מחפשים חשמלאי מקצועי אבל גם הוגן? שימו לב:

 

בכל הנוגע לבטיחותכם אין מקום לקחת סיכונים! על כן, בתחום החשמל רצוי להתייעץ עם מומחה, לגביו קיימות המלצות. במקרים רבים תיווכחו, שהדאגה לבטיחות והדאגה לביטחון הצרכני שלכם קשורות זו בזו. לא מעט תלונות הגיעו למוקד אמון הציבור ונגעו לחשמלאים. להלן כל המידע שבעזרתו תוכלו לבחור את איש המקצוע הטוב ולהבטיח שהטיפול בחשמל שבביתכם יהיה יעיל, בטוח והוגן.

 

טיפים חשובים לתהליך חיפוש חשמלאי וכמה לתהליך שאחריו:

 

1. קבלו המלצות- כדאי לבקש המלצות מחברים או קרובי משפחה.

2. חשוב לברר האם החשמלאי מוסמך לבצע את העבודה הנדרשת (ישנן מספר רמות לחשמלאים).

3. התמקחו על המחיר- אל תסתפקו בהצעת מחיר אחת, כדאי לבדוק  מספר הצעות מחיר לצורך השוואה.

4. תבררו מראש האם ביקור חשמלאי כרוך בתשלום גם אם בפועל לא ביצע את העבודה.

5. אם מדובר בהיקף עבודה רחב, רצוי לערוך מסמך בכתב- על המסמך לכלול את פירוט העבודה,  את מחיר העבודה ואת לוחות הזמנים.

6. יש לבקש לראות תעודות מקצועיות - חובה רישיון חשמל לפחות ברמה של "חשמלאי מוסמך" לצורך ביצוע עבודות חשמל בבית.  

7. בעל המקצוע נושא באחריות על טיב עבודתו-  יש לדרוש מבעל המקצוע תעודת אחריות על העבודה.

8. המוצר שהוחלף מתגלה כפגום לאחר התיקון? זוהי הפרת התחייבות של בעל המקצוע לאספקת מוצר תקין לצרכן.

 

על פי התלונות שהגיעו למוקד אמון הציבור – אלה הם חמשת הקצרים החשמליים הנפוצים ביותר בהתנהלות מול חשמלאים:

 

1. שירות טכני לקוי: החשמלאי מתחייב להביא לפתרון / תיקון לבעיה בעוד שבפועל הוא כלל אינו בקי בעניין, נתקל בקשיים, מבזבז זמן יקר ולא מביא לתיקון המיוחל. לעתים הוא גורם לנזק חדש-  שלא היה  במוצר או ברכוש שבבית. אף על פי כן דורש החשמלאי תשלום על הזמן אותו השקיע ועל החומרים בהם עשה שימוש והצרכנים מצדם נאלצים להזמין בעל מקצוע אחר כדי לטפל בבעיות שלא זכו לטיפול או שנוצרו בשל טיפול רשלני של בעל המקצוע הקודם.

2. מוצרים פגומים: צרכנים רבים מלינים על כך, שלאחר ביצוע התיקון, המוצר שהוחלף מתגלה כפגום ולא ניתן היה להבחין בכך בעת ההתקנה.

3. חיובים נוספים: הצרכן מסכם עם בעל המקצוע על מחיר מסוים, אך עם סיום העבודות, הוא דורש תוספת למחיר הראשוני, בטענה שנאלץ לבצע  עבודות נוספות הכרוכות בעלויות מצידו.

4. איחור בהגעה: צרכנים רבים מלינים על כך כי גם לאחר שנקבע מועד להגעת החשמלאי הנ"ל מאחר או דוחה את ביקורו למועד מאוחר יותר. לעניין זה חשוב לציין כי חוק הטכנאים חל על חברות המספקות שירותי תיקונים למוצרי חשמל ואלקטרוניקה שעלותם 150 ש"ח ומעלה, וזאת רק בשנת האחריות הראשונה. במקרה של הזמנת חשמלאי באופן פרטי אין תחולה לחוק.

 

תלונה אחת שווה יותר מאלף קיטורים: למידע ולהגשת תלונה – www.emun.org