בישראל מאות חנויות ועסקים לאביזרים לרכב. חנויות אלה מציעות שפע מוצרים ומגוון גדול של אביזרים לרכב. אבל אילו סוגים של אביזרים לרכב מציעים לרכבי שטח? אילו אביזרים לרכב 4X4 אפשר למצוא בחנויות ובעסקים המתמחים?

 

רכבי שטח ורכבי 4X4 בנויים בצורה שונה מרכבים פרטיים רגילים. לא צריך להיות חכם גדול כדי לדעת את זה. אחת הסיבות לכך, היא שהם צריכים לעמוד בעומסים כבדים ודרישות נהיגה שונות מאלו של רכבים פרטיים רגילים. השימושים השונים ברכבי שטח מחייבים גם לעיתים אביזרים לרכב שונים, שאמורים למלא דרישות מיוחדות ולקרוץ לבעלי ה- 4X4 למיניהם.

אביזרים לרכב אלה הם לרוב לא שטיחים מהודרים, פסי תאורה באולטרא סגול, טסות מצועצעות או מערכות סאונד. מה שכן, מדובר בכל זאת באביזרים לרכב שטח שאפשר לחלק לכמה קבוצות עיקריות:

אביזרים לרכב שטח שמשמשים לנהיגה: מפתחות פלגים ופילטרים, רצועות קשירה ואבטוח למיניהן וכלי עבודה וגרירה. אביזרים לרכב שטח אלה משמשים את מי שבאמת יורדים לשטח לרוב עם חברים או בחבורות לטיול ומשתמשים ברכב לטיולים מאתגרים או למסלולים קשים.

אביזרים לרכב שטח שמשמשים יותר להגנה על הרכב: חלק מהפריטים ומאביזרי רכב אלה הם בעיקרם אביזרים קישוטיים, וחלק הם פונקציונליים יותר. פסי מגן לדלתות ומגיני רוח יכולים בהחלט להחשב אביזרי רכב פונקציונליים, וכאלה הן גם מדרכות צד ומגני בוץ; שני סוגים נוספים של אביזרים לרכב 4X4.

אביזרים לרכב שטח שמיועדים לאחסון ציוד ופריטים אחרים: זו משפחה די גדולה של אביזרים לרכב שטח, שכלולים בה ארגזי בטחון לציוד שמאוחסן בחלק האחורי של טנדר, תאי ציוד ועריסות לגגונים, קשתות קשירה ועוד. בסוג נוסף של אביזרים לרכב שטח ו- 4X4 שכלול בקטגוריה הזו תמצאו את כל מנשאי האופניים למיניהם.

עוד בסעיף אביזרים לרכב שטח ו- 4X4 לאחסון כלולים הרבה אביזרים מתכלים, או כאלה שאורך החיים שלהם מדוד: גומיות לקשירה וחבלים, רצועות וחלקי מנשאים לאופניים, שעלולים להשחק ולהקרע במהלך השנים או השימוש. מתכלים נוספים, שלא קשורים בהכרח באחסון, הם כל אותם חומרי ניקוי וכלים מיוחדים שיכולים להסיר בקלות נתזי שמן וסולר, בוץ קשה וכיו"ב.

פה ושם בחנויות לאביזרים לרכב שטח ו- 4X4 תוכלו למצוא אביזרי ואמצעי תאורה מיוחדים, כמו פנסי עבודה, פנסי הבהוב ומערכות כריזה. קשה לקרוא לאלה דווקא אביזרים לרכב שטח ו- 4X4, אבל קשה יהיה יותר למצוא אותם בחנויות רגילות לאביזרי רכב.