אחרי שמצאתם את הגור שאותו אתם רוצים להביא הביתה, ריכזנו עבורכם רשימה של דברים שצריך לקנות, והכנות שכדאי לעשות טרם הבאת הכלבלב לביתו החדש.

 

אנשי מקצוע בתחום בעלי חיים שכדאי לפנות אליהם

 

וטרינר לגור חדש

לפני הבאת הכלב הביתה מומלץ להתייעץ עם וטרינר על מנת לקבל את כל המידע הרלבנטי עבור סוג הכלב שבחרתם, כולל חיסונים וטיפולים.

 

מאלף כלבים

מומלץ להתייעץ עם מאלף כלבים גם אם אינכם מעוניינים להעביר את הגור תהליך אילוף ארוך. מאלף יוכל להסביר לגבי היכולות הפוטנציאליות של הכלב ותהליכי גידול נכונים.

 

 

אביזרים לכלב שמומלץ לרכוש מראש

 

מיטה ושמיכה לגור

הגור יזדקק למקום נוח, חמים ונעים לשינה , ולכן מומלץ לקנות מיטה לכלבים, ושמיכה לכסות אותו על מנת לשמור על טמפרטורת הגוף.

 

קערות למזון ומים

לגור שלכם יש הרבה אנרגיה, אז כדאי לבחור בקערות מים שלא מתהפכות בקלות. כמו כן, צריך לשטוף את הקערה מדי יום, ולכן מומלץ לוודא שהיא קלה לניקוי. מכיוון שכלבים מסוימים אלרגיים לפלסטיק, מומלץ לקנות צמד קערות נירוסטה, אחת לאוכל ואחת למים). ייתכן שתרצו לקנות קערות קטנות יותר בהתחלה ומדי פעם לקנות גדולות יותר לפי התפתחות הגור. זה יכול למנוע ממנו ליפול לקערת המים כשהוא מנסה לשתות.

 

קולר ורצועה המתאימים לגור כלב

הקולר חשוב מפני שהוא משמש כמקום לתלות את תג הזיהוי של הכלב, ואליו מתחברת הרצועה. לגור שלכם ייקח זמן להתרגל ללבוש את הקולר, ויתכן שהוא יביע התנגדות באמצעות נביחות או שריטות. שימו לב שמאחר והכלבלב שלכם גדל במהירות, יש להקפיד לבצע התאמות בגודל הקולר באופן קבוע על מנת שיהיה לו נוח.

הרצועה היא אחד מכלי האימון החשובים ביותר, מעבר לשימוש בה לטיולים בחוץ. עבור גורים ניתן להשתמש ברצועה באורך של 1.8 מטרים.

 

אוכל לגורים

במהלך שנתו הראשונה של הגור, הוא יזדקק לתזונה מיוחדת לטיפוח הפרווה ולבנייה תקינה של העצמות, השיניים ומערכות הגוף השונות שלו. לכן, מומלץ לקנות מזון ייעודי לגורים, ולעדכן את הכמויות לפי קצת הגדילה של הגור.

קשור: מה מותר לכלבים לאכול?

צעצועים לכלבים

צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

 

צעצועים ומתנות לכלבים וגורים

בחנויות ניתן למצוא מגוון רב של צעצועים לכלבים עבור שלבי ההתפתחות השונים, בחנויות בעלי חיים תמיד ישמחו לספק עבורכם את כל הפרטים גם אם מדובר בחנות וירטואלית.

 

צעצועים מצפצפים

נועדו לתת פידבק לכלב באמצעות השמעת קולות.

 

צעצועים דנטליים

העוזרים בתהליך הצמחת השיניים ,צעצועים אלה מגיעים במגוון חומרים כמו גומי חבלים וסוגי פלסטיק שונים.

 

צעצועי גורים חינוכיים

סוג זה של צעצועים מיועד לעזור לכלב להתפתח מבחינה שכלית באמצעות למידה ומציאת פתרונות למיני משימות, למשל כדורים שרק בזווית מסוימת מאפשרים גישה למזון שבפנים.

