מצלמות ומערכות אבטחה הפכו בשנים האחרונות לחלק כמעט בלתי נפרד ממערכות ההגנה והאבטחה של בתים רבים ועסקים כמו חנויות, משרדים וכו'. אם פעם היינו מסתפקים במצלמת אינטרקום בפעמון הכניסה, היום יש כבר מצלמות כיפה מעל לשער וכאלה שמביטות אל הרחוב.

בכל הקשור לגנבים ופורצים, הרי שאלה יודעים להתמודד עם מערכות נעילה שונות, ואפילו עם מערכות אזעקה מתוחכמות. רבים גם מצליחים להתנהל בצורה שמסתירה אותם ממצלמות האבטחה, אבל לעיתים די בפרט מזהה בודד, כדי לזהות גנב.

ישנן מטרות נוספות למצלמות אבטחה, שלא קשורות בהכרח בפריצות וגניבות: תיעוד מצולם של עובד מועל בכספים יכול לשרת את המשטרה. אם תשאלו כל חוקר פרטי, הוא בוודאי יגיד לכם שעבודתו קלה יותר בעזרת מצלמה מוסלקת, אם הוא צריך לבלוש אחרי עובד זר או עובד משק בית בעייתי. ריכזנו לכם את כל סוגי מצלמות האבטחה כדי שתוכלו לבחור את המצלמה הטובה ביותר.

 

איזו מצלמת אבטחה תתאים לכם?

לפני שאתם בוחרים מצלמת אבטחה, יש מספר שיקולים שישפיעו על החלטתכם:

  1. אופן השימוש - החליטו האם המצלמה מיועדת לעסק או לשימוש ביתי
  2. השטח הנצפה - חשבו מה אתם מעוניינים לצלם ולכסות ובאיזה אופן, למשל: לעקוב אחר עובדים בעסק, הגנה מפני פורצים
  3. איכות המצלמה  - קיימות מגוון מצלמות כגון מצלמה עם ראיית לילה / עמידות מפני מזג אוויר ועוד
  4. תקציב - המחיר משתנה בהתאם לסוג המצלמה. חשבו מהו התקציב שאתם מוכנים להשקיע במצלמות ומערכות הקלטה ועל ההתקנה שלהן

 

מצלמת מעגל סגור

 

מצלמות חוץ ומצלמות פנים

המצלמות המותקנות בחללי הבית מתחלקות לשני סוגים עיקריים: מצלמות חוץ ומצלמות פנים. מצלמת חוץ מיועדת לרישום ומעקב אחר פעילות באזורים פתוחים ומאפשרת למשתמש לצפות בסביבה החיצונית ולזהות פעילויות מחוץ לבניין.

מצד שני, מצלמת פנים נועדה להפקיד אותות ולספק רקע במבנה פנימי, לצפות ולשמור על התרחשויות בפנים. בניגוד למצלמת חוץ, מצלמת פנים כמעט תמיד מותקנת לתחום הפרטי ולצורך הגנה פנימית. מצלמות אלו יכולות לספק כלי אבטחה מקיף ומשולב עבור בעלי הבית.

מצלמת פנים אמורה לספק תמונה איכותית מספיק במקרה של תאורה חלשה ולצלם זווית ראיה רחבה וממוקדת עם רזולוציה גבוהה.

 

מצלמת IP ביתית

 

סוגי מצלמות אבטחה

  • מצלמות אבטחה :IP מצלמות אנליטיות משוכללות, שכן יש להן יכולת לבצע פעולות רבות. הן יכולות לצודד ימינה או שמאלה, לזהות פנים, לבצע סיבוב של 360 מעלות, לזהות כמות אנשים ויש בהן מיקרופון באמצעותו ניתן לנהל שיחה עם האדם הנמצא בצד השני.
     
  • מצלמות אנלוגיות: במצלמות אלו יש אפשרויות מצומצמות לעומת מצלמות IP. באמצעותן ניתן לראות בן אדם מעבר למצלמה והקלטות שבוצעו בין שבועיים עד חודש ימים אחורה.
     
  • מצלמות PTZ: באמצעות מצלמות אלו ניתן לשלוט מרחוק בתנועת המצלמה על ידי מנוע חשמלי. מצלמת זו יכולה להזיז את העדשה בציר אנכי ובציר מאוזן וקיימת אפשרות לשלוט על הזום. כיום קיימות מצלמות PTZ דיגיטליות שנקראות: IP PTZ. מצלמות אלו יעילות באזורים רחבים שיש צורך להזיז את המצלמה ובמקרים בהם רוצים לזהות אדם שנמצא מעבר למצלמה.
     
