לאחר שהשקעתם את מיטב כספכם בהקמת העסק או בניית הבית שתמיד חלמתם - אתם רוצים להגן על הרכוש היקר שלכם ולהימנע ככל הניתן מפריצות וגניבות. כאן בדיוק נכנסת לתמונה מצלמת האבטחה. כדאי מאוד להשקיע במצלמת אבטחה איכותית, שכן זוהי השקעה לטווח ארוך שיכולה לחסוך לכם כסף רב. 

 

למה להתקין מצלמת אבטחה?

המטרה העיקרית של התקנת מצלמת אבטחה, היא ליצור הרתעה מפני פורצים לחדור לבית הפרטי או לעסק שלכם ולפגוע ברכוש ובפרטי ערך יקרים, או להתריע כאשר יש סכנה לפריצה. בנוסף, מצלמות האבטחה יכולות לשמש לטובתכם כאשר תרצו להשגיח על משפחתכם בעת הצורך, לדוגמה, כאשר אתם משאירים את ילדיכם הקטנים עם מטפלת בבית ורוצים לוודא שהם נמצאים תחת השגחה טובה ובטוחה. 

מה זה מצלמות אבטחה IP ומהן היתרונות שלהן לעומת מצלמות אנלוגיות רגילות? אלי אליפון, בעלים של "אליפון מערכות מיגון", יסביר כל מה שצריך לדעת.


מה זה מצלמות אבטחה IP?

מצלמות אבטחה IP הן מצלמות אנליטיות. מצלמות אלו מאוד משוכללות ויש להן יכולת לבצע פעולות רבות. הן יכולות לצודד ימינה או שמאלה, לבצע סיבוב של 360 מעלות, לזהות פנים, לזהות כמות אנשים ויש בהן מיקרופון באמצעותו ניתן לנהל שיחה עם האדם הנמצא בצד השני. 

(צילום: אליפון מערכות מיגון)

מה ההבדל בין מצלמות אבטחה IP למצלמות אנלוגיות?

  • במצלמות אנלוגיות קיימות אפשרויות יחסית מצומצמות לעומת מצלמות אבטחה IP. באמצעותן ניתן לראות בן אדם מעבר למצלמה, או הקלטות שהתבצעו בין שבועיים עד חודש ימים אחורה. כמו כן, איכות התמונה שלה ירודה ביחס למצלמות IP. 
  • במצלמות IP אנליטיות, ניתן לראות אותו דבר כמו במצלמות האנלוגיות, אך בנוסף, יש אפשרות לקרב את התמונה, לעשות זום על מספר רכב מסוים, לדבר עם בן אדם שנמצא בצד השני בזמן אמת וגם במצב הקלטה ניתן לעשות זום על פרצוף, או מספר רכב. אלו למעשה מצלמות אינטרנטיות, ה- IP מחובר לאינטרנט וגם המצלמה. המצלמות האנלוגיות גם מחוברות לאינטרנט, אך אין להן את אותן היכולות שיש למצלמות אבטחה IP. 

 

קשור: איך לבחור מצלמת אבטחה שהכי תתאים לכם?
 

מהן היתרונות של מצלמות IP אלחוטיות לעומת מצלמות אנלוגיות רגילות?

לרוב, אנשים פרטיים מתקינים מצלמות רגילות (אנלוגיות). לעומת זאת, מצלמות אבטחה IP מתקינים בעיקר בבתי עסק, כמו חנויות, סופרים או בתי מלון. קיימים מספר יתרונות למצלמות IP: 
 

