המלצות על קבלני שיפוצים

כדי לבחור קבלן שיפוצים מתאים, הדבר הפשוט ביותר לעשות, הוא לבקש המלצה על קבלן שיפוצים מחברים או מבני משפחה. 
זה נכון לעשות, אבל לא תמיד "יספק את הסחורה" הנכונה. למה? כיון שהפרויקט שלכם עשוי להיות שונה לגמרי מזה של החבר או בן המשפחה. 
המקור הטוב יותר להמלצות הם בעלי מקצוע שכבר ביצעו מגוון עבודות שיפוצים: חשמלאי שאולי עבדתם איתו בעבר, צבעי או אינסטלטור. בנוסף, אפשר לבקש המלצות גם בחנויות לחומרי בניין.

 

היעזרו באדריכל שלכם

אם לקחתם אדריכל או ארכיטקט לעבודה, בקשו ממנו שני דברים:

  1. המלצות על קבלנים שעבד איתם בעבר
  2. שיעזור או תעזור לכם לראיין ולבחור את קבלן השיפוצים. 

שני הדברים חשובים כדי לוודא שבין המתכנן והמבצע – האדריכל והקבלן – תהיה כימיה ותהיה הסכמה על אופן העבודה ולוחות הזמנים. 

 

קבלן שיפוצים מקצועי בונה תוכנית עבודה

 

מה כדאי לשאול את קבלן השיפוצים?

ראיינו את קבלן השיפוצים ממש כאילו מדובר בראיון עבודה. 
אל תהססו לשאול כל מה שעולה על דעתכם – זה הבית שלכם, בסופו של דבר, הכסף והזמן שלכם. חישבו האם הייתם מקבלים אדם לעבודה אצלכם, ללא ראיון מקיף וטוב? 

השאלות הבאות יוכלו לסייע לכם לבחור את קבלן השיפוצים הטוב והאמין לעבודות השיפוצים:  

  • האם יש לך רישיון קבלן? עד לא מזמן, פנקס הקבלנים לא כלל קבלני שיפוצים, והיה שמור לקבלנים שעבדו רק בתקציבים גבוהים, או בתחומים מסוימים. כיום כולל פנקס הקבלנים גם קבלני שיפוצים. הרישום בפנקס לא מבטיח אמנם עבודה טובה, אבל הוא מבטיח שבעל המקצוע שלפניכם עומד לפחות בסטנדרטים בסיסיים של הגינות, יושרה ואמינות כלכלית. 
  • מה לגבי רישיונות עבודה בישראל לפועלים שלך? ענף הבניין, כמו ענפי צווארון כחול אחרים במשק, מבוסס לא מעט על עובדים זרים ועובדים מהשטחים. עובדים אלה זקוקים לרישיון עבודה בישראל והם זכאים לתנאי עבודה כפי שמוגדרים בחוק: ימי חופשה, זכות לשכר מינימום, ביטוח לאומי ועוד. אל תחשבו שבגלל שהקבלן הוא זה ששוכר את העובדים, כל האחריות חלה עליו: אתם אחראים על העסקה בלתי חוקית או של שוהים בלתי חוקיים, לא מעט בגלל שאתם הם אלה שמזמינים את העבודה. 
  • האם אתה מבוטח? בקשו לראות את הפוליסה ואת גובה הכיסוי שהיא מבטיחה לקבלן ולצד ג'. אל תוותרו על נושא זה. על הקבלן לקיים כללי בטיחות באתר הבניה וכדאי לכם מאוד לבדוק שהם אכן מתקיימים. 
  • איך ניתן להתקשר אליך מחוץ לשעות העבודה? בעבודות שיפוצים קורות תקלות ולעיתים יש צורך להתקשר לקבלן גם מחוץ לשעות העבודה המקובלות. קבלו ממנו מספר טלפון שבו הוא או מנהל העבודה שלו זמינים בכל עת, למקרה חרום. 
  • כמה פרויקטים דומים לשלי ועבודות שיפוצים עשית בשנה האחרונה או בכלל? בסופו של דבר, זה מה שקובע: האם הקבלן יודע לבצע עבודה רלוונטית, דומה לזו שלכם. בקשו ממנו 'תיק עבודות' ושמות של לקוחות קודמים, שאצלם ביצע עבודה דומה, רצוי קרובים ככל האפשר.אם ניתן, סעו לראות בעיניכם את העבודה שהקבלן ביצע. 
  • האם הייתה לך בעיה בפרויקט עבודות שיפוצים דומה לשלי? איך פתרת את הבעיה? שאלה קצת מוזרה או קשה, אבל אין עבודות שיפוצים בלי בעיות וזו לא בושה להודות בכך. יותר חשוב לדעת איך נפתרה הבעיה, תוך כמה זמן ובאיזו עלות. 
  • כמה יעלה לבצע את עבודות השיפוצים אצלי? לוחות זמנים ועלויות: אל תסתפקו בהצעת מחיר בנוסח "מטבח+אמבטיה" – 70,000 ש"ח. בקשו מפרט שכולל את שלבי עבודות השיפוצים ואת לוחות הזמנים. ודאו שהכל ברור לכם ושקבלן השיפוצים לא מתחמק מדבר זה או אחר. 

 

משהו לא ברור לכם בהצעת המחיר של קבלן השיפוצים? בקשו ממנו הבהרות והסברים 

שיפוץ דירה, בית, משרד או מחסן הוא לא ניתוח מח. אין סיבה שלא תבינו מה כתוב בהצעה לעבודות השיפוצים, שקיבלתם מקבלן השיפוצים: הדברים צריכים להיות כתובים בשפה פשוטה, ברורה לכל ובלי "ז'רגון" טכני.
זקוקים לקבלן שיפוצים? היכנסו עכשיו לקטגוריית שיפוצים באתר b144 ובחרו קבלן על סמך המלצות גולשים באתר.