עלולים לגלות שתוכניות הניקוז של המבנה לא מתאימות, או שהחשמל במקום או אמצעי הכיבוי אינם מתאימים.
ושוב, כל זה מעבר לנקודת הרישוי מבחינת הרשות עצמה: אדריכלים לעסקים יכולים לבדוק ולאשר בפניכם אם אפשר בכלל להקים עסק מסוג זה כמו שלכם במקום בו אתם מעוניינים.

אילו תחומים עיקריים דורשים אדריכלים לעסקים או אדריכל רישוי?

ראשית – כל העסקים בתחום המזון, ואלה כוללים כמובן מסעדות ומאפיות, בתי קפה ואפילו סנדוויצ'יות. 
אדריכלי עסקים בתחום המזון ידעו איך לתכנן את המטבח לא רק כך שיהיה נח לבישול ולשימוש, אלא גם יתאים לדרישות רישוי עסקים. חלל ההסעדה והשירותים ידרשו גם הם תכנון של אדריכל לעסקים או לפחות מבט של אדריכל רישוי.
שלא בתחום המזון, ישנם אין ספור עסקים שרצוי שאדריכלים לעסקים יתייעצו בהם, והם כל סוגי העסקים הרשומים בצו רישוי עסקים וחייבים ברישיון: מרפדיות ובתי דפוס ועד מספרות. רצוי מאוד לברר אם העסק שלכם דורש רישיון עסק לפני שאתם מתחילים בכלל לחפש לו מקום או מבנה. 

זקוקים לאדריכל? היכנסו עכשיו לאתר b144 לעסקים ותבחרו אחד לפי איזור והמלצות.