(צילום: האדיבות קפה אלענאן)

 

ישנם המון סוגים של תבלינים - פפריקה, כמון, כורכום ועוד. לכל אחד יש את טעמו הייחודי. כמו כן, לכל תבלין יש פרק זמן בו הוא מפיק את הטעם הטוב ביותר. לאחר זמן מסוים תבלינים מתחילים לאבד מהטעם שלהם ואז כמובן שנרגיש זאת בבישול. צריך לדעת כיצד הכי נכון לאחסן אותם, וכמה זמן הם ישמרו על טריותם. טאהר חלבי, בעל 'קפה אלענאן' עם המדריך המלא לאחסון התבלינים שלכם.

כמה זמן תבלינים מחזיקים?

זה קשור בתבלין, אם הוא עם חומר משמר או לא. תבלינים מחזיקים בערך עד שנה, אבל מאבדים את הכוח, הטעם ואת האפקט החזק שלהם בערך אחרי חודש.

 

תבלינים בצבעים

(צילום: Shutterstock)

 

מהן ההמלצות לאחסון תבלינים?

הכי טוב לאחסן את התבלינים בשקיות וואקום כדי שיהיו אטומים, ועדיף לא לאחסן במקרר. מומלץ שהם יהיו בטמפרטורה של עד 24-25 מעלות בערך.

 

לפרטים של קפה אלענאן לחצו כאן >>>

 

האם עדיף להשתמש בצנצנות תבלינים, או בקופסאות תבלינים לאחסון ולמה?

רוב האנשים שומרים את התבלינים בקופסאות פלסטיק. זה בסדר גמור לאחסן אותם בפלסטיק, אך הכי טוב שהם יהיו בוואקום אטום לגמרי. אם אין לכם וואקום אטום אז אפשר בקופסאות פלסטיק רגילות, לא משנה הגודל. בצנצנת זכוכית הם יתקלקלו מהר, זה פחות מומלץ מאשר בפלסטיק.

איך אפשר להאריך את חיי מדף התבלינים?

הדרך הכי טובה לשמור על התבלינים תלויה בעדיפות שלכם. מצד אחד, אם תשימו את התבלינים במקרר הם יישמרו לאורך זמן, אבל מצד שני יאבדו מהאיכות והטריות שלהם. אם תשימו אותם בחוץ זה יתקלקל יותר מהר אבל האיכות והטעמים ישמרו – עד כמובן תאריך התוקף של כל תבלין.

 

תבלינים

(צילום: Shutterstock)

 

איזה תבלינים כדאי לאחסן שלמים - ולטחון לבד לפני השימוש?

אפשר לטחון לבד את כל התבלינים. הכי טוב לטחון ולאכול אותם באופן מיידי - גג עד שבועיים אחרי הטחינה שלהם. לדוגמא, כשאני טוחן כורכום, הצבע שלו יהיה צהוב חזק, אבל כעבור חודש-חודשיים הוא כבר הופך לצהוב בהיר. התבלין בעצם מאבד את כל האפקט שלו. אם אני שם בדרך כלל בבישול כפית למנה, אז אני צריך לשים כפול ואפילו יותר כדי שירגישו את התבלין. כמובן זה תלוי גם באיכות שלו. לדוגמא, פלפל שחור נשמר עד חודש - חודש וחצי, אבל הכורכום מאבד טעם הרבה יותר מהר.

בנוסף, תבלין הל גם מאבד מאוד מהר את הטעם שלו. אגוז מוסקט הטעם נשאר עד חודש ויותר מהטחינה שלו. התבלינים שנשמרים לאורך זמן הם: פלפל, קינמון, פפריקה - הם נשמרים לאורך זמן עד חודשיים. כדאי תמיד לטחון בבית לבד, אבל אנשים אוהבים לקנות תבלינים טחונים כבר. אני אומר לאנשים שלצערי רוב החנויות שטוחנות תבלינים לא טוחנות אותם הכי נקי שיש. לדוגמא, הם מביאים פלפל שחור סוג ג', שהוא בכלל לא נקי.

מה מייחד אתכם בתחום התבלינים?

בעסק שלנו אנחנו קודם כל מומחים בתבלינים, אנחנו טוחנים רק את הסוג הכי טוב. בנוסף, מי שמתעניין לראות איך אנחנו טוחנים - אנחנו מקבלים קהל כך שהוא יכול להגיע לראות. כמו כן, אם מישהו מגיע לטחון תבלינים, ניתן באופן מיידי להגיד לי מה הוא רוצה ובאותו רגע אני טוחן לו. חשוב לומר, אגוז מוסקט ופלפל שחור – לא מומלץ לטחון לבד. אגוז מוסקט זה תבלין שומני מדי. אני טוחן אותו לבד במכונה רק אחרי שפיתחתי שיטה טובה לכך, שנדרש לי שנים לפתח אותה.

בחנויות אחרות טוחנים אגוז מוסקט עם פלפל, כי זה בלתי אפשרי לטחון אגוזים באופן נקי. האיכות של התבלינים שלנו הם כמו בטורקיה, שם הם מתמחים בתבלינים. בארץ אין איכות ממש גבוהה של תבלינים, וזה מה שמייחד אותנו. אנחנו טוחנים מייד ובאיכות גבוהה מאוד. בנוסף, יש לי חליטות תבלינים, למשל לתבלין שווארמה. את התבלינים שאני טוחן, פלפל או תבלין אחר, אני מכין בצורה מאוד נקייה. אם יש תבלין שלא נקי אני מחזיר לספק שלי ואומר לו שיביא לי אחר, עד כדי כך זה חשוב לי.

 

טאהר חלבי, הוא בעל 'קפה אלענאן', כל המידע במאמר מטעמו בלבד.