ברז המים התפוצץ? הבית מוצף? זקוקים לאינסטלאטור? שימו לב:
תלונות רבות נגד אינסטלאטורים הגיעו למוקד התלונות של אמון הציבור. שני עניינים המשפיעים על אופי התלונות - מחסור במידע ומחסור בזמן: מחסור בידע, משום שרובינו לא מבינים דבר בבעיות שצצות במערכת האינסטלציה (הצפות, סתימות או פיצוצים בצינור); לחץ זמן: פעמים רבות קריאה לאינסטלאטור היא בגדר עניין דחוף ש"נופל" על הצרכנים ומשבש להם תכניות.
פניתם לאינסטלאטור? שימו לב לכמה עניינים חשובים:
מהתלונות שמגיעות לאמון הציבור בנוגע לאינסטלאטורים – ניתן להבחין בכמה דפוסי התנהלות בעייתיים, החוזרים על עצמם:
א. רשלנות מקצועית ו/או חוסר מקצועיות - אבחנה שגויה ביחס לתיקונים הנדרשים, עבודה לא מקצועית, ביצוע תיקונים שאינם חיוניים, גרימת נזק לרכוש בבית הצרכן, עיכובים בביצוע העבודות וכו'.
ב. הפקעת מחירים - קיים קושי בענף לקביעת מחיר כולל טרם בדיקת הבעיה. אך לעתים,לאחר קבלת הצעת מחיר ובתום בדיקה, גילו צרכנים כי יכלו לשלם סכום נמוך משמעותית עבור התיקון המוצע. לעתים, בעת שצרכן מבטל עסקה, הוא נאלץ לשלם דמי ביטול גבוהים ולא סבירים.
ג. הטעיה בפרסום - בעל מקצוע מציג בפרסומיו מחיר, אך דורש , עם תום העבודה מחיר גבוה מהמחיר שהוצג בפרסום.
ד. אי מסירת קבלה - צרכנים מלינים כי אינסטלאטורים אינם מוסרים קבלה/חשבונית עבור התשלום כנגד השרות שהתקבל, כך שלא ניתן להוכיח את קיומה של עסקה.
תלונה אחת שווה אלף קיטורים – להגשת תלונה: www.emun.org