עם התפתחות הטכנולוגיה והמסחר, האנושות מפתחת צרכים גדולים יותר לאחסון של ציוד רב וחפצים בסדר גודל תעשייתי. הצרכים התעשייתיים הללו נענים על ידי שיטות אחסון של מדפים. את המדפים אנו יכולים למצוא בגדלים שונים, ובתיאום עם החברה שמייצרת אותם ניתן לתכנן את המחסן האופטימאלי. האחסון החכם הוא לא רק צורך, אלא גם תרבות בפני עצמה, שנותנת לנו את האפשרות לפתח כלכלה נבונה יותר, עם חיפוש מינימאלי של כל מה שאנו צריכים. חברות גדולות כקטנות מבקשות לעצמן מחסני אחסון טובים יותר, שמתאימים לרוח הזמן ולציוד הרב שיש להן. מדובר על ציוד בכמויות גדולות ובמשקלים מגוונים. כיום, לכל צורך ניתן לייצר מדפים הולמים.

תכנון נכון של מחסן ומדפים

העדיפות היא כמובן לתכנן את המדפים יחד עם תוכנית הבנייה של המחסן. כאשר מתכננים מחסן, צריך לקחת בחשבון פרמטרים רבים אשר יגדירו את טיב המדפים, כמו גם את האלמנטים של השינוע, הבטיחות, הנגישות והיעילות של כל המרכיבים השונים, לכדי מבנה פונקציונאלי ואופטימאלי. התכנון צריך לכלול את המפרט המלא של הציוד הריאלי והפוטנציאלי שייכנס אל המחסן וייצא ממנו, דבר אשר ייתן את הפתרון הטוב ביותר לניהול השוטף של תכולת המחסן. התכנון המקדים גם יכול להציע את החומרים השונים שמהם ניתן לייצר את המדפים. הרכבת מדפים במחסן כלשהו היא עניין טכני למדי, אך הוא אמור להיות מבוסס על התכנון החכם.

כלכלה נכונה שמתבססת על פתרונות טכניים חכמים

לכל חברה בכל סדר גודל יש צורך בסוג אחר של מדפים. השאיפה היא להתאים במידה האופטימאלית ביותר בין הציוד הדורש אחסון ובין המרחב שמוגדר כמחסן ואמור להוות את המקום שאליו נכנס הציוד וממנו הוא יוצא. חברה אשר הצורך שלה הוא אחסון של מוצרים מתכלים, לעמת למשל ארכיון, זקוקה למנגנון שינוע יעיל במיוחד מאחר ויש להכניס ולהוציא ציוד בתדירות גבוהה. לשם כך, מדפי זרימה או כל מנגנון שינוע מודולארי אחר באמצעות מדפים יכול לענות על אותו הצורך.

משקלים שונים על מדפים שונים

מדפים צריכים להתאים למשקל של הציוד שמונח עליהם. הבחירה בין הסוגים השונים של מדפי האחסון ושיטות השינוע צריכה להתאים לסוג הציוד והתכולה, וזאת כדי לשמור על הבטיחות הראשונית, שחשוב לעמוד על חשיבותה. כל מחסן הינו חלל פונקציונאלי, והשאיפה היא להמשיך ולייעל את הפונקציונאליות של החלל והמרחב, כך שגם אם מדובר בציוד כבד, או ציוד גדול למדי, ניתן יהיה לאחסן כמה שיותר ציוד בחלל הנתון. בניגוד לצרכי האחסון הביתיים, אלה התעשייתיים מחייבים מחשבה מאוד תכליתית ומאוד חכמה של ניצול משאבי המרחב בכל מחסן. מן הבחינה הזו, בחירת מדפים היא מושכלת ומותאמת לצרכים האישיים של כל חברה וכל עסק.