בין אם אתם מתכוונים להתאמן בעצמכם, בחוץ או במכון כושר, לבד או עם מאמן כושר: התחילו להתאמן בחורף – זה ממש שווה:
בחורף נעים יותר וקל יותר להתאמן. מזיעים פחות, והגוף אפילו דורש את החום שנוצר בזכות האימון והפעלת השרירים. 
יתרונות נוספים של החורף, למתאמן המתחיל, הוא סיכוי גבוה יותר שהאימון יהיה נכון ויעיל יותר, מחירי האימונים והציוד נמוכים יותר ויש הרבה יותר זמן הכנה לקיץ ולחוף הים. 

 

שורפים הרבה קלוריות

אימון בטמפרטורות סביבה גבוהות דורש הרבה אנרגיה והוא קשה ומביא לתוצאות מהירות, אבל גם אימון בטמפרטורות נמוכות דורש את שלו: 
במיוחד כאשר קר, הגוף שורף הרבה קלוריות כדי לשמור על החום. המחשבה שאתם צורכים קצת יותר קלוריות תעשה את האימון לקל יותר לעיכול, נגיד ככה. 

 

וגם אוכלים יותר

ואגב עיכול: בחורף יש לנו נטייה לאכול יותר גם בגלל שאנחנו נמצאים לא מעט בבית, מול הטלוויזיה, ולא עוסקים בפעילות גופנית. 
אימון חורפי טוב יפצה על עודף הקלוריות שאנחנו צורכים.
שימו לב שלא מדובר רק בקלוריות שאנחנו מוסיפים באופן טבעי לארוחות הסדירות שלנו, אלא למה שאנחנו אוכלים "מסביב". הקלוריות שאנחנו מוסיפים לארוחות הסדירות נשרפות בחלקן כאשר הגוף מחמם את עצמו, אבל בחלקן – רק בחלקן.

 

מתאמנים נכון יותר

במיוחד בקיץ, אנחנו נוטים לשכוח כמה חשוב חימום הגוף וההרפיה שלו לאחר אימון. בגלל שנדמה לנו שהגוף חם בגלל הסביבה החמה, אנחנו זונחים את החימום שלפני האימון, וגורמים לעצמנו נזק בגלל אימון כושר לא נכון. 
בחורף, לעומת זאת, כאשר קר ואנחנו מתחילים להתאמן, המחשבה הראשונה שעולה בראש היא "בוא נתחמם קצת", ובסיום האימון – "בוא נשמור על חום הגוף". 
זכרו: ללא חימום מתאים של השרירים, אנחנו מגדילים את הסיכוי לפציעה. 
חימום השרירים והגוף חשוב מאוד למתחילים ולמי שלא רגילים בתנועה והגוף שלהם נוקשה ולא גמיש. לכן גם מהסיבה הזו כדאי להתחיל להתאמן בחורף דווקא. 

 

שתי חברות שמחות עושות אימון

 

בחורף זול יותר

משום מה, הרבה חדרי כושר ומועדוני כושר מורידים מחירים ויוצאים במבצעי חורף שונים ומשונים, וזה כמובן משחק לטובתנו. במקביל, יש לא מעט חנויות ספורט שיוצאות במבצעי סוף עונה שונים או סוף שנה (דצמבר) על פריטי לבוש, נעליים וציוד ספורט לסוגיו.
בין אם מדובר בחודש חינם לקראת סוף השנה או בכל מבצע אחר, עדיין כדאי לנצל את ההצעות השונות ולהתחיל להתאמן בחודשי החורף בהם האימון זול יותר וההוצאות נמוכות יותר. 

 

מצב הרוח שלכם ישתפר פלאים

אתם נכנסים לדיכאון כאשר קצת אפור וקר? אתם לא לבד. צאו החוצה ותתחילו לעשות ספורט!
מצב הרוח שלכם ישתפר פלאים, תרגישו הרבה יותר טוב עם עצמכם ותוכלו לעבור את החורף הרבה יותר בקלות. 
אימון בשעות מוקדמות של היום מאריך את השעות בהן אנחנו נמצאים בשמש ובאור יום, במיוחד בחודשי החורף, בהם נהוג שעון חורף. 
אנשים שמתאמנים בחורף ישנים הרבה יותר טוב. זה קורה להם לא רק בגלל המאמץ הנוסף שהם משקיעים, אלא גם בזכות זה שהם מסופקים ורגועים יותר ומרגישים טוב יותר עם עצמם. 

 

מצב רוח טוב – חולים פחות

כאשר אנחנו במצב רוח טוב ומאושרים יותר, באופן כללי, עולה גם היכולת שלנו להתמודד עם מחלות שונות, כגון שפעת או התקררות אחרת. 
המערכת החיסונית שלכם תוכל להגיב ביעילות ובקלות רבה יותר אם תהיו בכושר, וגם אם תחלו, מצב הרוח הטבעי המשופר שלכם יעזור לכם לעבור את המחלה בקלות רבה יותר. 

 

תגיעו מוכנים לקיץ 

מתי תורידו את כל הסופגניות והלביבות של חנוכה? באפריל? 
אם תתחילו להתאמן רק באביב, הסיכוי שתצליחו להוריד את כל הכרס הוא לא גדול. לכל היותר תגיעו לחופשת הקיץ עם כמה קילוגרמים בודדים פחות.
לעומת זאת, אם תתחילו להתאמן כבר בתחילת החורף תגיעו לקיץ כאשר אתם במלוא הכושר, מוכנים לחוף הים או לבריכה ולעונת המסיבות הגדולה, כמובן. 
מעוניינים לעשות ספורט ומחפשים מאמן? היכנסו לרשימת מאמני כושר באתר b144, בחרו מאמן מומלץ ותתחילו לזוז