סוף הסגר ממש מעבר לפינה, וזה בדיוק הזמן לחשוב על תספורת חדשה או על שינוי חדש ומעניין בפריזורה, למשל באמצעות צבע חדש או גוונים. תפסנו את מעצב השיער גל פוני (כן, קראתם נכון) כדי לקבל ממנו כמה המלצות למראה מושלם.

גל פוני עוסק בעיצוב שיער לגברים ונשים כבר קרוב ל-20 שנים. הוא צבר ניסיון לצד טובי מעצבי השיער בישראל, ובמשך תקופה עבד גם בניו יורק. המוטו שלו, ושל מספרת הבוטיק שלו ברחוב הירקון בתל אביב, הוא להתאים את התספורת לאדם בצורה הטבעית ביותר.

" "Hairstyle for Life" היא הסיסמא שלי ושל המספרה, ובזה אני מאמין. צריך להתאים את התספורת לאדם, ולא להפך, כדי שאנשים ירגישו בנוח עם איך שהם נראים וכדי שהתספורת תישאר איתם לאורך שנים. גם שינויים במראה או בסטייל צריכים להיעשות בצורה מושכלת ונכונה, והשאיפה היא לשמור תמיד על מראה טבעי ככל האפשר".

 

איך יודעים איזו תספורת מתאימה לי?

הדבר הראשון שצריך להביא בחשבון הוא סגנון חיים וסביבת החיים של הלקוח. אי אפשר, למשל, שמנהל יסתובב עם תספורת פרועה או לא מסודרת. קריטריון שני הוא מבנה השיער והצמיחה שלו: יש תספורות שלא מתאימות לשיער קשה, או כאלו שפחות מתאימות לשיער דק או דליל.

 

איך בוחרים תספורת לגבר?

תספורת לגבר, וגם לאישה, בוחרים לפי סגנון החיים שלהם - הקו האופנתי של המלתחה שלהם וההתנהלות שלהם. כשגבר מגיע אלי ומבקש תספורת או סטיילינג מסוים, אני מבצע התאמה אישית ולפעמים מוסיף או מוריד אלמנטים שלא מתאימים. אני יכול, למשל, להציע להוסיף זקן או לעשות שינויים בסגנון הלבוש.

 

גל פוני מספר את סודות טיפוח השער

גל פוני: "מי שרוצה שיער ארוך, חייבת להסתפר כל 3-4 חודשים" (צילום: עידו שחם)

 

מהי הדרך הטובה ביותר לאישה להאריך שיער?

מי שרוצה שיער ארוך, חייבת להסתפר כל שלושה-ארבעה חודשים. אחרת השיער לא יתארך.

 

איזו תספורת מתאימה לפנים עגולים?

אם רוצים לשבור את המראה העגול של הפנים, משאירים קצת שיער ארוך ואת הפוני גוזרים באלכסון.

 

איזו תספורת מתאימה לפנים ארוכות?

כאן רוצים דווקא לעגל את המראה, ולכן יוצרים פוני ישר או פוני "וילון" עם שיער בצדדים.

 

איזו תספורת מתאימה לפנים קטנים?

קארה קצר או מה שנקרא לעיתים 'קארה צרפתי' וחתוך בקו הסנטר. תספורת כזו שומרת על מראה נערי וצעיר.

 

איזו תספורת מתאימה לשיער דליל?

לגברים - שיער קצר, ופוני קצר. החלקים העדינים צריכים להיות קצרים כדי לשמור על מראה של שיער מלא.

לנשים – דירוג, תספורת שנותנת מראה מלא. גם קארה יכול להתאים. תספורות של שיער ארוך – פחות. המחיר לתספורת נשים אצלי הוא 350 שקלים, כולל פן וחפיפה.

 

האם בכל סוגי השיער אפשר לבצע החלקה?

באופן עקרוני כן, אבל לא כל סוגי השיער זקוקים להחלקה. יש שיער שאפשר לסרק ולסדר, וכך לקבל מראה חלק וישר יותר. מה שחשוב מאוד הוא לראות אילו חומרים כבר יש על הראש - כמו צבע או גוונים, ולזכור שההחלקה עלולה להשפיע על הגוונים עצמם.

 

גל פוני מעדיף שלא לבצע החלקות יפניות

גל פוני. לא עושה החלקות יפניות במספרה (צילום: עידו שחם)

 

מה ההבדל בין ההחלקות השונות (קרטין, יפנית, אורגנית)?

