(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

מגפת הקורונה אילצה אותנו לשנות משמעותית את פעילויות השגרה שלנו, או לוותר לחלוטין על חלק מהן, כדי לשמור על בריאותנו. עטיית מסכות, שמירת מרחק פיזי ואיסור על התקהלויות במקומות סגורים הן רק חלק מההנחיות שעלינו להישמע להן, ובמשך תקופה ארוכה נאסר עלינו לאכול במסעדות, ללכת לחדרי כושר ולבלות באירועי תרבות או במועדונים.

תחום נוסף שנאלץ להשתנות בעקבות המגפה הוא עולם העיסויים. האם גם תחום הטיפול ההוליסטי הזה, הכולל מגע ישיר של המטפל במטופל, נפגע במהלך התקופה האחרונה?

 במאמר הנוכחי בועז טביב, בעלי קליניקה לעיסוי תאילנדי בתל אביב מסביר כיצד השפיעה הקורונה על המקצוע שלו, ואילו שינויים התחוללו בענף בעקבות המגפה.

איך ניתן כיום לקבל עיסוי למרות הקורונה?

אין מניעה לקבל טיפול בזמן הקורונה, ולמיטב ידיעתי שום טיפול לא נעצר בגלל המגפה. להפך, חלק ניכר מהמטופלים הגיעו לקבל טיפול בפעם הראשונה בתקופה הזו, בעקבות תחושות מתח נפשי ופיזי שהתעוררו בגלל המגפה והשלכותיה. לאחר קבלת העיסוי הם דיווחו על שחרור מתחים פיזיים ונפשיים גם יחד. זה חלק גדול מהרעיון של עיסוי תאילנדי - הפגת מתחים.

 

קליניקה של בועז טביב

הקליניקה לעיסוי תאילנדי בתל אביב  בבעלות בועז טביב ורעייתו טים (צילום: באדיבות בועז טביב)

 

מהם השינויים בקבלת עיסוי בתקופת קורונה?

אף שהעיסויים ממשיכים להתקיים גם בימים האלו, יש הבדל בין הטיפולים הניתנים היום לבין העיסוי שהיינו מקבלים טרם תקופת הקורונה. אצלנו בקליניקה כל המעסות עובדות עם מסכות, מודדים לכל לקוח חום ויש בכל עמדה אלכוהול ג׳ל לחיטוי ידיים.

אחרי כל לקוח אנחנו מחליפים מגבות וסדינים ומחטאים כל פריט עם מגבוני אלכוהול – אם כי יש לציין שאת זה עשינו גם לפני ימי הקורונה.

במה עיסוי יכול לסייע לנו במהלך תקופת הקורונה?

בתקופה הנוכחית הלחץ הנפשי אצל רבים גבוה מהרגיל. העומס על הגוף גובר ומלווה בשרירים תפוסים וכואבים. לכן מומלץ לקבל טיפול, שמעצם הגדרתו מסייע להפחתת סטרס ולחץ.

על מה צריך להקפיד המטופל לפני קבלת העיסוי?

לפני קבלת עיסוי לא כדאי לאכול ארוחה כבדה. אחת מתכונות העיסוי התאילנדי היא המרצת מערכת הדם, ומי שבא לטיפול על בטן מלאה יכול לחוש בסיומו אי נעימות. לאחר העיסוי אפשר לאכול כרגיל.
דבר נוסף, שאותו אסור באופן מוחלט לעשות לפני קבלת עיסוי תאילנדי, הוא שתיית אלכוהול. זה נכון במיוחד לגבי מטופלים בעלי לחץ דם גבוה: עבורם, השילוב בין שני הדברים אפילו עלול להתגלות כקטלני.

דבר נוסף שחשוב לדעת הוא שנשים בשלבים המוקדמים של היריון, כלומר עד חודש חמישי - לא יכולות לעבור טיפול בעיסוי תאילנדי. כל המטפלות שלנו יודעות לטפל בנשים בהריון מחודש חמישי ומעלה, ואפילו עד יום לפני הלידה, אבל עד חודש חמישי חל איסור לעשות עיסוי, ובקליניקה שלנו יש אפילו שלט המורה על כך. לצערי, נאלצנו לסרב כמה פעמים לנשים שעשו את כל הדרך עד אלינו. רובן הבינו את הכוונה ואת החשיבות שבשמירה על העובר.

בועז טביב הוא בעליה של קליניקה לעיסוי תאילנדי. המידע במאמר הוא מטעמו בלבד.

 

אהבתם את הכתבה? היכנסו לקרוא כתבות נוספות מאת בועז טביב:

מה ההבדל בין עיסוי רפואי לעיסוי רגיל שכולנו מכירים?

הבדל בין עיסוי תאילנדי לעיסוי שוודי