נגרים - מדריך חידוש ארונות המטבח

שיפוץ וחידוש המטבח שלכם אינם חייבים להיות תהליך מייגע שבסופו תצטרכו להיפרד מכמה עשרות אלפי שקלים. נכון שההחלפה של מוצרי החשמל והבישול תגרום להוצאה כספית גדולה, אך בתחום אחד אתם לא חייבים להחליף הכול, אלא פשוט לחדש – ואלו הם ארונות המטבח!  כיום יש נגרים אומנים המציעים בין השאר גם שירות של חידוש ושחזור ארונות המטבח והתוצאות הן פעמים רבות מרשימות ומיוחדות יותר מבניית ארונות חדשים לגמרי.
במדריך הבא נספק לכם מידע שימושי לגבי חידוש ארונות המטבח, כך שגם אתם תוכלו לקבל מטבח חדש ומרהיב, בפחות כסף וללא התפשרות על המראה.

מחדשים את ארונות המטבח

שיפוץ פנים  הארון: אם ישנם ארונות שבורים או עם פגמים למיניהם, כדאי לשפץ ולתקן זאת לפני שמתפנים להיבטים האסתטיים של המטבח. הכוונה היא למדפים שבורים או עקומים, מחזיקי מדפים שנשברו או נעלמו לאורך השנים, מנגנוני אחסון פגומים (קרוסלות, מדפים נשלפים וכו'), דלתות שבורות, צירים שבורים וכן הלאה. לרוב אפשר להחליף את החלק הפגום או אפילו לצפות את פנים הארון בפורמייקה מתאימה כדי לתקן חריצים או פגמים קטנים.
צביעה: אפשרות זולה מאוד של חידוש ארונות מטבח היא לצבוע אותם בצבע חדש לקבלת מראה שונה לחלוטין מהמראה הקודם. על ארונות מטבח רבים מודבקת פורמייקה ישנה ואי אפשר פשוט לצבוע עליה. יש לקלף את הפורמייקה הישנה או לשייפה היטב כך שיהיה אפשר לצבוע (עדיף להוריד אותה כמובן). ארונות מעץ מלא ובגוון טבעי יותר אפשר לשייף ולצבוע בצבעים חדשים לגמרי או פשוט לצפותם עם לכה מתאימה להגנה על העץ.
החלפת פורמייקה: החלפת הפורמייקה היא המרכיב המשמעותי ביותר בכל תהליך חידוש ארונות מטבח, הרי הפורמייקה או הציפוי החיצוני של הארונות הם בסופו של דבר מה שהאורחים רואים. לצורך כך יש לקלף את הפורמייקה הישנה, לשייף את העץ הבסיסי של הארון ולהרכיב פורמייקה חדשה בהתאם לעיצוב שנבחר – כמובן שמומלץ לתת לנגר מקצועי לבצע משימה זו.
העיצוב של הפורמייקה הוא הרבה יותר יפה ומגוון היום ויש פורמייקות שאפשר פשוט להדביק מעל הפורמייקה הקיימת - כך ניתן לקבל מראה חדש ואיכותי, בלי התעסקות רבה. הדבקת פורמייקה על פורמייקה גורמת לדלת הארון להיות עבה יותר ולכן יש לשמור על אחידות בכול ארונות המטבח.
החלפת פרזולים וידיות: מדהים לראות כמה השפעה יש לצעד פשוט כמו החלפת ידיות הארונות והמגרות. היום אפשר לבחור מתוך שלל פרזולים וידיות את העיצוב שהכי מתאים למטבח שלכם - בורג אחד או שניים ויש לארונות המטבח שלכם מראה שונה לחלוטין.
החלפת דלתות: במקרים בהם השלד של ארונות המטבח איכותי וחזק וכך גם המבנה הפנימי, אך הדלתות של הארונות כבר ראו ימים יפים יותר, אפשר להחליף את כל הדלתות – תוך ביצוע התאמות אסתטיות ומבניות לשלד הארון. זהו פרויקט יקר יותר אך הוא עדיין זול בהשוואה לקניית ארונות מטבח חדשים.
לסיכום: היום אפשר לבצע חידוש של ארונות מטבח בקלות ובהוצאה כספית קטנה יותר. נגרים רבים ישמחו לבחון את המטבח שלכם ולתת הצעת מחיר לחידוש ושיחזור בלבד, כאשר אפשרויות העיצוב הן בלתי מוגבלות למעשה. זוהי דרך פשוטה ואלגנטית לקבל מטבח חדש, במחיר נמוך ובמהירות שיא.