כמו בעסקים רבים אחרים המציעים שירות שאינו בלעדי עבור הלקוח, גם בין מוסכים שונים בארץ קיימת תחרות ולפעמים אפילו תחרת קשה. למרות שלא חסרים בארץ רכבים לטיפול, ובעלי הרכבים אף חייבים לפי החוק להתייצב במוסך בצורה תקופתית ולא רק בהתאם לנסיבות מקריות המביאות אותם לשם (כמו במקרה של תקלה, תאונה, תיקוני פחחות ועוד), הרי שישנם גם מוסכים רבים הפזורים ברחבי הארץ כאשר כל אחד מהם יהיה שמח להגדיל את קהל לקוחותיו. 

בעלי רכב רבים יעדיפו כמובן  מוסך מורשה עבור סוג הרכב שלהם על פני מוסך "רגיל", והדבר לגיטימי לחלוטין. עם זאת, עובדה זו לא תמיד מפחיתה את התחרות, אלא לפעמים אפילו מגבירה את ההגבלים על מוסכים כאלו.

החיובים החלים על מוסך מורשה

בעלי רכבים רבים מעדיפים מוסכים מורשים בתור כאלו הנחשבים אמינים ומעסיקים בעלי מקצוע מומחים בתחומם. עם זאת, ישנם הגבלים המונעים את התחרות בין מוסכים אלו לאחרים. בין אם מדובר בשירותי מוסכים בתל אביב, מוסכים בירושלים או מוסכים בנתניה, כולם כפופים להסכם בין המוסך ליבואן סוג הרכב אליו הוא מוסמך, הקובע חוקים שונים החלים על המוסך. כך למשל, מוסך מורשה מחויב לרכוש חלקי חילוף מיבואן הרכב, וגם להעדיף אותם על פני חלפים אחרים.

הצו המוסכם בין המוסכים ליבואנים

צו זה קובע עוד מספר חובות שיש לבעלי המוסך מול היבואן. כך למשל, בעל המוסך חייב להחזיק ברשותו מלאי מינימאלי של חלפים מקוריים עבור סוגי הרכבים עבורם הוא מורשה וליבואן ישנה הזכות לבדוק כי הוא ממלא תנאי זה. מבחינת היבואן מדובר בצעד הבא להבטיח את איכות השירות והטיפול כפי שהוא מוצג ללקוח והחלפים בהם משתמשים בעלי מקצוע במוסך מייצגים גם את אמינות היבואן, אך מצדם של בעלי המוסכים מדובר בהגבלות הפוגעות בחופש הפעולה שלהם בעסקים ומגבילות את התחרות שלהם מול מוסכים אחרים.

התחרות בין המוסכים טובה ללקוח מכיוון שכך כל מוסך עושה מאמץ לשירות טוב ומחיר סביר כדי למשוך לקוחות.