תקופת הקורונה מאלצת רבים מאיתנו להפוך את הבית – למשרד. עבודה מהבית עשויה להיות משימה מאתגרת במיוחד, כאשר סביבנו אינספור הסחות וגירויים המקשים על הריכוז.

המקרר במרחק נגיעה, ילדים מתרוצצים סביב והספה נראית נוחה מתמיד: אלו רק חלק מהדברים שמקשים כל כך לשמור על פרודוקטיביות. במיוחד לתקופה זו - קבלו 8 טיפים שיעזרו לכם להישאר מרוכזים בעבודה, גם בסביבה שאינה אידיאלית.

שגרת עבודה

אחד הדברים החשובים ביותר בעבודה מהבית הוא לנסות לשמור על שגרת עבודה. נסו לקום בשעה קבועה ולא מאוחרת, להתלבש ולא להישאר בפיג'מה, ולקבוע לעצמכם הפסקות מסודרות.
צרו מסגרת ליום: החליטו מראש מתי תעבדו, מתי תאכלו ומתי תנוחו. שמירה על הרגלים אלה תעזור לכם להרגיש יעילים ומחויבים יותר ותפיג את התחושה שאתם ביום חופשי.

סביבת עבודה

למרות שאתם לא במשרד, נסו לייצר סביבת עבודה המדמה את הסביבה שאתם רגילים לעבוד בה. סדרו לעצמכם פינה מאורגנת עם שולחן רחב, כיסא נוח ותאורה טובה.

בזמן שאתם עובדים, נסו ליצור הפרדה פיזית מהסחות דעת אפשריות. למשל, לא כדאי, לשבת על הספה, מול הטלוויזיה או בקרבת המטבח כל היום.

 

אישה מנסה לעבוד מהבית בשקט והילדים משגעים אותה

עדיין לא מצליחים להתרכז? היכנסו, בחרו מומחה להפרעות קשב וריכוז וחייגו לקביעת ייעוץ

 

שעות עבודה

כשעובדים מהבית, קל מאוד להתפזר ולערבב בין שעות העבודה לשעות הפנויות. מתחילים לעבוד, מציצים לרגע בטלוויזיה, חוזרים לעבוד, קמים לשטוף כלים ושוב מנסים לעבוד. כך, פעמים רבות, עוברות להן שעות היום ואנו מרגישים שלא הספקנו כלום.

ארגנו לעצמכם לו"ז מסודר ותפרידו עד כמה שניתן בין שעות העבודה לשעות ההפסקה. נסו להתאים את לוח הזמנים שלכם לשאר דיירי הבית – למשל, אל תקבעו פגישות חשובות בשעה בה הילדים חוזרים מהגן ומתחילים להרעיש.

המלחמה בשחיקה

עבודה מהבית עלולה להיות אינטנסיבית ומעייפת. פעמים רבות, העבודה כוללת בילוי של שעות רבות מול המחשב, ללא כל מגע אנושי. שלא כמו במשרד – בבית אין שיחות מסדרון קולחות, הפסקות צהריים משותפות או רגעים נעימים של הפוגה.

כדי להילחם בבדידות ובשחיקה בימים אלה, אל תוותרו על תקשורת אנושית. נסו לשלב במהלך היום, בשיחות צוות או בפגישות, שאלות על חיי היום יום או על דברים נוספים מלבד לעבודה. בהפסקות, שוחחו עם בן משפחה או חבר ונסו להתנתק לכמה רגעים ממחשבות על עבודה.

לסרב לדחיינות

עבודה מהבית מספקת אינספור הזדמנויות לחמוק ממשימות ולדחות אותן. דחיינות תגרום לכם לעבוד עד השעות הקטנות של הלילה, ופעמים רבות תיצור לחץ ותסכול. נסו לנהל את המשימות שלכם בצורה חכמה ולהתקדם צעד צעד אל עבר השלמתן.

ישנן אפליקציות רבות לניהול זמן אשר יוכלו לסייע לכם להתנהל בחכמה. כמו כן, פגישות עם מאמן אישי יוכלו לעזור לכם להבין כיצד לשפר את יכולות הריכוז ולהתמקד בביצוע המשימות.

 

אישה עובדת מהבית וכואב לה הגב

 

הפסקות באוויר הפתוח

ישיבה ממושכת בתוך הבית או בחדר סגור עלולה לגרום לעייפות, שעמום ואבדן הריכוז במהירות. כשמגיע הזמן לקחת הפסקה – אל תישארו לשבת. צאו לסיבוב באוויר הפתוח, טיילו עם הכלב או אפילו תעשו תרגילי מתיחות במרפסת.

האוויר הפתוח יסייע לכם לנקות את הראש וההליכה תזרים את הדם ותגביר את האדרנלין. פעולות פשוטות אלה יסייעו לכם בהפחתת העייפות ובהגברת היעילות כשתחזרו לעבוד.

רק עוד קצת

טכניקה מפורסמת בשיטת NLP לשמירה על ריכוז לאורך זמן היא ה- "רק עוד קצת". בדיוק כשאתם מרגישים שאתם עומדים להתייאש ולברוח מהמשימות – נסו למשוך רק עוד 5 דקות, לכתוב רק עוד כמה שורות או לבצע עוד משימה קטנה.

הצבת יעד קטן שתצליחו לעמוד בו, דווקא ברגע שהכי קשה לכם, תעלה את תחושת הביטחון והמסוגלות שלכם. אם תאמצו הרגל זה, תוכלו לבנות בהדרגה סיבולת גבוהה יותר.

תזונה מאוזנת

הקפדה על תזונה בריאה ומאוזנת תסייע לכם להיות ערניים ומרוכזים יותר. הפחיתו בפחמימות ריקות ובסוכר ונסו לשלב בתפריט שומנים שאינם רוויים כמו אגוזים, שקדים ושמן זית המסייעים בשמירה על תפקוד המוח.

נסו להפחית בצריכת קפאין ושתו את הקפה שלכם בין הארוחות ולא יחד איתן, שכן קפאין מפריע לספיגת רכיבים חיוניים מהמזון. בנוסף, שתו הרבה מים: שתייה מרובה הוכחה כמשפרת את תפקוד המוח וכתורמת לערנות ולריכוז.