  • מצלמות כיפה: משמשות לכיסוי שטח גדול או הסתכלות על מרחב שלם מלמעלה; חצר עסק או בית, הן דוגמא טובה. מצלמה כזו, בגלל הנראות שלה, טובה גם להרתעה. מצלמות אלו פחות בולטות בשטח, אסתטיות וגם קשה לדעת לאן פיזית הן מכוונות. אחד החסרונות של מצלמות כיפה הוא שהן קשות לשדרוג, כך שאם רוצים לשפר צילום או לשנות בהן משהו, צריך להחליף אותן.
     
  • מצלמת הרתעה: מצלמה הנועדה לשימוש עבור הרתעה גלויה כנגד פורצים או אנשים שאינם רצויים. קיימת אפשרות לחבר את המצלמה למערכת כריזה ואזעקה כדי להגדיל את אפקט ההרתעה. היא יעילה עבור עסק ובית פרטי.
     
  • מצלמות צינור: מצלמות אלו נקראות כך בגלל העיצוב הגלילי שלהן. המצלמות יכולות להיות אנלוגיות או דיגיטליות (IP). מצלמות צינור כוללות עדשה בגודל קבוע שנועדה לצלם מקומות ארוכים וצרים, למשל: חניונים, מסדרונות ועוד. לרוב למצלמות אלו יש חיישן אינפרא אדום לצילום בחושך סביר עד מוחלט וטווח דינמי רחב.
     
  • מצלמה נסתרת: מצלמה שימושית למקרים בהם רוצים שהצילום יתבצע באופן חשאי. בדרך כלל מצלמות נסתרות יהיו במידות קטנות כדי למקם אותן במקומות קטנים שאינם חשופים.

 

 

מצלמה נסתרת

 

  • מצלמות גוף: חלקן בעלות עדשה קבועה וחלקן בעלות עדשה נעה ומשמשות בעיקר במקומות בהן יש מעקב מאויש ולא רק תיעוד אוטומטי.
     
  • טכנולוגיית IR: מצלמות אינפרא אדום המאפשרות תיעוד בחושך וללא תאורה גלויה. מצלמה זו יכולה להתאים לאנשים שרוצים לצפות בתינוק בזמן שינה כאשר החדר חשוך, או עבור זיהוי פרוצים בלילה בכניסה לבית. עבור בתי עסק זה יכול להתאים לשעות החשיכה או בחדרים חשוכים במהלך היום.

 

מצלמה קווית או אלחוטית?

מצלמות ומערכות קבועות - קוויות - מצלמות קוויות הן מצלמות CCTV (מעגל סגור) קלאסיות. הן מחוברות למכשיר ההקלטה או למסכים בכבלים שאותם יש להעביר ברחבי הבית או בית העסק. יתרונן הגדול הוא ביכולות שלהן. הן לרוב הרבה יותר איכותיות ממצלמות אלחוטיות או עצמאיות. ניתן להסליק - להחביא אותן בקלות וקשה לשבש את פעולתן בלי שמנתקים אותן. הן מתאימות לשימוש ביתי או מסחרי, אבל מחייבות התקנה קבועה והעברת חוטים, שמייקרת ומגדילה את ההוצאה.

בבתי עסק, יש מי שמעדיפים מערכות אלחוטיות כיוון שאז אם הם שוכרים את המקום, הם יכולים לקפל את המערכת בקלות או לשנות בקלות את צורת ההתקנה, בהתאם לעיצוב של בית העסק, אם הוא משתנה.

מצלמה אלחוטית - מצלמה ניידת שניתן להזיז במידת הצורך. מצלמה זו מחוברת לאינטרנט ולכן לעיתים עלולים להיות שיבושים בקליטה. החיסרון של המצלמה האלחוטית הוא שהיא משדרת תמונה באיכות די נמוכה

 

מצלמה לתיעוד בלבד או לשידור בזמן אמת?

קיים הבדל בין מצלמה המתעדת את המתרחש ושומרת את זה בכרטיס זיכרון שניתן לצפות בו לאחר מכן, לבין מצלמה המתעדת הכל בזמן אמת וניתן לצפות בה בכל רגע בעסק או בבית. ברוב המצלמות יש אפשרות לשדר מרחוק וכל מה שתצטרכו זה חיבור לאינטרנט עבור שידור שיאפשר צפייה בסמארטפון, טאבלט או מחשב.

 

מחיר התקנת מצלמות אבטחה

המחיר להתקנת מצלמת אבטחה בסיסית נע בין 5,000-3,500 ₪. המחיר כולל את הציוד הבא: 4 מצלמות אנלוגיות ברזולוציה סטנדרטית, מכשיר הקלטה (DVR) מותאם ל-4 מצלמות, חלקי חיבור, כבלים, ספק כח ואת מחיר ההתקנה והחיווט


מחיר ההתקנה משתנה בהתאם לסוג מצלמות האבטחה שתבחרו והמרחקים בין מיקומי המצלמות בבית למיקום מכשיר ההקלטה.