מדריך פעילויות מיוחדות לילדים בבית הקפה

בטוקיו הוקם בית קפה בשם "טוקיו בייבי קפה" אליו יכולים להיכנס מבוגרים רק במידה שהם מלווים בילדים מתחת לגיל שבע. בית הקפה מעוצב רק בשביל הילדים וגם התפריט שלו מבוסס על מנות אהובות של ילדים צעירים וקטנים.
בישראל עדיין לא הוקם בית קפה ייעודי לילדים אבל בין עשרות אלפי בתי הקפה בארץ, יש כאלה שעושים מאמצים רבים כדי שהשהות של הילדים בתוכם תהיה חוויה נעימה להם ולהוריהם.

על פעילויות מיוחדות לילדים בבתי קפה

חצר צמודה לבית הקפה – לפני שנכנס לרשימת הפעילויות שבתי הקפה מציעים לילדים, חשוב לציין גם את בתי הקפה שבצמוד להן יש חצר גדולה ומוצלת ובה מספר מתקני שעשועים. חצר כזו יכולה לספק תעסוקה מלאה לילדים בגיל המתאים.
משחקייה עם בית קפה – משחקייה לילדים שבתוכה בית קפה יכולה להיות פתרון מצוין להורים עייפים. כך ניתן גם לשתות קפה ביחד וגם לשמור על הילדים המתרוצצים, אבל אחת הבעיות העיקריות במרכזיות אלו היא הרעש והצפיפות, במיוחד בימי שבת חורפיים. אם אינכם בנויים לרעש ומהומה יש אפשרות שלא כל-כך תיהנו במקום כזה.
שעת סיפור לילדים – שעת סיפור לילדים היא דרך נפלאה להעביר אחר צהריים וזה אפילו טוב יותר כאשר אתם יכולים להאזין מרחוק ולשתות קפה בנחת. חשוב להקפיד שהמספר בשעת סיפור יהיה באמת איש מקצוע שיוכל לרתק את הילדים אליו וכמובן שהתכנים המועברים בשעת הסיפור יתאימו לגיל של ילדיכם.
דפי צביעה וצבעים – לפעמים לא צריך יותר ממספר דפי צביעה עם דמויות אהובות על הילדים ומחבילת צבעים. יש בתי קפה שמציעים שלל של דפי צביעה, אבל רק צבע אחד או שניים לילדים ועבור הקטנטנים מדובר באכזבה ממש גדולה. כול מה שאתם צריכים לעשות הוא להגיע מראש לבית הקפה עם חבילה של צבעים ואם תגיעו עם חוברת צביעה מהבית, תוכלו להיכנס עם ילדיכם ולשבת עמו בנחת כמעט בכול בית קפה.
לסיכום, ישנם בתי קפה שנבנו במיוחד כדי לארח בנוחות ילדים צעירים לצד הוריהם והם פעמים רבות גם מציעים פעילויות מיוחדות, אולם כמעט בכל בית קפה בו המלצרית תחייך אל הילד, תסכים למצוא עבורו דף ועפרון לציור ותבקש מהמטבח לחתוך עבורו סלט בלי עגבניות, כי כך הוא מעדיף, יוכל להפוך להיות כזה האהוב במיוחד גם על הלקוחות הצעירים וגם על המבוגרים.