הרפואה המערבית מטפלת במחלות ומרפאה אותן, ואילו הרפואה המזרח והדרום מזרח אסיאתית דואגת למנוע מחלות ולשמירה על האדם בריא במשך כל חייו. 
זהו אולי ההבדל הגדול ביותר בין הרפואה המערבית והסינית, ההודית ושאר הגישות ההוליסטיות, שמסתכלות על האדם כעל מכלול שלם והרמוני של חומר, אנרגיה ורוח. 
כאשר נפגעת ההרמוניה הזו האדם עלול לחלות, ולכן יש להשיב לו את אותו איזון כללי, להבריא את הרוח – הנפש – ואת הגוף. 
אַיוּר וֶדַה הוא ביטוי בסנסקריט – השפה העתיקה בהודו - שמשמעותו "ידע החיים הארוכים". היא מבוססת על תפיסת כוחות יקומיים, שמביאים את האדם למצב שהיא מכנה "הארה" והוא הרמוניה גוף-נפש ושלמות נפשית וגופנית. 
חייבים לדעת שאין לשיטה הוכחות מדעיות מחקריות כלשהן, אבל תחת תנאים מבוקרים הטיפולים שמציעים במסגרתה הם אכן טיפולים מרגיעים, ברובם. 
מה שכן, יש לא מעט אזהרות בנוגע לחומרים שמהן עשויות תרופות איור ודה, שחלקם מבוססות על מתכות שונות, שעלולות לגרום להרעלה. 

 

מהיכן מגיעה שיטת האיורוודה? 

שיטת איור ודה מגיעה מהודו והיא שכיחה בכל אזור תת היבשת ההודית: פקיסטן, נפאל, סרי לנקה, טיבט וחלקים מסין ואפגניסטן. למערב היא הובאה בעיקר על ידי מטיילים שנחשפו אליה בטיוליהם בהודו, והיא נלמדת כיום גם במערב. 

 

מהו עיסוי איורוודה? 

מדובר בעיסוי יחסית עדין, שהתפרסם בזכות השימוש הנדיב שלו בשמן חם שמזליפים על הגוף; לרוב מתחילים בראש וממנו עוברים לחלקי הגוף האחרים. 
המעסה פועל על נקודות לחיצה אנרגטיות שונות בהתאם למצבו של המטופל, לסטטוס האנרגטי שלו ולגורמים חיצוניים, כגון עונות השנה. 
בנוסף על שמן איורוודה, משתמשים המעסים גם באבקות שונות ו"בכדורי צמחים", לפעמים עם שמן ולעיתים בנפרד. לדוגמא, עיסוי באבקות צמחים נעשה כאשר צריך לפתוח ערוצים, להמריץ את הדם, להפחית שומנים, לשפר את בריאות העור ולחזק את האברים, באופן כללי. 
כאשר מדובר על עיסוי בכדורי צמחים, אזי הכוונה היא לעיסוי של הגף בשקיקי בד גאזה דמויי כדורים, שממולאים בתערובות צמחים רפואיים וספוגים בשמן חם. 
עיסוי איור ודה בכדורי צמחים מעודד הזעה ופתיחת נקבוביות העור. הוא מתאים מאוד לפתרון בעיות שגורמות לכאבי גב ונוקשות שרירים ומפרקים ולהרגעה, באופן כללי. 

 

מתי כדאי לפנות לעיסוי איורוודה?

חשוב לדעת שעיסוי איורוודה לא מעניקים או מקבלים כאשר חולים, בהכרח. 
העיסוי מקובל כמעין טיפול הכנה, שלפני ניקוי הגוף או כטיפול מחזק ומשמר, שמאפשר לשמור על בריאות האדם. 
קבלת עיסוי באופן סדיר עוזרת למטופל להשתחרר מכל מיני חסימות אנרגטיות, לשפר מצב רוח ולשחרר לחצים וכעסים. 
בשל כך טוענים המטפלים שעיסוי סדיר ייטיב למשל עם מערכת העיכול שלנו, עם מערכת הדם ועם המערכת החיסונית. הוא גם יאפשר למטופל להתמודד עם מצבים של עייפות וחוסר שינה. 

 

מתי לא כדאי לפנות לעיסוי איורוודה?

שימוש בשמן – לא בהכרח עיסוי, באופן כללי – לא מומלץ על ידי מטפלים במקרים של התקררות כבדה או שיעול וליחה וכן כאשר מערכת העיכול חלשה. 

 

טיפול ספא עם עיסוי איורוודה

 

איך מתנהל עיסוי איורוודה? 

ברוב המקרים, אם מדובר בשימון, משמנים את הראש ואת האוזניים ואז בעיקר פונים אל כפות הידיים והרגליים. 
הטיפול נעשה בחדר מחומם, כאשר המטופל מכוסה במגבת ונשמר חום הגוף שלו. לפני הטיפול עצמו מבצעים תרגילי הרפיה והרגעה שונים, נושמים עמוק ונכנסים למה שנקרא "מצב טיפולי", שבו נח יותר למטופל לקבל את הטיפול. 
לאחר כ- 15 דקות מהשלב שבו כל הגוף משוח בשמן, אפשר להתקלח: בסיום מתקלחים במים חמימים בשילוב של שמנים אתריים שונים, שממיסים את השמן ומסייעים להסרה שלו מהגוף.

 

כמה עולה עיסוי איורוודה? 

לפני שאתם מבקשים לדעת מה המחיר של טיפול או עיסוי כזה, מן הראוי לזכור שאם אתם סובלים מבעיות רפואיות קשות, ולא רק מכאבים אקראיים או זמניים, עליכם להתייעץ עם רופא לפני שאתם פונים לטיפול הוליסטי או משלים. 
עיסוי איורוודה עולה לרוב בין 280 ל-400 ש"ח, בהתאם למשך הטיפול ולסוג הטיפול. 
רוצים להתפנק בעיסוי איורוודה או אחר? היכנסו לקטגוריית עיסויים וטיפולי גוף באתר b144 ומצאו ספא קרוב אליכם.