הרטיבות נובעת בעיקר בגלל בידוד גגות כושל וזו בעצם אשמתו הישירה של הקבלן. חיבור רופף בין הברז לקיר, או חיבור רופף בצנרת הביתית, גורם עם הזמן לריקבון בקיר.

לפעמים דווקא קיים חומר בידוד בגג, אך הבעיה היא שלא כל הגג מכוסה והמים שנערמים שם גורמים לרטיבות בתקרה. במידה ואתם גרים בבית פרטי, צנרת הביוב שלכם היא צנרת פרטית וחובה עליכם לדרוש הזמנת אינסטלטור מקצועי ישירות מהקבלן. מהקבלן. (רצוי מתוך אינדקס אינסטלטורים מומלצים).

אם אתם גרים בבניין משותף, אז חובת התיקון חלה על הדייר שגר מעליכם(על פי חוק) ועליכם לדרוש זאת. סביר להניח שהדייר יפנה בעצמו לקבלן וידרוש שירותי איטום גגות, אך חשוב שתדעו כי עליו לשאת בעלויות הכספיות.

מה שחשוב לדעת בכל הקשור לאיטום גגות, זה בחירת החומר המתאים והנכון ביותר לגג. אין זה משנה אם מדובר באיטום גגות רעפים או גגות מרוצפים- צריך איש מקצוע שידע בדיוק איך לטפל באותה הבעיה ושיבחר את החומר הנכון איתו צריך לעבוד, שלא תתקעו עם רטיבות בתקרה.

אחרי שבוצע איתור רטיבות, יש להתחיל לאטום.

חומרי האיטום לגגות הנפוצים ביותר אלו:

יריעות ביטומניות מיועדות לרוב לגגות חשופים ושטוחים כמו מרפסות, גגות מרוצפים וכדו’. את היריעות פורשים לכל רחבי הגג ודואגים שהכול מכוסה. נהוג לתת אחריות ל- 10 שנים, כשבפועל זה בדרך כלל מחזיק לפחות שני עשורים.

זפת חם. ניתן להשתמש רק על גגות חדשים או על גבי גגות עם זפת ישן. פתרון זול ביחס ליריעות הביטומוניות, כמעט בחצי.

חומרי איטום אקרילים. בדרך כלל מורחים את החומרים האלו על גבי הגגות, אך ורק על גגות משופעים. החסרון שלהם הוא חוסר היכולת להתמודד עם מים עומדים לאורך זמן, כך שבגג רגיל אותם חומרים פשוט יתכלו.

חומרי איטום ביטומנים משחתיים במריחה – משתמשים בהם אך ורק על גבי חומרים ישנים כדוגמת זפת, ובשטחים קטנים מאד.

יריעות PVC או יריעות EPDM. – היתרון הברור בשימוש זה, הוא בעמידות ארוכת הטווח. זו ללא ספק השיטה הנפוצה ביותר בקרב קבלנים שעוסקים באיטום גגות.

את כל החומרים האלה ניתן להשיג בטבוריות מקומיות, ובחנויות כגון רשתות ”עשה זאת בעצמך”. על אף שתמיד עדיף להתייעץ עם בעלי מקצוע מומלצים בכדי לשמוע הצעת מחיר.