עכשיו זה הזמן הטוב ביותר לאמץ חיית מחמד, ליהנות ממישהו שירגיע אתכם, ויאהב אתכם ללא גבולות. אבל איזו? אומרים שהעולם נחלק לשניים: אנשים שהם אנשים של כלבים, ואנשים שהם אנשים של חתולים. למה זה? כי נראה שהאופי של שני סוגי בעלי החיים האלה שונה מאוד: הכלבים הם בעלי חיים חברתיים, שחיים בלהקה. הם נאמנים קודם כל לבעלים שלהם, מעריצים אותם ורואים בהם מנהיגים. חתולים, לעומת זאת, הם יצורים מאוד אינדיבידואליים. הם חיים בלהקות קטנות מאד או לבד, והם נאמנים קודם כל לטריטוריה שלהם, ונראה שאין להם כמעט בכלל מחויבות לבעלים שלהם. 
האומנם זה כך? האם חתולים אוהבים את הבעלים שלהם? ואם כן, איך הם מראים זאת? כדי לענות על כל השאלות האלה ריכזנו לכם 9 סימני אהבה בשפה החתולית:

 

1. חתולים מעסים

חתולים צעירים ידועים בכך שהם עושים מעין תנועות עיסוי עם הכפות הקדמיות שלהם. זה נראה כאילו הם לשים אתכם עם הידיים. , התנועה הזו משמשת לזירוז הפרשת חלב אצל האם. במצב כזה, חתול מתייחס אליכם כאילו אל אמא שלו, ובהחלט מביע אהבה.

 

גור חתולים ג'ינג'י

זיהיתם התנהגויות מוזרות אצל החתול שלכם? תתייעצו עם וטרינר תורן בכל יום ושעה

 

2. מנשקים - בנשיקת חתול

זו לא ממש נשיקה, אלא יותר עפעוף איטי עם העיניים. החתול יתקרב אליכם, יעצום עיניים ואז יפתח אותן בתנועה איטית וחלקה. אם החתול עושה את זה מולכם, עשו את התנועה בחזרה. הוא יהיה מאושר.

 

3. הם עוקבים אחריכם למקלחת

יש לכם חתול? הוא מתעקש להיכנס אתכם למקלחת גם אם הוא מפחד ממים? 
זה סימן שהוא מאוד אוהב אתכם ולא מוכן להיפרד מכם אפילו לשנייה, אפילו אם מדובר בכניסה לחדר האמבטיה - המקום המפחיד ביותר בבית. רק הרעיון שאתם מאחורי דלת סגורה עושה להם רע. אם יש אפשרות, השאירו את הדלת של חדר אמבטיה פתוחה, כדי שהחתול יישאר רגוע.

 

4. הם מטפחים את הבעלים שלהם

חתולים מלקקים ומטפחים זה את זה, כסימן לחיבה ומשפחתיות. אם הם עושים אותו דבר אתכם, זה סימן שאתם חשובים להם.  קבלו את הליקוקים בהבנה והחזירו בליטוף אוהב. 

 

5. החתול חושף את הבטן

בטן מהווה את האזור הפגיע ביותר בגוף של חתול. אם החתול חושף כלפיכם את הבטן הרגישה שלו, לליטוף או דגדוג. זוהי הבעת האמון האולטימטיבית.  כדאי לענות על המחווה בליטוף או דגדוג קל. 

 

6. חתולים מדברים עם הזנב

אם החתול מרים את זנבו כלפי מעלה כשהוא לידכם – הוא רוצה אתכם בקרבתו. זנב מכשכש הוא - בניגוד לכלבים - סימן הפוך לחלוטין, שמביע עצבנות יתרה. 

 

חתול סיאמי עם עיניים כחולות

רוצים להחזיר לחתול שלכם אהבה ולפנק אותו במשחק חדש? מצאו כבר עכשיו חנות חיות באזורכם

 

7. חתולים מתחככים בכם

שימו לב שלעיתים החתול שלכם דוחק או מניח את הראש שלו בכף היד שלכם או מחכך אותו מול הלחיים או בחלקי גוף האחרים שלכם. בשיטה הזו החתולים מעבירים פרומונים - מעין הורמונים שמתפזרים באוויר ומבוססים על ריח. זה מעין סימון רכוש, וכך הם אומרים שאתם הבןם אנוש שלהם, מה שהופך אותם ממש מאוהבים. 

 

8. הם מתעקשים לישון אתכם

חתולים הם חיות ליליות, אבל זה לא אומר שהם לא מעריכים שנת לילה טובה, או שינה בכלל. למעשה, הם מאוד אוהבים לישון, והם אוהבים לישון עם מי שהם אוהבים. 
אז אם החתול שלכם מתעקש לעלות אל המיטה או אל הספה או שהוא מנסה לישון עליכם דווקא כאשר אתם בשיא המתח מול הטלוויזיה, שחקו את המשחק: תנו לו להתרפק עליכם ולהתכרבל. הרגשה טובה מובטחת לכולם. 

 

9. הם מביאים מתנות

עכבר מת, פחית טונה מרוקנת, צעצוע שהושאר בחצר או כל דבר אחר: לא חשוב מה הם מביאים, כל עוד הם מעניקים מתנות, זה אומר שהם אוהבים אתכם ורוצים שתהיו איתם תמיד. ממש כמו בני אדם. לכן מאוד חשוב לא להתעצבן ולא לצעוק על החתול, כי מבחינתם אלה אוצרות אמיתיים.