  1. למצלמות אבטחה IP יש בקרה במידה ויש חשד לגניבה. 
  2. זיהוי אדם - המצלמה יכולה לזכור נתונים של אדם חשוד ובמידה והוא יגיע שנית, היא תזהה אותו ותתריע ללקוח. לדוגמה, אם מזהים גנב בסופר, המצלמה זוכרת את הנתונים שלו ובפעם הבאה שאותו הגנב יבוא שוב לסופר, המצלמה תתריע על כך. לעומת מצלמה אנלוגית, שיכולה רק להקליט. 
  3. התרעה - ניתן לתחום גבול מסוים (קובעים את האזור בו רוצים שהמצלמה תתריע על פריצה, מאין פס לייזר) וכאשר חוצים אותו, יש מיד התרעה למוקד על מספר מסוים של אנשים שחצו את הגבול שהוגדר. לדוגמה, ניתן להשתמש במצלמותIP  בגדרות המקיפות יישובים ובמידה ומגיעים אנשים לכיוון גדר של יישוב הנמצא מול כפר ערבי - המצלמה יכולה לזהות שהם עברו את הגבול. 
  4. ניתן להתקין מצלמות אבטחה IP בבתים פרטיים, במידה ורוצים לאבטח את נהית ולהגן עליו מפני פריצה. לדוגמא, אם אתם טסים לחו"ל, המצלמה תוכל לתחום אזור מוגדר בבית וכאשר נכנס גנב, תקבלו התראה לפלאפון. באותו הרגע אפשר לפתוח את האפליקציה של ה-IP בשידור חי, לראות מה מתרחש בבית ולהזעיק שכנים או משטרה במידת הצורך.

מערכת מצלמות אבטחה IP

(צילום: ShutterStock)

איך מתבצעת התקנת מצלמות אבטחה IP? 
 

  1. מביאים ארון תקשורת.
  2. מניחים את הארון על הקיר.
  3. שמים בתוך הארון מכשיר הנקרא NVR (מכשיר הקלטה עם כניסות רשת שלכל אחת מחוברת מצלמה), שמחובר לראוטר של הבית עם כבל רשת. 
  4. מחברים את המצלמות בהתאם למספר הכניסות במכשיר ההקלטה NVR. לדוגמה, אם יש 8 כניסות רשת במכשיר ההקלטה, ניתן לחבר עד 8 מצלמות על ידי כבל רשת, באורכים שונים של 30-10 מטר, תלוי במרחק המצלמה. כמו כן, יש מכשירים שניתן לחבר יותר מצלמות. 
  5. כל מצלמה מקבלת כבל רשת וברגע שמחברים את ה-NVR לראוטר של הבית, יוצרים דרך האינטרנט שליטה מרחוק - דרך פלאפון או מחשב. 

 

למי מתאים להתקין מצלמות אבטחה בטכנולוגיית IP?

  • בתי עסקים.
  • מוסדות גדולים.
  • סופרים / מכולות.
  • וילות / בתי יוקרה. 

התקנת מצלמת אבטחה IP

(צילום: ShutterStock)
 

כמה עולה מצלמות אבטחה IP וההתקנה שלהן?

  1. לפני ההתקנה אנחנו מגיעים למקום ובודקים את האזור, כדי להבין איזה תהליך צריך לבצע ולתכנן הכל מראש. ישנם בתים שעברו שיפוץ וכבר מותקנים בהם צינורות וחוטי משיכה, לכן ההתקנה תהיה זולה יותר. 
  2. מחשבים את המחיר של הכבל רשת וההתקנה של המצלמה, אם לדוגמה מדובר על 8 מצלמות שצריך להתקין ויש כבל רשת באורך 10 מטר - גובים בדרך כלל 10 שקלים למטר ועוד 150-200 ₪ להתקנת מצלמה.
  3. עלויות נוספות עבור התקנת ארון תקשורת ושלבים נוספים שכלולים בהתקנה. התקנה יכולה להסתכם ב-1,000-2000 ₪, תלוי בגודל ההתקנה. 
     

בנוסף, קיימים מקרים בהם עלות ההתקנה תתייקר, לדוגמה:

  • ככל שתתקינו יותר מצלמות, העלות תהיה גבוהה יותר. למכשיר ה-NVR יש מספר כניסות, ישנם אנשים שמספיק להם 4 מצלמות ולעומת זאת, כאלו שיש להם צורך ב- 16,8 או אפילו 32 מצלמות - תלוי בגודל המקום. 
  • לעיתים אנחנו מגיעים לבית ישן מאוד, במצב כזה עלינו להריץ תעלות בתוך הבית ולקדוח וזה תהליך יותר מורכב, שכן אין הכנה כמו בבתים חדשים. לכן ההתקנה יותר מסובכת ויקרה. עקב כך, אנחנו מגיעים לראות את המקום לפני כדי להבין בדיוק מה צריך לעשות ולא נותנים הצעת מחיר ללא בדיקה מראש. 

 

אלי אליפון הוא בעלים של "אליפון מערכות מיגון". כל המידע במאמר מטעמו בלבד. 
לכרטיס העסק - לחצו כאן.