אם גם אתם מחכים לילד חדש או לחילופין רוצים לשפץ לילדכם את החדר, רצוי שתקראו את מאמר זה אשר יסביר לכם בצורה פשוטה וקלה כיצד תוכלו ליצור את חדר החלומות לילדכם, כל זאת תוך חיסכון מקסימאלי ובטיחות.

במה חשוב להתחיל? איך להתאים את החפצים השונים בחדר וכיצד לשים את הילד כנושא המרכזי בחדר?

איך מתחילים – תכנון מראש

הדבר החשוב ביותר כמו בכל דבר בחיים הוא תכנון מראש. כבר בעת בניית הבית או שיפוצו חשוב מאוד להתייעץ עם אדריכל בנוגע למיקומם של דברים אשר נראים לנו טריוויאליים בחיי היומיום כגון מיקום שקעים, חלונות, דלות וכו' זאת כדי שתהיה לכם גמישות מקסימאלית בעיצוב חדר השינה של ילדכם. כמו כן, אם ניתן, רצוי להפריד בין חדר השינה של ילדכם לחדר המשחקים שלו. זאת כדי שתהיה הפרדה ברורה ולא הרבה הסחות דעת בזמן השינה.

איפה ממקמים כל דבר?

לפני שניגע במיקומי הרהיטים חשוב לזכור כי כלל הריהוט, כמו כן עיצוב של חדרי ילדים נועד לשרת את הילד וכי יש לשים אוו במרכז לכל אורך עיצוב החדר ומיקום הרהיטים. המיטה אשר הינה הרהיט המרכזי ביותר, חשוב למקם בפינה השקטה של החדר בזווית אלכסונית לדלת הכניסה. כמו כן, רצוי לבחור מיטה ללא מגירות לאחסון משום שאלמנט זה יוצר השפעה שלילית על החדר מבחינה אנרגטית. את שולחן הכתיבה רצוי למקם ליד חלון ודלת, חשוב מאוד שגבו של הילד לא יפנה לדלת, דבר זה יוצר השחות דעת.

צביעה, תאורה ואביזרים משלימים

חדרי ילדים זקוקים לתאורה מספקת ולכן חשוב מאוד להאיר את החדר באמצעי תאורה מרכזי ולחזק זאת בעזרת אמצים נוספים אשר יפוזרו ברחבי החדר, כגון מנורת קריאה בשולחן וכו'. כמו כן רצוי שהתאורה המרכזית בחדר הילדים היה תאורת פלורסנט בהירה, דבר שיקל על מאמץ העיניים. צביעת החדר חשוב שתעשה בגוונים אשר מתאימים לרהיטים ויוצרים הרמוניה ורוגע ולא צבעים זעקניים וניגודיים. את האביזרים המשלימים יש להתאים למגמת העיצוב הכוללת של החדר.

איך להיות צרכן נבון

כמו בכל דבר בחיים חשוב להשוות. כיום ניתן לקבל אלפי הצעות מחיר בקליק אחד ולהשוות בין איכויות שונים ומוצרים שונים. בעזרת השוואות והצעות מחיר שונות תוכלו להגיע לחיסכון של אלפי שקלים. שווה גם לכתת קצת את הרגליים בין חנויות שונות ולראות רהיטים שונים. יתכן שגם טיולים אלו יהוו עבורכם השראה לעיצוב החדר שלכם.