 

צעצועי כלבים לשחרור אנרגיה

צעצועים אלו הם בין הנפוצים ביותר ומיועדים לגרום לגור שלכם לפרוק אנרגיה. למעשה כל צעצוע שמטרתו היא שהגור שלכם ירדוף אחריו יכול להיות צעצוע לשחרור אנרגיה, כאשר הסוגים הפופולריים הם כדורים וצלחות מעופפות.

 

צעצועים מאולתרים

לעתים קרובות אנו נרצה לאלתר ולהשתמש בכל מיני אביזרים שנמצא בבית , חשוב מאד להקפיד:

  1. לא לתת לגור שום דבר שיותר קטן מהפה שלו, על מנת למנוע סכנת החנקות.
  2. יש להימנע מכל פריט שעלול להיכרך סביב הצוואר כגון שקיות חוטים כבלים וכו'.
  3. לא לתת שום דבר בעל פינות ישרות/קצוות בולטים או שעלולים להתפרק כתוצאה מנשיכה.
  4. אם תתנו לגור שלכם פריטים אישיים כגון נעליים או גרביים הוא עלול לפתח הרגל גם בהמשך ללעוס לכם פריטים אישיים כאלו שלאו דווקא תרצו להפוך אותם לצעצוע של הכלב.

 

מוצרי היגיינה לכלבים

 

פדים לאילוף גורים לעשיית צרכים

הפדים נועדו להרגיל את הגור לבצע את הצרכים במקום מיועד, ולאט לאט מזיזים אותם לכיוון הדלת וממנה החוצה, על מנת להרגיל את הכלב לעשות את הצרכים בחוץ.

 

מסרק/מברשת לגורים

לסוגים שונים של כלבים יש את המסרק המתאים להם בהתאם לפרווה. מומלץ לוודא שאתם רוכשים את המסרק המתאים לכלב שלכם.

 

שמפו רחצה לגורים

תדירות המקלחת משתנה על פי גזע הכלב, הסבונים שמיועדים לבני אדם אינם טובים לכלבים וכדאי להצטייד מבעוד מועד בשמפו לגורים גם אם המקלחת הראשונה שלו תהיה בעוד מספר שבועות.

 

משחת שיניים ומברשת שיניים לכלבים

כדאי לכם לרכוש לגור שלכם מברשת שיניים רכה ומשחת שיניים ייעודית לכלבים(המשחה עבור בני אדם מכילה חומרים שאינם נחוצים לכלב אשר ליצור בעיות) וטרינרים רבים מוכרים משחות שמותאמות לכלבים וניתן להתייעץ איתם בקשר לכך.

 

כיצד להכין את הבית לקליטת הגור

הגדרת מקום השינה של הכלב

עליכם להחליט באיזה אור של הבית תרצו לשכן את הדייר החדש שלכם, מומלץ לבחור מקום שיהיה שקט עבורם ושלא יהיה בדרכם של בני הבית.

 

מקום האכלה של הכלב

מומלץ שאזור זה יהיה במיקום אחר בבית, מקום שיהיה קל לניקוי, ויהיה בו מקום לאחסן את האוכל בצורה שלא תהיה נגישה לכלבלב.

 

עצות לגידול גור

  • על מנת שהגור לא יגיע למקומות שאנחנו לא מעוניינים שיגיע אליהם,  ניתן להגביל את תנועת הגור בבית באמצעות אביזרים שנועדו לתינוקות כמו שערים. מומלץ לבצע זאת מיומו הראשון בבית, ובכך להקל עליו להבין מה אסור ומה מותר.
  • יש להקפיד לסגור את הדלתות והחלונות באזורים בהם הגור מסתובב בצורה חופשית.
  • עליכם להרחיק ולמנוע גישה מכל דבר שעלול להזיק לגור, כמו כבלים, חומרי ניקוי, חוטי חשמל ועוד.

 

מזל טוב – יש לכם בן משפחה חדש!