עיסוי שוודי

סוג העיסוי הנפוץ ביותר בעולם, והמקובל ביותר. תוכלו ליהנות ממנו כמעט בכל מרכז בריאות, מכון ספא ואפילו במכוני כושר שמכבדים את עצמם (ואת הלקוחות שלהם). 
העיסוי הזה מבוסס על המושגים המערביים של אנטומיה ופיזיולוגיה, בהשוואה לסגנון העיסוי האנרגטי וסוגי ההילינג למיניהם, שממוקדים יותר בפילוסופיות האסיאתיות. 
בעיסוי שוודי, המטפלים מתחילים בדרך כלל בעיסוי כללי של כל הגוף באמצעות קרם או שמן, ואז מתרכזים יותר ויותר בנקודות או אזורים שנראים או מרגישים להם בעייתיים ודורשים טיפול. 

  • העיסוי מבוסס על חמש פעולות עיקריות: משיכות ארוכות, לישה וגלגול, הקשה, רטט ו'סחיטה' במעין תנועות מעגליות. 
  • העיסוי הזה נחשב מועיל מאוד לזירוז החלמה מפציעות, שיפור זרימת הדם ושיפור מצב הרוח. 

עיסוי רקמות עמוק

עיסוי רקמות עמוק הוא עיסוי ממוקד בהתרת קשרי שרירים או "הידבקויות", ובמיוחד הוא יעיל לטיפול בבעיות שנמצאות בשכבות עמוקות יותר של שרירים ורקמת חיבור.
באמצעות משיכות מכוונות, איטיות ובאמצעות חיכוך של סיבי השריר, המטפל מטפל בשרירים כואבים או כואבים בצורה כרונית, בפציעות ובבעיות יציבה שונות.

  • שימו לב שעיסוי רקמות עמוק לא חייב – ולמעשה לא צריך – להיות כואב. הוא עמוק ואינטנסיבי יותר מעיסוי שוודי, נניח, אבל לא אמור להיות כואב כדי להיות יעיל. 

ואגב, טיפ: אם אתם עובדים הרבה מול מחשב ומשתמשים בעכבר, והתפתחה אצלכם תסמונת מנהרת שורש כף היד או "תסמונת התעלה הקרפלית", דעו שעיסוי רקמות עמוק הוא אחד הטיפולים שמומלצים לפתרון הבעיה. 

עיסוי ארומתרפיה

עיסוי ארומתרפי הוא למעשה עיסוי שוודי עם שמנים אתריים שמוסיפים לשמן העיסוי. 
הרעיון כאן הוא לשלב בין תנועות העיסוי של העיסוי השוודי, המרצת הדם והטיפול המכאני בשרירים, עם תכונות הריפוי של תמציות שמופקות מפרחים וחלקי צמחים אחרים.
 - במה משתמשים?
ניתן לבוא למטפל ולתאר בעיות שונות שבהן רוצים לטפל, ואז הוא או היא משתמשים בשמנים ייעודיים, לפי סוג הבעיה. 

  • באופן רגיל, המטפל בדרך כלל משתמש בשמנים שהוא מכין או מערבב מראש, שתפקידם להרגיע, להמריץ, או לשפר את מצב הרוח. 

ההשפעות המרגיעות של עיסוי ארומתרפיה יכולות להועיל במגוון של מצבים, כולל כאבי ראש, נדודי שינה, הפרעות עיכול מסוימות, כאבי גב, ואפילו סימפטומים שקשורים בכאבי מחזור.
 - מה חשוב לדעת?
שאתם לא סובלים מבעיות
של לחץ דם או אלרגיה לחומרים בהם משתמשים בעיסוי מסוג זה. 

עיסוי באבנים חמות

בעיסוי זה משתמשים מן הסתם באבנים חמות: המטפל מניח אבני בזלת חלקות שחוממו מראש על נקודות ספציפיות על הגוף.
בנוסף, הוא יכול להשתמש באבנים החמות לעיסוי עצמו ולהשתמש בחום שמופק מהאבנים להרגעה, לשחררו שרירים תפוסים ועוד. 
הסיבה שטיפול זה יעיל יחסית במצבים אלה, היא שהחום חודר יחסית בקלות לעומק השרירים, דבר שבעיסוי שוודי, למשל, דורש עבודה נמרצת מאוד וארוכה. 
לא רצוי לקבל מסאז' כזה, אם אתם סובלים מלחץ דם גבוה, סוכרת, מחלת לב, או דליות ורידים. במקרה כזה ואם אתם לוקחים תרופות לדילול הדם – דברו על העניין עם הרופא שלכם קודם. 

זקוקים לעיסוי? היכנסו עכשיו למדריך העסקים של b144 ובוודאי תמצאו מעסה או מטפלת קרובים אליכם.