האוכל באירוע בכל אירוע חשוב כמעט כמו הסיבה לחגיגה עצמה. מהסיבה הזו חשוב מאוד להתאים את סגנון הקייטרינג לאירוע עצמו ולחוגגים. למי ומתי מתאים קייטרינג חלבי?

 

מהו בכלל "קייטרינג חלבי"?

 

קייטרינג חלבי לא מכיל או מבוסס רק על מאכלי חלב. כיום נהוג שהוא יותר צמחוני, ומגישים בו סלטים ופשטידות שונות, שחלקן מבוסס על גבינה וירקות. הקייטרינג החלבי הוא קייטרינג לאירועים שמגישים בו יותר מאפים שונים, מאשר נניח מנות מבושלות: בריושים מתקתקים, מגוון גדול של לחמים ומאפים ממולאים. אוכל מבושל כמעט ולא יוגש בו, אך בהחלט יכולות להיות בו מנות מטוגנות שונות, שמבוססות על חצילים, תפוחי אדמה וירקות אחרים, חלקם הגדול בוודאי מטוגנים בבלילה.

 

מהו אופי המנות בקייטרינג חלבי?

 

רבות מהמנות המוגשות באירועים 'חלביים' תהיינה שאולות מהמטבח הצרפתי והאיטלקי: שני מטבחים שמבוססים על גבינה ומאפים. עם זאת, כיום אפשר בהחלט למצוא גם מנות מהמטבח המקומי שלנו. בעיקר יהיה אז מדובר על סלטים טריים שונים, כמו טאבולה וסלטי ירקות אחרים.

 

לרוב לא מערבבים יותר מדי מטבחים בקייטרינג מסוג זה, גם בגלל שהטעמים לא תמיד "הולכים יחד": חמאתיות ולימון מסתדרים די בקושי זה עם זה. קייטרינג ששואב את המקורות שלו מהבלקן יסתדר עם קייטרינג ממזרח הים התיכון, אבל שני אלה יסתדרו פחות טוב עם מנות צרפתיות. האיטלקים במיוחד אלה של דרום איטליה יהיו אי-שם באמצע.

 

קייטרינג חלבי לשעות היום והעונה

 

כמעט בכל מקרה, אוכל חלבי או צמחוני הוא אוכל קל יותר ממאכלים בשריים. זה נכון שתמיד אפשר להכין פשטידות גבינה כבדות, אבל הכלל הבולט הוא שקייטרינג חלבי יגיש מאכלים קלים יותר.

מהסיבה הזו, נוהגים להזמין קייטרינג חלבי בעיקר לאירועים שמתקיימים בשעות הצהריים ואחר הצהריים, כמו למשל חתונות של ימי שישי. קייטרינג חלבי ישמש גם באירועים קיציים, כאשר מזג האוויר חם יותר. המנות יכולות להיות קלות יותר גם מבחינה קלורית וגם לעיכול וגם רעננות יותר בטעמיהן בעיקר מנות הסלט ופחות המאפים.

 

מה מבחינת משקאות בקייטרינג חלבי?

 

רבים מזניחים את הסעיף הזה באירוע שלהם, וחבל. לקייטרינג חלבי קל מאוד לבחור ולהתאים משקאות כמו יין ובירה. יינות לבנים שרדונה, סוביניון בלאן וגווירצטרמינר מתקתק יסתדרו יופי עם מאפים שונים, סלטים וקינוחים (בסדר הזה). במיוחד באירועים קיציים או כאלה שנחגגים בשעות הצהרים החמות יותר, היינות האלה מרעננים ומתאימים יותר. למי שאוהבים בירה, אפשר להציע בירות חיטה באירועי קייטרינג חלבי או לאגרים קלים ומקוררים היטב.