השפעת הקיץ על השיער

ישראל היא מדינה חמה. הקיץ שלנו קשוח ובאזורים רבים בארץ, אחוזי הלחות גבוהים למרות החום.

השמש החזקה שורפת את קצוות השיער ובין השאר אחראית על הפיצול בקצוות השערה. המים בברזים עתירי אבנית, ובביקורים תכופים בים ובבריכה השיער סופג כלור ומלח, ונפגע: הכלור מסיר את השומן המגן באופן טבעי על השיער, ואילו המלח מייבש את השיער.

גם שיער מטופל ושמור שבדרך כלל נראה טוב, נוטה בקיץ להישרף. הוא מתייבש, מתפצל, מאבד מהברק שלו ומקבל מראה "קש". אצל אחרות, הלחות גורמת לשיער להתנפח ולהתקרזל.

הקרינה פוגעת בחיות השער ואם את נוטה לצבוע את שערך, קרני השמש האולטרה סגולות פוגעות בצבע ומשנות את הגוון שלו. לדוגמא, שיער שיבה צבוע יבלוט מהר יותר בקיץ וידרוש לכן יותר תחזוקה ואילו גווני בלונד יאבדו חיוניות לעיתים במהירות.

הנה כמה טיפים לשמירה על השיער גם בקיץ:

 

1. הקפידו להסתפר

בתחילת הקיץ חשוב לקצץ את הקצוות המפוצלים והיבשים. עם החום הם יתפצלו יותר והשיער יתייבש ולכן מומלץ לפתוח את הקיץ ברענון התספורת שלכם.

לא חייבים להיפרד מכל מחלפות ראשיכם, אלא רק לוודא שרעננתם את הקצוות. יתכן ותאלצו להסתפר פעם נוספת במהלך העונה או רק ליישר קצוות, זאת כיוון שבקיץ השיער גדל מהר יותר מאשר בחורף ובסתיו.

 

להוריד קצוות שרופים

מצאו מעצב שיער מומלץ באזורכם ורעננו קצת את הלוק!

 

2. שימו כובע על הראש

הקפידו על שימוש בכובע בשהייה בחוץ. כובע רחב שוליים שומר על השיער מפני צריבת השמש. שיער צבוע לבלונד או צבעים בהירים שחשוף לשמש עלול לשנות מהגוון או לדהות (נכון גם לבעלות אומברה וגוונים).

 

3. מוצרי טיפוח המכילים מסנן קרינה

בקיץ, הקפידו להשתמש במוצרי טיפוח לשיער המכילים מסנן קרינת UV. אלה מגנים על השערה וניתן להשיגם בקלות ברשתות הפארם השונות. יש מוצרים על בסיס קרם, ג'ל או ספריי, נוחים וקלים לשימוש.

 

מוצרי טיפוח לשיער

 

4. הכינו את השיער לבריכה ולים

כשהשיער כבר רטוב הוא פחות סופג כלור או מלח, ולכן, לפני כניסה לשחייה בים או בבריכה מומלץ להרטיב את השיער במים נקיים ומתוקים (מי ברז). בסיום השחייה חשוב לשטוף שוב את השיער במים נקיים. אפשר לקחת בקבוק מים רגיל לשם כך, ולשטוף את השיער במים כדי להסיר ממנו שאריות כלור ומלח.

 

כובע זה גם סטייל וגם שומר על השיער

 

5. פחות פן

מאוד חם גם ככה, השיער נשרף גם בלי שנסייע בידו. השתדלו להפחית מעט את השימוש בפנים, במברשות חשמליות ומסלסלי שיער למיניהם, שמעמיסים חום רב על השיער, ושורפים אותו.

נסו לדלג על פן והשתדלו להסתפק בפעם עד פעמיים בשבוע. אחרי שעשיתן פן כדי לשמור על מראה השיער כרכו אותו סביב הראש בעזרת סיכות או לפקעת "עגבנייה" או קלעו לצמה וכך תלכו לישון. דבר זה ישמור על המראה של השיער מבלי צורך בפן נוסף.

 

6. שמנים וסרומים

בבתי המרקחת ובחנויות הטבע ניתן למצוא שפע של סרומים לשיער ושמני הזנה המיועדים למריחה על בסיס השיער או על הקצוות ומונעים פיצול והתייבשות. תכשירים אלה מעשירים את השיער במינרלים ובשמנים שחסרים לו בקיץ ונוטים לרדת בשטיפות מרובות.

שימוש בשמן לשיער לא רק יגן על השיער אלא גם יחליק אותו ויוסיף לו ברק. חשוב לא להגזים במינון שכן השמן כבד וכמות גדולה מכבידה על השיער ומושכת את שורשי השערות ומחלישה אותם. אם נשאר לכם מעט שמן זית בבית, אפשר לטבול את האצבעות ולעבור גם איתו על הקצוות.

לאסוף את השיער בקוקו

 

 

7. שיער אסוף בימי לחות

כשהלחות גבוהה מאוד, זה הזמן למצוא מראה קל ונח בשיער אסוף. ותרו על תסרוקת מוקפדת ואמצו לעצמכן מראה של שיער אסוף, קוקו גבוה, צמה או שער מורם באופן פשוט אבל אלגנטי.

השקיעו קצת בסיכות, גומי לשיער וסרטים והתאמנו על המראה האסוף שלכן. כך תבטיחו שהשיער יראה במיטבו גם בימים בהם הלחות גבוהה במיוחד. היתרון הנוסף לשיער אסוף, הוא שהוא שומר על העורף אוורירי ואז פחות חם כשהשיער מורם.