ברפואה משלימה קיימים עשרות סוגים של עיסויים. מהם היתרונות של רפואה משלימה ועיסויים ואיך תתאימו לכם את סוג העיסוי המתאים ביותר?

מהם היתרונות הרפואיים והבריאותיים של עיסוי כחלק מרפואה משלימה?

ראשית ואסור לזלזל בכך - עיסוי טוב מרגיע ומשקיט. חלק גדול מהפילוסופיה של שימוש בעיסוי ברפואה המשלימה, אומר שההרגעה הזו יכולה לחזק את המערכת החיסונית ואת הבריאות הכללית שלנו. אבל מעבר לכך, רפואה משלימה ועיסויים יכולים לתרום ישירות להפגת כאבים רבים ומחלות שונות. לדוגמא:

- כאבי גב: מחקרים רבים מראים שרפואה משלימה ועיסויים יעילים בהפגת כאבי גב. מחקר גדול, שנעשה בשנת 2003, הראה שעיסוי אפקטיבי יותר בריפוי כאבי גב תחתון מאשר אקופונקטורה או כירופרקטיקה: הוא הוריד את הצורך בשימוש במשככי כאבים ב- 36%

- כאבי ראש ומיגרנות: תחום זה מגיב גם הוא טוב לטיפולי רפואה משלימה ועיסויים. יותר ממחקר אחד הראו שעיסויים הביאו לירידה במספר התקפי מיגרנה ולשיפור באיכות השינה

- אוסטאוארתריטיס: מסז' שוודי במשך שעה פעם או פעמיים בשבוע, הביא לשיכוך כאבי ברכיים אצל מטופלים במחקר שנעשה בנושא רפואה משלימה ועיסויים. ההחלשה בכאב תרמה לשיפור הניידות והשימוש במפרק.

- סרטן: רפואה משלימה ועיסויים לחולי סרטן נמצאים בשימוש נרחב ומשלימים טיפולים ברפואה מערבית. כאן משתמשים ברפואה משלימה ועיסויים בעיקר כדי להוריד מתחים, לשכך כאבים ולמתן תופעות אחרות. רפואה משלימה ועיסויים לחולי סרטן מורידים נפיחויות ומצמצמים את תופעות הלוואי של טיפולים כימותרפיים. בנוסף, רפואה משלימה ועיסויים מגבירים את יעילותה של המערכת החיסונית, תורמים לשיפור באיזון האנרגטי ומונעים לעיתים קרובות בחילות ודיכאון.

- טיפול בחרדות: אחד התחומים הבולטים בהם משתמשים ברפואה משלימה ועיסויים הוא התחום הנפשי. סקירה של למעלה מתריסר מחקרים שנעשו בתחום, מגלה שרפואה משלימה ועיסויים סייעו בהפגת מתחים וצמצום חרדות באוכלוסיות שונות. עיסויים הורידו את ריכוזי הקורטיזול עד כדי 50% והעלו את ריכוזם בדם של נוירוטרנמיטורים שונים שמסייעים להנמיך דכאונות.

התאמה אישית של רפואה משלימה ועיסויים

חשוב לזכור להתיעץ עם הרופא שלכם לפני קבלת עיסוי רפואי או סדרת טיפולי רפואה משלימה ועיסויים.

סוגים שונים של עיסויים נבדלים זה מזה באינטנסיביות שלהם, בחלקי הגוף עליהם הם פועלים ובאופן המגע של המטפל במטופל. יש מי שאוהבים מגע יותר אישי וקרוב, ויפנו לרפואה משלימה ועיסויים ברוח זו, וישנם מי שמעדיפים עיסויים פחות אינטימיים אולי, ועיסויים של חלקי גוף כמו ידיים, רגליים ומפרקים.

לפני שאתם מחליטים לפנות לרפואה משלימה ועיסויים שאלו את עצמכם אם אתם מעוניינים בעיסוי לצורך הרגעה בלבד, או שישנו מצב רפואי שדורש טיפול. ספרו למעסה מהי המטרה שלשמה פניתם לרפואה משלימה ועיסויים והחליטו איתו או איתה מה המתאים לכם ביותר.