חיית מחמד בבית תורמת לפיתוח אחריות בקרב ילדים צעירים ואפילו בני נוער, היא מרגיעה ומפיגה בדידות, משעשעת ותורמת לנו ולבריאותנו בצורות רבות נוספות. 
אבל כדי שדבר זה יהיה דו-סטרי, כך שאנחנו מתאים לחיית המחמד שלנו, ולא רק בעל החיים לנו, חשוב שהבחירה תהיה נכונה.

גודל הדירה או הבית

  • יש לבחור חיית מחמד שתתאים לגודל הדירה או הבית שלכם. 

אל תקנו כלב גדול במיוחד שממלא חללים גדולים בעצם הנוכחות שלו, אם יש לכם חדרים קטנים בלבד. 
בנוסף, אל תקנו כלב או חיית מחמד פעילה מאוד או כזו שזקוקה למרחב מחיה ופעילות גדול, אלא אם כן אתם גרים בבית גדול או שיש לכם גינה. 
גם אז, אם אתם לא נמצאים בבית או שאין לכם זמן לטייל עם הכלב או להפעיל ולהעביד אותו (יש כלבים שהם כלבי עבודה של ממש), קנו כלב מגזע רגוע יותר, חתול או חיית מחמד אחרת שלא דורשת תשומת לב ללא הפסקה

ילדים קטנים ותינוקות

  • יש בעלי חיים שמסתדרים היטב עם ילדים צעירים ותינוקות, ויש כאלה שממש לא. 

חתולים עלולים להיות בעייתיים במקרים מסוימים, למרות שיש כאלה שיש להם סבלנות רבה. באופן דומה, יש כלבים בעלי מזג נוח וכאלה – שעדיף להתרחק מהם. 
בכל מקרה, אם יש לכם ילדים קטנים בית, חנכו אותם כיצד עליהם להתייחס לחיית המחמד ואיך לשחק איתה, ותמיד השגיחו על השניים כשהם יחד. 

הוצאות כספיות

  • מה לעשות, וחיות מחמד דורשות אוכל, טיפול, וטרינר מדי פעם וחיסונים. 

כל אלה עולים לא מעט כסף, ולכן, קנו בעל חיים שאתם בטוחים שאתם יכולים לעמוד בהוצאות הטיפול בו, כך שלעולם לא יוזנח. 

זמינות טיפול רפואי

כלבים, חתולים ואפילו ציפורים לא מהוות בעיה כחיות שדורשות טיפול רפואי. מנגד, נחשים וחיות אקזוטיות אחרות דורשים טיפול מיוחד – שימו לב שיש וטרינר שמכיר חיות כאלה באזורכם. 

בעל חיים ממחסה או עמותה

במידת האפשר, בחרו בעל חיים מעמותה, צער בעלי חיים או גוף דומה: חיות לאימוץ תמיד מחפשות בית, בשעה שלכלבים הגזעיים והיקרים יש מי שדואג. 

  • אימוץ בעל חיים בוגר, שאולי נזנח או אפילו עבר התעללות היא מצווה ששכרה בצידה – החבר החדש שלכם יודה לכם, כמו שאף אחד לא יודה לכם לעולם!

רוצים חיית מחמד? באתר b144 תמצאו חנויות לבעלי חיים וחיות מחמד.