החוק החדש "אל תתקשרו אליי", נועד במטרה להגן על הצרכן מפני שיחות מכירה מתישות ולא רצויות ובאמצעותו ניתן למזער מקרי עוקץ רבים.

איך נרשמים למאגר וכיצד זה משפיע על בעלי עסקים? לפניכם כל התשובות והמידע הרלוונטי על החוק החדש.

 

 

מאגר "אל תתקשרו אליי" - איך זה עובד?

החל מתאריך 1/1/2023 כל החברות, בין אם זו קופת חולים או חברת סלולר, לא רשאיות לבצע שיחות שיווקיות לאזרחים שהכניסו את מספר הטלפון שלהם למאגר "אל תתקשר אלי", שכן, הם ייחשפו לקנס. לכן, לפני ביצוע השיחה עליהם לבדוק האם האדם שהם רוצים לחייג אליו מופיע במאגר ואם כן - אסור להם להתקשר אליו.

המטרה של החוק היא להגן על הצרכן מפני שיחות שיווקיות שהוא אינו מעוניין בהן. מעבר לכך, זהו כלי יעיל שמטרתו להגן על האוכלוסייה המוחלשת יותר, החשופה לפגיעה ולניצול. למשל, קשישים או עולים חדשים שאינם דוברי שפה. שכן, חברות רבות היו מנצלות אותם ומבצעות עסקאות כאשר הם לא בהכרח הבינו את סוג העסקה.

כמו כן, לעסקים המבצעים שיחות מכירה ושיווק, יש אפשרות עד 15 ימים לזהות את הרישום החדש של מס' טלפון שנכנס למאגר ולהפסיק לחייג אליו. כדי לזהות מספרים שנרשמו, העוסקים נדרשים לבדוק את כל המספרים אליהם הם מתקשרים על ידי ממשק API אל מול המאגר.

לכן, אם אתם רוצים לשים סוף לשיחות מכירה מתישות ומיותרות - תוכלו להכניס את המספר שלכם למאגר באופן פשוט וללא עלות.

 

 

כיצד משפיע מאגר "אל תתקשרו אליי" על בעלי עסקים?

בעקבות החוק "אל תתקשרו אליי", הכוח עבר לידי הצרכנים, כך הם יכולים לבחור אם הם מעוניינים שיפנו אליהם עבור שיחות מכרתיות או לא.

בנוסף, כל חברה צריכה להיערך בהתאם מבחינת ניהול ומערכת העבודה שלה. לדוגמה, חלק מהעסקים שמשתמשים בליד מנג'ר (מערכת לניהול לידים), יצטרכו להיערך עבור התקנות החדשות. אם הם בעלי עסק או חברה, עליהם לברר אם יש להם צורך לבצע שימוש בכלים המתקדמים שליד מנג'ר תספק עבור היערכות לחוק החדש.

 

אל תתקשרו אליי

 

 

מהם עקרונות חוק הגנת הצרכן החדש "אל תתקשרו אליי"?

  • ניתן להשתמש במאגר ללא עלות
  • נרשמים למאגר פעם אחת בלבד ולאחר מכן מספר הטלפון נשאר שם באופן קבוע
  • קיימת אפשרות להסיר את המספר מהמאגר בכל עת
  • צרכנים רשאים לרשום במאגר מספרי טלפון ישראלים, ניידים ונייחים
  • כל הנתונים במאגר הינם מאובטחים ולכן הוא לא אוסף או דורש מידע נוסף מהצרכן, אלא רק את מס' הטלפון שהוכנס למאגר
  • כל אזרח רשאי לרשום כל מספר טלפון, לדוגמה, ילד יכול לרשום את הוריו. אך הטלפון אותו רושמים למאגר צריך להיות נגיש לאדם שרושם אותו

 

איך נרשמים למאגר "אל תתקשרו אליי"?

יש באפשרותכם מספר דרכים:

  1. ניתן להיכנס לאתר של הרשות להגנת הצרכן ולהזין את מס' הטלפון שלכם. לאחר מכן, תקבלו קוד אימות כדי שהמערכת תזהה אתכם, יש להזין את הקוד וזהו אתם נכנסים למאגר "אל תתקשרו אליי".
     
  2. תוכלו להיכנס למאגר מאתר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.
     
  3. ניתן להירשם באמצעות שיחת טלפון על ידי מענה ממוחשב למספר 1-800-071-171, או למענה אנושי לתמיכה ורישום למספר 1-800-071-170. ניתן להתקשר בימי ראשון בשעות 14:00-17:00 ובימי ב'-ה' בשעות 09:00-13:00.
     
  4. הרשמה דרך הוואטסאפ בלינק ישיר הנמצא באתר המאגר.

 

חוק אל תתקשרו אליי

 

 

 

אילו בעלי עסקים מחויבים בבדיקה במאגר לפני ביצוע שיחה שיווקית?

בעלי העסקים אשר יצטרכו לבצע בדיקה במאגר, מחייגים במסגרת עבודתם לצרכנים ישראלים עבור שיחות שיווקיות. אם עסקים אלו לא יעמדו בדרישות החוק ויבצעו שיחות לאנשים שנרשמו למאגר וביקשו להסיר את מספר הטלפון שלהם, הם יהיו חשופים לתביעה בסך 45 אלף ₪ לתאגיד ובנוסף בכ-25 אלף ₪ לעוסק פרטי שפנה לצרכן. לצרכנים יש אפשרות להגיש טופס תלונה על עסקים, באתר הרשות להגנת הצרכן.