הנהלת החשבונות היא החלק החשוב והעיקרי בכל מה שקשור בפיקוח הרשויות על ההכנסות וההוצאות שלנו. לפניכם שלוש טעויות נפוצות, שעלולות להתפרש כעברות על חוקי המס

איחור בהגשת חשבוניות

תנועות יומן – הפקדות, חשבוניות וקבלות, הוצאות שונות וכו' – חייבים לרשום בזמן ובמקום הנכונים.
לדוגמא, חייבים לבצע תשלום למע"מ עד התאריך הקבוע בחוק (15 בחודש, ברוב המקרים), ויש לכן לרשום את כל החשבוניות שרוצים שתשתקפנה באותו חודש, עד לתאריך הזה. 
ובעוד שעל פי החוק אתם יכולים לתת ללקוחות שלכם אשראי ולחייב אותם מאוחר עבור שרות או מוצר, הרי שהוצאה מאוחרת של חשבונית – אסורה. 
במידה ואתם עוסקים קטנים או שאתם עוסקים במתן שירותים, למשל, אתם חייבים להוציא ללקוח חשבונית בתוך 14 יום מקבלת התשלום. 
יכול להיות שהוצאתם את החשבונית בזמן, ולא דיווחתם אותה למע"מ במועד, מה קורה אז?
במקרה כזה, נוצר חסר של חשבונית, ואתם מחזיקים אצלכם כסף שאתם אמורים להעביר למע"מ – כסף שאינו שלכם. 
אם דבר כזה קורה פעם אחת ובסכומים נמוכים, הוא יתוקן על ידי העברת החשבונית בחודש הבא וקיזוז החוב. 
אם קורה שוב ושוב או שמדובר בסכום גדול, יש להניח שיוטל עליכם קנס או שכל הספרים שלכם ייבחנו מחדש.

  • ביקורת מע"מ – חשוב לדעת – היא מהביקורת הקפדניות ביותר: ניפוח חשבוניות, חשבוניות כפולות או מתן חשבוניות פיקטיביות הן מהעברות הגרועות ביותר שרשומות בספרי החוקים. 

חישובי שכר והפרשות לעובדים

אחד הדברים החשובים ביותר בהנהלת חשבונות, הוא רישום משכורות והעברות. 

טעות ראשונה – אי משיכת משכורת נכונה

יש בעלי עסקים קטנים, שמושכים כסף תוך מה שנקרא "על חשבון משכורת":
מוציאים בסוף החודש צ'ק על סכום גלובלי מסוים, ובמקום לרשום 'משכורת', הם רושמים "על חשבון משכורת". 
מה קורה אז?
הם לא מפרישים את הסכומים הנכונים לביטוח לאומי ולמס הכנסה, הם לא מפרישים לפנסיה כמו שצריך, וכל ההתחשבנות שלהם עם רשויות המס – שגויה. 

  • הדרך הנכונה היא תמיד למשוך משכורת, לרשום אותה כמשכורת אמת ולבצע את כל ההפרשות הנכונות, במהלך השנה. 

משכורות הן גם הוצאות, וחשוב שמנהל החשבונות ורואה החשבון יהיו מתואמים ביניהם בנושא הזה, כדי שלמס הכנסה ידווחו לא רק דיווחי אמת, אלא שהוא גם יקבל את המס שמגיע לו – לא פחות, אבל גם לא יותר!

טעות שנייה – חישובי הפרשות שגויים

ימי חופשה ומחלה, דמי ביטוח לאומי, ביגוד מקצועי ופנסיה, קרן השתלמות ועוד ועוד. 
מי יכול לדעת כמה יש להפריש ולמי יש להעביר כסף, כאשר מעסיקים עובדים?
פעם, הוצאת תלוש משכורת הייתה חצי אמנות וחצי מקצוענות. 
היום הדברים הרבה יותר פשוטים: נכון, יש לבצע יותר הפרשות לעיתים, לקזז מהמשכורת ולהעביר מהמעסיק, אבל יש תוכנות מחשב שעושות את כל החישובים האלה והופכות אותם פשוטים יותר. 

  • לכן, אם אתם מעסיקים עבדים, ודאו שמנהל החשבונות מוציא להם תלוש משכורת מפורט וברור ושהוא עושה את זה בזמן. 
  • רצוי מאוד לעבור עם העובדים על התלושים שלהם מדי פעם, לוודא שאין דברים לא ברורים או שאלות. 

עובדים יכולים לתבוע הפרשים מהמעסיקים שלהם גם מספר שנים לאחר תום ההעסקה, כאשר כיום יש גופים פרטיים שמתמחים בתביעות מהסוג הזה – ולא רק מהרשויות השונות. 

מחפשים מנהל חשבונות חיצוני טוב? היכנסו עכשיו לקטגוריית הנהלת חשובות באתר העסקים של b144 ותוכלו להימנע מטעויות.