הקרקפת שלנו מכילה הרבה שמנים טבעיים, היא מייצרת 2-4 גרם של שמן, כמות המקבילה לכף של שמן בישול מידי יום. זה קורה כמובן באופן טבעי, אך ניתן למתן את השמנוניות באמצעות טיפול נכון. אם אתם נוגעים בשיער יותר מידי, או משתמשים בשמפו שלא מתאים לכם – אלו יכולות להיות סיבות לכך שהשיער שלכם יהיה שמנוני יותר. כל הטיפים לטיפול בשיער שמנוני, עם תרופות סבתא שאולי לא הכרתם שיכולות לעזור, בכתבה הבאה. 

 

הגורמים לשיער שמנוני בקרקפת

שיער שמנוני היא בעיה ידועה ומוכרת שאוכלוסיות רבות מתמודדות איתה. הקרקפת מייצרת שומנים טבעיים בכמויות גדולות, וזה גורם לה להפוך לשמנונית. כמובן שגנטיקה היא חלק מהסיפור של שיער שמנוני, אך זה ממש לא הדבר היחיד.

שיער שמנוני יכול להיגרם מחוסר איזון הורמונלי בגוף, מגע מוגזם בשיער, חפיפה לא נכונה או הברשת השיער בכמות מוגזמת. בנוסף, הידוק השיער באופן קבוע, שימוש בתדירות גבוהה במוצרי החלקה וסלסול ולפעמים גם חוסר בוויטמין B יכולה להיות סיבה. באופן כללי, טיפול לא נכון בשיער. לשמחתנו, ישנן מספר סיבות שאם תצליחו להימנע מהם, תוכלו להפטר מהתופעה הזו ותשיגו שיער פחות שמנוני.

 

שיער שומני

(צילום: Shutterstock)


איך למנוע שיער שומני? כך תעשו זאת נכון

  1. לא לגעת בשיער יותר מידי – יש לנו נטייה במהלך היום לשחק עם השיער, לפעמים אנחנו אפילו לא שמים לב, כדאי שתנסו להימנע מכך. כאשר אתם נוגעים עם הידיים בשיער אתם מעבירים שומן מהידיים לשיער. 
     
  2.  חפיפה נכונה – אתם צריכים לשים לב כשאר אתם חופפים את השיער עם שמפו, הדגש צריך להיות על עיסוי הקרקפת. בנוסף, אתם צריכים לוודא שהשמפו מגיע לכל הקרקפת. אז כדאי שתקדישו קצת זמן לכך, בכדי למנוע מהשיער להיות כמה שפחות שמנוני. תוכלו גם לחזור על החפיפה שנית בכדי להגיע לניקיון מושלם של השיער. 
     
  3. שימוש נכון במרכך – אולי לא כולם יודעים, אבל את המרכך יש למרוח רק בקצוות השיער, ובכמות יחסית קטנה. קצוות השיער זקוקים ליותר הזנה, והרי זה הגיוני כיוון שהשיער הקרוב לשורשים הוא טרי וחדש כי הוא קרוב לקרקפת, אז הוא מקבל הזנה מחלב שמופרש מבלוטות העור. השיער בקצוות לא מקבל זאת והוא נוטה להיות יבש יותר. לכן, לא אמורים למרוח מרכך על שורשי השיער. אם עשיתם את זה עד היום, כדאי שתפסיקו. 
     
  4. שימוש בתכשירים הנכונים – במידה ואתם משתמשים בשמפו שהוא לא מתאים לשערכם, הוא יכול להגביר את השמנוניות. כיום ישנן המון אופציות לשמפו המיוחד לשיער שומני. רוב החברות מציינות זאת על הבקבוקים אז מומלץ לחפש את המוצר שיתאים לשערכם. 
     
  5. נקו את מברשת השיער – אולי לא ידעתם, או שידעתם אבל אין לכם ממש כוח לעשות את זה. מומלץ לנקות את מברשת השיער פעם בשבוע בכדי להסיר ממנה את כל הלכלוך מהשיער. 

