כדי להבטיח שהנסיעה הבאה שלכם ברכב תהיה בטוחה וללא סכנות כלל, חשוב לוודא שכל החלקים ברכב עובדים באופן תקין ושגלגלי הרכב מאוזנים. כדי לוודא זאת יש לבצע איזון גלגלים לרכב במוסך מורשה. מתי מומלץ לבצע איזון גלגלים וכמה זה יעלה לכם? לפניכם כל ההסברים על איזון גלגלים לרכב.

 

מה זה איזון גלגלים?

פעולה פשוטה באמצעותה ניתן לבדוק את תקינות הגלגלים ברכב כך שכולם ינועו באופן מאוזן לאותו הכיוון. כאשר מבצעים את האיזון בודקים את הנקודות הכבדות העלולות לגרום לחוסר איזון בין גלגלי הרכב, במטרה להחזיר את המשקל הזהה לכל הגלגלים כדי שיעניקו לכם אחיזה בטוחה בכביש. כמו כן, את הבדיקה רשאים לבצע רק אנשי מקצוע מוסמכים.

ניתן לבצע את הבדיקה באמצעות שתי שיטות: איזון דינמי ואיזון סטטי.
 

  • איזון דינמי - מפרקים את כל הגלגלים ומאזנים כל גלגל בנפרד על ציר חיצוני.
  • איזון סטטי - מבצעים את האיזון על ידי מכונה מיוחדת כאשר כל הגלגלים מחוברים למקומם.
     

חשוב לציין שאת הבדיקה לאיזון גלגלים ניתן לבצע רק על ידי אנשי מקצועי המנוסים בבדיקה ובאיזון הגלגלים, על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר.  

 

מתי עושים איזון גלגלים לרכב

(צילום: ShutterStock)

 

 

מתי מומלץ לבצע איזון גלגלים?
 

  • חוסר איזון - כאשר אתם מרגישים שהרכב מאבד איזון בזמן נסיעה, או בעת רעידות ברכב. תחילה יש לוודא שלא חסר אוויר ושהצמיגים תקינים ולאחר מכן לבצע איזון גלגלים.
     
  • פגיעה בגלגלים - במקרה בו הצמיגים נחבטים מפגיעות פתאומיות, למשל, בעת עליה על מדרכה גבוהה או בכניסה לבור, הגלגל עלול לצאת מאיזון ועקב כך יתחילו רעידות בהגה. בנוסף, כאשר הרכב סוטה לפתע מהנתיב בלי סיבה מוצדקת ובאופן כללי לאחר מצבים בהם הגלגלים עלולים לאבד את האיזון.
     
  • תחזוקה - מומלץ לבצע איזון לגלגלים פעם בשנה ובמיוחד לקראת החורף, עבור נהיגה בטוחה.
     
  • החלפה - כאשר אתם מבצעים החלפה לצמיגים עליכם לבצע איזון גלגלים. שכן כאשר מחליפים צמיג או צמיגים חדשים לרכב מתרחש חוסר איזון בגלגלים הישנים.

 

כיצד מתבצע תהליך איזון גלגלים?

את האיזון מבצעים במוסך מורשה שיש ברשותו מכשיר המיועד לביצוע האיזון והוא נקרא מאזניים. את האיזון מבצעים כאשר מציבים על המכונה כל גלגל בנפרד והיא מסובבת את הצמיג במהירות ומחליטה היכן יש למקם את המשקולות הקטנות. לרוב הבדיקה והתיקון יבוצעו תוך מספר דקות.

 

מה זה איזון גלגלים

(צילום: ShutterStock)

 

 

מה ההבדל בין איזון גלגלים לכיוון פרונט?

כיוון פרונט נועד כדי לאזן את מתלי הרכב ולהחזירם למצב המקורי במטרה לוודא שהם ממוקמים באופן הנכון ביחס לכביש. לעומת זאת, איזון גלגלים מטרתו שהגלגלים ינועו באופן מאוזן לאותו הכיוון בחפיפה מוחלטת.

 

מהם היתרונות הבולטים של איזון גלגלים?

  • שמירה על איכות הצמיגים לטווח ארוך.
  • נסיעה בטוחה ונוחה.
  • ביטול או הקטנת רטט.
  • הורדה של לחץ מההיגוי.

 

איך עושים איזון גלגלים

(צילום: ShutterStock)

 

 

כל כמה זמן צריך לעשות איזון גלגלים?

מומלץ לבצע איזון גלגלים לרכב כאשר מגיעים ל-7,000- 10,000 ק"מ ברכב. שכן לאורך הזמן צמיגי הרכב שלכם ישחקו באופן לא אחיד. כתוצאה מכך ייוצר בלאי לא אחיד בגלגלים שיגרום לירידה באיכותם ולרעידות ורטט שהזכרנו קודם. כדי לוודא שנסיעתכם בטוחה, יש לבצע את האיזון ולא להמעיט בערכו.

 

כמה עולה איזון גלגלים?

איזון גלגלים לרכב פרטי יעלה לכם בין 170-80 ₪ ולרכב שטח המחיר יהיה בין 100-200 ₪.

 

לסיכום, חשוב מאוד להקדיש זמן ולבצע איזון לגלגלי הרכב שלכם כדי לשמור על בטיחותו, להאריך את חיי הצמיגים וכמובן לדאוג לנהיגה נוחה וללא תקלות. לכן כדאי לבצע איזון גלגלים לרכב לפי הזמן המומלץ ובמצבים בהם את חשים בחוסר איזון כמו שהסברנו למעלה.

 

מצאו פנצ'רייה באזורכם לביצוע איזון גלגלים לרכב:
 

פנצ'רייה בתל אביב

פנצ'רייה בחיפה

פנצ'רייה בירושלים