רהיטים מסוג פינת ישיבה מהווה אלטרנטיבה מרעננת לעיצוב הסלוני המוכר והפופולרי. לא עוד ספות וכורסאות עור כבדות ובעלות עיצוב קבוע, אלא מערכת ישיבה מודולרית שמאפשרת שינוי עיצובי באופן תדיר בהתאם לעונות השנה וסתם כשמתחשק...

כאשר אנו באים לבחור פינת ישיבה חשוב להתייחס ולקחת בחשבון את האישיות של הנפשות המתגוררות בבית, שכן בניגוד למערכות ישיבה רגילות, פינת ישיבה מאפשרת התאמה מלאה של צבעים וריפודים וכך אין צורך להתפשר.

חישבו על זה: הסלון הוא חלל מגורים שייעודו הוא גם לקבל אורחים מבחוץ אבל בעיקר להשרות אווירה נעימה ונוחה על דירי הבית. לא פעם אנו נתקלים בחוסר התאמה בין אופיים ואישיותם של האנשים אשר מתגוררים בבית לבין סלון, יוקרתי ככל שיהיה. הארץ החמה בה אנו חיים גם לא מצריכה ריהוט כבד ובעל אופי דרמטי יתר על המידה ההיפך הוא הנכון. דווקא בארץ כמו שלנו, פינת ישיבה היא הפתרון המושלם למערכת הישיבה בסלון. היא קלילה, מודולרית, קלה לניקוי, מאפשרת שינויים בצבעים ובגודל ומחירה זול יחסית.

צבעים רבותיי, צבעים!

אחד היתרונות הברורים ביותר של פינת ישיבה בסלון הוא האפשרות לשחק עם צבעי הריפודים, המזרנים והכריות. ניתן לבחור בצבע אחד אהוב במיוחד, או לשלב בין צבעים מתאימים וליצור צבעוניות משמחת. אפשרות זו מתאימה במיוחד לבתים בהם מתגוררות משפחות עם ילדים, למשל. אבל המשחק והגיוון שמאפשרת פינת ישיבה לא עוצרים כאן. וזה הרגע להכיר את המבנה של פינת הישיבה.

פינת ישיבה מורכבת לרוב מבסיס עשוי עץ מלא או חומר עמיד ויציב דומה (כגון כפות תמרים). מקובל שצבע העץ יהיה טבעי או חום, היות ואלו צבעים שמשתלבים בצורה מיטבית עם צבעים אחרים בסלון ובבית. עם זאת, כמובן שניתן לצבוע את העץ כאוות רצונכם, וזו כבר מעלה נוספת אל מול מערכת ישיבה קבועה ומוכנה בה לא ניתן לשנות דבר. על הבסיס ניתן להניח מזרנים וכריות בגדלים שונים - וזה הרגע בו מתגלה המגוון העיצובי הבלתי נגמר.

מזרנים, כריות ומה שביניהם

מזרנים ניתנים להשגה במגוון גדלים, צבעים וריפודים. חשוב לבדוק את המזרן לפני הרכישה ולראות שהוא נוח דיו לכל דירי הבית; יש כאלה שיעדיפו מזרן קשה ומייצב ויש את אלה שמעדיפים מזרן רך ו"משקיע". יתרון נוסף בפינת ישיבה הוא שלכל פריט במערכת ניתן להתאים מזרן אחר הן מבחינת צבע והן מבחינת רמת הקושי, כך שכל בן משפחה מקבל את צורת הישיבה הנוחה והמושלמת עבורו מבלי להתפשר. גם בבחירת הצבע אין צורך להתפשר, ולהתאים לכל בן משפחה את הצבע האהוב עליו.

גם בכריות המגוון הוא עצום. לכריות בפינת ישיבה מספר פונקציות כריות גדולות במיוחד יכולות לשמש כמשענות גב, כריות גליל מאורכות יכולות לתפקד על תקן של משענות יד וכריות נוספות יכולות להתווסף לחגיגה הצבעונית בתור כריות נוי. הבחירה, כמו תמיד, היא שלכם.

הגודל קובע ומשנה (מקום)

ולסיום, יתרון נוסף ולא פחות חשוב של פינת ישיבה על פני מערכות ישיבה סטנדרטיות: יתרון הגודל וההתאמה. פינות ישיבה ניתנות להשגה בגדלים מותאמים אישים, בהתאם לגודל הסלון שלכם. מעבר לכך, נהוג לא פעם לחבר ולהפריד בין פריטים מסוימים של פינת הישיבה על מנת לקבל ווריאציות עיצוביות שונות. המשפחה התרחבה? חושבים על להגדיל את הסלון? אין בעיה, ניתן תמיד לרכוש בסיס כורסא או ספסל נוספים ובכך להרחיב את פינת הישיבה הקיימת מבלי להחליפה לחלוטין.