אתם מנסים להוריד את המים באסלה והם לא יורדים? כנראה שיש לכם סתימה. בין אם הסתימה יחסית קלה או מסובכת, יש מגוון תכשירים איתם תוכלו להשתמש כדי לשחרר אותה. במקרים בהם לא תצליחו לשחרר את הסתימה, תצטרכו להזמין איש מקצוע שיעשה זאת באופן מקצועי. כל ההסברים איך תתמודדו עם הסתימה באסלה.

 

מהם הסיבות הנפוצות לסתימה באסלה?

סתימה באסלה היא בעיה נפוצה שיכולה להתרחש ממגוון סיבות:

  • שימוש בנייר לא מתאים: שימוש בנייר שאינו מתאים לשימוש באסלה, כמו נייר סופג, עלול לגרום לסתימה. הנייר יכול להידבק לקירות האסלה וליצור סתימה.
     
  • נייר טואלט: אחת הסיבות הנפוצות ביותר לסתימה היא שימוש רב בנייר טואלט. לכן כדאי להימנע מכך. כמויות גדולות של נייר עלולות ליצור לחץ וסתימה באסלה
     
  • פסולת: פסולת כמו שיער או מזון עשויה להיתקע באסלה וליצור סתימה.
     
  • מוצרי היגיינה / מגבונים: תחבושות, טמפונים או מגבונים עלולים להיתקע וליצור סתימה. לאחר השימוש זרקו אותם לפח האשפה ולא לאסלה.

 

פתיחת סתימה באסלה באופן עצמאי

  • פומפה - הפומפה נחשבת ליעילה ביותר לפתיחת סתימות, כסו את פתח הניקוז עם הפומפה ולחצו מספר פעמים עד שהמים ירדו והסתימה תשתחרר.
     
  • קפיץ - קחו את הקפיץ, החדירו אותו לצנרת וסובבו אותו ללא הפסקה. כך הקפיץ יכול לנוע בתוך הצנרת ולשחרר את הגורם בעקבותיו נוצרה החסימה.
     
  • ספירלה חשמלית - דרך משוכללת ומהירה לפתוח סתימות קשות ומורכבות יותר. החדירו אותה לפתח הניקוז ופתחו את הסתימה.
     
  • חומרים ייעודיים לפתיחת סתימות באסלה - קיימים מגוון חומרים שנועדו לפתוח סתימות והם יכולים לחסוך לכם הרבה כאבי ראש. לאחר שתשימו את החומר באסלה, היא אמורה להשתחרר. 
     
  • סבון כלים - אם לא שמעתם על זה, תופתעו לגלות שסבון כלים יכול לעזור לכם לפתוח את הסתימה באסלה. ערבבו את סבון הכלים עם מים חמים ושפכו לאסלה, היא אמורה להמיס את הגורמים שגורמים לסתימה בתוך האסלה.  

 

פתיחת סתימה באסלה באמצעות אינסטלטור מקצועי

אם ניסיתם לשחרר את הסתימה באופן עצמאי ולא הצלחתם, זה הזמן לקרוא לאינסטלטור מקצועי. הוא יוכל לעזור לכם לפתוח סתימה קשה באסלה באמצעות כלים מקצועיים שיש ברשותו ויפתור לכם ביעילות ובמקצועיות את הבעיה שמטרידה אתכם.

 

פתיחת סתימה חוזרת באסלה

אם סתימה בכיור כבר הפכה לחלק מהשגרה שלכם, כנראה שהבעיה יותר רצינית מסתימה.
 

  1. סתימה במערכת הביוב - אם הסתימה מתרחשת גם באמבטיה וגם באסלה וחוזרת על עצמה, ייתכן שיש בעיה בביוב ויש לבדוק זאת.
  2. קריסת קו הביוב - אמנם זהו אינו מקרה נפוץ, אך בבתים בהם יש צנרת ישנה, ייתכן וקו הביוב קרס והוא חוסם את המים לצאת החוצה. לפני שמבצעים החלפה יש לבדוק שאכן הוא קרס, על ידי סיב אופטי.

 

כיצד ניתן למנוע סתימות אסלה בעתיד?

  • ניקיון - השתדלו לנקות את השירותים פעם בשבוע, כדי למנוע מלכלוך רב להצטבר באסלה וליצור סתימה
  • מכסה האסלה - לאחר השימוש בשירותים סגרו את מכסה האסלה, שכן בלי שתשימו לב עלולים ליפול לשם חפצים לא רצויים ולגרום לסתימה

 

מחיר פתיחת סתימה באסלה ע"י אינסטלטור

המחיר לפתיחת סתימה באסלה נע בין 450-250 ₪. במקרים בהם נעשה שימוש בקפיץ ידני, תשלמו בין 300-250 ₪.

כאשר הסתימה יותר מסובכת ויש להשתמש בספירלה חשמלית, תשלמו בין 450-300 ₪.

אם קיימת גם סתימה במערכת הביוב, תצטרכו להוסיף תשלום נוסף של כ- 100 ₪.

 

למחירון אינסטלטורים המלא לחצו כאן >>