החלקה יפנית אני לא עושה. בעיני היא פחות מומלצת, והחומרים פחות ידידותיים לשיער. החלקת קרטין, מנגד, היא החלקה עדינה יחסית, שנותנת ברק לשיער ומיטיבה איתו. היא ממש משקמת ומסדרת את השיער, אבל מחזיקה יחסית מעט זמן.

החלקה אורגנית מתאימה לשיער עבה ומתולתל, ולמי שזקוקה להחלקה שתחזיק יותר זמן משמחזיקה החלקת קרטין. בכל מקרה, לאחר ההחלקה יש לתחזק עם שמפו ללא מלחים וחומרים נוספים שאמליץ עליהם.

 

איך נדע שהספר משתמש בחומר החלקה טוב, שלא מכיל פורמלדהיד?

ספר שמכבד את עצמו, ישתמש בחומרים טובים. לספר מוביל וטוב יש אינטרס קודם כל לשמור על בריאות הלקוח ועל הלקוחות עצמם. יש לקוחות שמבקשות לראות את אריזת החומר, וזה לגיטימי לחלוטין.

 

כל כמה זמן כדאי לגזור קצוות?

תלוי מאוד בשיער ובאופי החיים. לבעלות שיער צרוב, למשל מי שמרבה ללכת לים, שווה לבדוק שיער כל חודשיים-שלושה לפחות. בעלות שיער בריא יכולות לגזור קצוות פעמיים בשנה לפחות, או כל ארבעה - חמישה חודשים.

 

איך לבחור או להתאים צבע לשיער?

אי אפשר לתת תשובה כוללת לשאלה הזו, כיון שהיא תלויה מאוד בפיגמנט הטבעי של השיער. צריך להתאים את הצבע לשיער עצמו. נוסף על ההעדפה של הלקוחה, זו כבר שאלה של צבע העור, סגנון חיים ועוד.

 

איך לשמור על שיער בריא?

לא להיחשף בצורה מיותרת ולא בריאה לשמש. לשטוף במים מתוקים אחרי שהייה בים או בבריכה, ולטפל בשיער בעזרת מסיכות או תכשירים וקרמים מתאימים. סירוק עדין במסרק שמתאים לסוג השיער גם הוא חשוב, וגם כדאי מאוד לתת לשיער לנשום ולקבל אוויר.

 

איך לטפח שיער מתולתל או מקורזל?

יש קרמים מצוינים שמשתמשים בהם לאחר חפיפה. יש סוגי שמפו שמתאימים לסוגי השיער האלה, ואפשר להשתמש בהם ולא רצוי לסרק בצורה חזקה או אינטנסיבית מדי.

 

האם אפשר לעשות צבע או החלקות שיער בהריון?

אנחנו לא עושים החלקות שיער בזמן היריון. יש מי שכן, אבל אנחנו לא. לגבי צבע – אנחנו בהחלט עושים, ואין בו שום סיכון. זה תלוי מאוד בלקוחות, וכל אחת בוחרת אם לעשות או לא.

 

איך להיפטר מגוון ירוק בשיער?

יש לא מעט מקרים, בעיקר אצל בלונדיניות, או בעלות צבע שיער בהיר שצובעות לכהה – שבהם השיער נצבע בגוון ירקרק. זה נגרם מכמה סיבות, ובהן שימוש לא נכון בצבע או (במקרים אחרים) מגע עם כלור בבריכה.

אין לזה פתרון ביתי: צריך להיכנס למספרה ולבצע שטיפה עם צבע שמכיל מעט יותר אדום מהרגיל. הפיגמנט האדום 'מבטל' את הירוק, וכך מגיעים שוב לאיזון.

גם לנטלי, מנהלת המספרה, יש לא מעט תובנות חשובות לקראת היציאה מהסגר. אחת מהן רלוונטיות במיוחד לחורף הקרוב, שבמהלכו, לדבריה, "הרבה נשים באות להסתפר כמין תשובה ל'בלוז' החורפי. תספורת ומראה מוקפד עושים טוב לנשמה, במיוחד בתקופה שבה יש פחות שמש ויוצאים פחות מהבית". 

 

לכרטיס העסק של גל פוני >>>

 

מספרת גל פוני

הירקון 90

03-5160034