 

שיער שמנוני בקרקפת

 (צילום: Shutterstock)

 

תרופות סבתא לשיער שומני

  • מיץ לימון – הלימון יכול לעזור מאוד לבעיות שונות בשיער, וגם לשיער שומני. יש בו וויטמינים ומינרלים שעוזרים לבריאות השיער. סחטו 2 לימונים או השתמשו במיץ לימון, ערבבו יחד עם 2 כוסות מים מזוקקים, מרחו את התערובת על הקרקפת ועסו למשך מספר דקות. לאחר מכך שטפו עם מים פושרים. חזרו על הפעולה הזו שלוש פעמים בשבוע. 
  • אלוורה – באלוורה יש וויטמינים המסייעים לניקוי הקרקפת מלכלוך והיא מעניקה הזנה לשורשי השיער. בנוסף, היא עוזרת לטיפול בשיער שומני. ערבבו כפית אחת של אלוורה וכפית אחת של מיץ לימון ביחד, השאירו מספר דקות על השיער ואז שטפו אותו. לאחר מכן, יש למרוח שמפו ולחכות גם מספר דקות ואז לשטוף. 
  • חומץ תפוחים – תרופה ביתית שיכולה לעזור מאוד לשיער שומני. החומץ מכיל בתוכו חומצה אצטית שמשפרת את איזון החומציות בקרקפת. הוא בעצם מפחית את הצטברות השומן על הקרקפת באמצעות כיווץ נקבוביות. כמו כן, הוא מעניק לשיער המון רוח ומראה מבריק. 
  • כל מה שנחוץ לכם זה שתיים - שלוש כפות חומץ תפוחים בכוס מים. השאירו את התערובת כמה דקות על השיער ולאחר מכן שטפו עם מים קרים. השתדלו לחזור על הטיפול פעמיים – שלוש בשבוע. 
  • חלבון ביצה – החלבון יכול לעזור לשיער שמנוני, כיוון שיש בו ויטמינים ומינרלים רבים וגם תכונה מייבשת. כמו כן, הוא יכול לעודד את השיער לגדול מהר יותר וזה יכול לסייע להיפטר מעודפי שומן. כל מה שצריך לעשות זה להקציף חלבון אחד ולמרוח אותו על הראש למשך 30-45 דקות, לאחר מכן שוטפים אותו עם שמפו.
  • תה שחור – תה שחור מכיל בתוכו חומצה טאנית, שמסייעת במניעת הצטברות של שומן עודף בקרקפת באמצעות כיווץ הנקבוביות. הרתיחו כוס מים והוסיפו שתי כפות תה שחור, למשך 10 דקות. חכו מעט עד שהתערובת תתקרר ותגיע לטמפרטורת החדר. לאחר מכן, שימו את התערובת על השיער והשאירו אותה למשך 5 דקות לפני השטיפה. מומלץ לעשות את הטיפול בין פעמיים לשלוש בשבוע, כדי להיפטר משיער שומני. 
  • אלכוהול – לאלכוהול יש תכונה מייבשת. לכן, אם תשטפו את השיער עם כוסית אלכוהול מהולה בשתי כוסות מים, זה יכול לעזור למניעת שמנוניות בשיער. שטפו את השיער בקפידה אחרי השימוש. 
  • אבקת סודה לשתייה – סודה לשתייה מסייעת להסרה של לכלוכים רבים ושומן, לכן היא יכולה לעזור במניעת מראה שמנוני. עלייכם לרכוש בקבוקון לחיץ, למלא רבע ממנו באבקת סודה לשתייה, ואת כל השאר במים. מערבבים ואחר כך מורחים על שיער יבש, אחרי דקה עד שלוש דקות שוטפים במים פושרים.
  • סבון כלים – אולי לא כולם יודעים, אם תוסיפו כמות קטנה של סבון כלים לחפיפה, השומניות בשיער תפחת משמעותית. סבון כלים סופח שומנים ולכן הוא יכול לעזור לכם פלאים. 
     

מצאו מספרות ומעצבי שיער באזורכם:

עיצוב שיער ומספרות בתל אביב- יפו

עיצוב שיער ומספרות בחיפה

עיצוב שיער ומספרות בירושלים

עיצוב שיער ומספרות ברמת גן