רובנו נפגענו במהלך חיינו לפחות פעם אחת: בין אם זה פגיעת גוף, נפש או רכוש.
הנזק יכול להיגרם בעקבות מצבים שונים ועל ידי מזיקים שונים, כמו גופים ציבוריים, מקום עבודה, אדם פרטי ועוד. נזקי גוף לדוגמא, יכולים להיגרם עקב תאונת דרכים. נזק נפשי, עלול להגרם מהפרת חוזה, יחסים בלתי הולמים ועוד. נזקי רכוש תקפים לכל סוגי הרכוש שלכם, כמו רכב, דירה או עסק. בדיוק כאן עורך דין לענייני נזיקין נכנס לתמונה. עורך הדין ידע לטפל בכם ולפנות לגופים הנכונים על מנת שתשיגו את הפיצוי הכספי המגיע לכם.
 

ניסיון

השתדלו לבחור את עורך הדין שלכם עם ניסיון של מספר שנים, ולא עורך דין נזיקין מתחיל בתחום. עורך דין לענייני נזיקין עם רזומה ושנות ניסיון רבות יעידו ברוב המקרים על יכולת מקצועית גבוהה. הוא ידע להתמודד עם קשיים ואתגרים בהצלחה רבה בטיפול בתיקי נזיקין.
עורך הדין לעיתים קרובות הוא הגורם שעשוי בסוף להכריע לטובתכם לכן חשוב שהוא יעשה את עבודתו כראוי.
 

עורך דין המתמחה רק בתחום נזיקין

מומלץ לבחור עורך דין המתמחה בדיני נזיקין על פני עורך דין העוסק גם בתחומים אחרים. ישנם עורכי דין העוסקים בתחום הנזיקין ובנוסף בתחומים אחרים כמו נדל"ן, דיני משפחה, משפט פלילי ועוד. כל אחד מהתחומים האלו הוא עולם מפני עצמו, מורכב מאוד ובתוכו פועלים עורכי דין שהם בעלי ניסיון בתחומם באופן ספציפי. עורכי דין המתעסקים רק בתחום הנזיקין יהיו לרוב בעלי ידע וניסיון רחב יותר בתחום.

 

איך לבחור עור דין לענייני נזיקין

(צילום: ShutterStock)
 

ניסיון בתיקים קודמים

בדקו האם לעורך הדין יש רזומה וניסיון בתיקים קודמים. במידה וכן זהו יתרון גדול כיוון שהוא כבר חווה על בשרו תיקים מסוג זה, וידע לזהות מראש את התהליך על כל צדדיו. הוא יצליח להתגבר על מכשולים רבים ולשמור על הזכויות שלכם. תביעות בתחום נזיקין יכולות להיות מורכבות מאוד, ונדרשת היכרות רבה ומעמיקה עם כל הסוגיות המשפטיות הרלוונטיות להן. לכן הוא ילווה ויכוון אתכם בתהליך בצורה בטוחה, ויוכל לתת לכם מענה מקצועי ויעיל.
 

חוות דעת

חוות דעת הן תמיד דבר טוב בכל היבט בחיים, אז במיוחד בבחירת עורך הדין שהולך ללוות אתכם בתהליך שיכול לקחת זמן, ואף להיות לפעמים לא פשוט. מומלץ מאוד לקבל חוות דעת על עורך הדין לפני שאתם מתחילים איתו את התהליך. כדאי לפנות ללקוחות קודמים שנעזרו בעבר בשירותיו, תוכלו לשאול אותם האם הם היו מרוצים בתהליך ומהתוצאות. חוות דעת אובייקטיבית תעזור לכם לקבל החלטה טובה יותר.

 

עורך דין נזיקין

(צילום: ShutterStock)
 

כימייה ויחס אישי

עורך הדין שלכם צריך להיות מאוד מקצועי, אך לא פחות חשוב שתהיה לו היכולת לגלות אמפטיה ללקוחות שלו. הכימיה ביניכם מאוד חשובה בכדי שתוכלו לעבור את התהליך בצורה נעימה. עורך דין קשוב ללקוחותיו יבין את צרכיהם ויידע כיצד לפנות אליהם בדרך נכונה. לעיתים ישנן מהמורות לא פשוטות וצריך לפנות ללקוח באופן שיעניק לו ביטחון.
 

תחקיר

במידה והגעתם למצב שאתם מקבלים המלצות ממכרים או חברים על עורך דין נזיקין, ביררתם והוא נשמע לכם אמין ומקצועי - זה אכן טוב אבל זה לא מספיק. השלב הבא הוא לחפש בגוגל מידע ולבדוק מה כתבו עליו, או חומר שהוא כתב וכך תוכלו לבחון את רמת המקצועיות שלו. תוכלו למצוא עליו פרטים במקורות מידע שונים כמו כתבות, ניהול פורומים, ניהול תיקים, מאמרים אישיים שעורך הדין כתב, סקירות של משפטים בהם הוא זכה או הפסיד, השמצות ועוד. במידה ומצאתם מידע שמעניק לכם חוות דעת חיובית עליו, תוכלו לעשות את הבחירה בצורה חכמה ובטוחה יותר. במידה ואתם מוצאים מידע שלילי ובעיקר השמצות – תשקלו בכבד ראש את הבחירה בו.  
 

משרד קטן או גדול?

בתחילת התהליך ישנה התלבטות האם לבחור במשרד עורכי דין גדול ומוכר, או לחלופין במשרד קטן. הבחירה מורכבת כיוון שישנם חסרונות ויתרונות בבחירת המשרד הנכון לטיפול שלכם. קחו בחשבון שמשרד גדול אומנם עם רזומה וזה יתרון, אך משרדים אלו מעסיקים הרבה עורכי דין ומתמחים, לכן רוב הטיפול בתיק שלכם יעשה על ידי מתמחים או עורכי דין צעירים. מומלץ לבחון את העניין לפני כאשר אתם פונים למשרד בו אתם מתעניינים, ולבדוק מי עורך הדין שיטפל בתיק שלכם על מנת שלא תופתעו בהמשך. לעומת זאת, משרדים קטנים בדרך כלל מעניקים יחס אישי וחם ללקוחות. כנראה שעורך הדין שיטפל בתיק שלכם הוא גם עורך הדין הבכיר במשרד.

 

עו"ד נזיקין

(צילום: ShutterStock)
 

תסמכו על תחושת הבטן

לאחר שעשיתם בירור לגבי עורך הדין ובדקתם מכל הבחינות האם זה מתאים לכם, דבר נוסף שהוא לא פחות חשוב - תנסו לסמוך על תחושת הבטן שלכם. האם אתם מרגישים שהוא קשוב לבעיה שלכם? האם אתם מקבלים ממנו תחושת ביטחון, שאתם יכולים לסמוך עליו? בחרו בעורך הדין שנותן לכם הרגשה שתסתדרו יחד ותעברו את התהליך על הצד הטוב ביותר.

 

מחפשים עורך דין לענייני נזיקין? מצאו אחד באזורכם:

 

עורך דין נזיקין בתל אביב

עורך דין נזיקין בירושלים

עורך דין נזיקין בחיפה

עורך דין נזיקין בראשון לציון

עורך דין נזיקין באשדוד