כיצד ניתן להסיר שיער גוף?

גילוח, חוט, לייזר, תלישה במכשיר, ועוד. יש אין ספור שיטות להסרת שיער. אחת הוותיקות והבטוחות שבהן היא הסרת שיער בשעווה. זהו תהליך שבו בעצם מדביקים את השיער לשעווה (או חומר דמוי שעווה) ואז, בגלל שהחיבור בין השעווה לשיערה הוא חזק יותר מזה של השעווה לעור, אפשר לתלוש את השיערות, בלי לתלוש את העור.

העור יוצא קצת אדמומי ורגיש, ואפילו לעיתים מגורה וכואב, אבל לא משהו שאי אפשר לעמוד בו. הבשורה אולי הטובה יותר לנשים היא, שהסרת שיער לגברים כואבת יותר והבשורה הטובה לכולם היא, שאחרי כמה פעמים זה כואב פחות: שורשי השיערות נחלשים, צפיפותן יורדת והכול קל יותר.

ובכן, בין אם אתם עושים הסרת שיער ביתית ובין אם אתם מעדיפים לעשות זאת במכון יופי, אל תשכחו להתכונן לכך בהתאם. חשוב לדעת מה לעשות יום-יומיים לפני הסרת שיער בשעווה ומה לעשות אחריה על מנת לצמצם את תחושות האי-נוחות שעלולות להיגרם.

 

הסרת שיער בשעווה במכון יופי

חוששים להסיר שיער לבד? היכנסו ובחרו מכון מקצועי וקרוב להסרת שיער לפי המלצות גולשים

 

לפני הסרת שיער בשעווה

קחו מידה

אורך השיערות האידיאלי להסרת שיער בשעווה הוא קצת יותר מחצי סנטימטר. קוסמטיקאיות לא מודדות את אורך השיער שלכם בסרגל אבל חשוב שיהיה אורך מינימלי כלשהו. מסיבה זו, אם עד עכשיו גילחתם את השיער, בואו להסרת שיער בשעווה רק כשלושה שבועות מהגילוח האחרון. פחות מזה, השיער עלול להיות קצר מדי ולא ייאחז היטב בשעווה.

הכינו את העור

קחו מקלחת חמה לפני, כדי לרכך את העור. רצוי לרכך אותו עוד יותר עם ליפה או מגבת חמה תוך כדי, כדי להחליק את העור ולמנוע הופעת שיער שצומח כלפי פנים.
דבר נוסף שכדאי לעשות הוא פילינג עדין, ערב או כמה ימים לפני הסרת השיער עצמה (אם יש לכם עור עדין). הרעיון הכללי הוא להסיר שכבת שומן ותאים מתים, שעלולים להפריע לשעווה.

בואו כמו שאתם

השאירו את תכשירי הלחות, השמנים והג'לים על המדף. כל אלה עלולים להפריע להדבקות של השעווה לאזורי הסרת השיער. ותרו עליהם 24 שעות לפני הטיפול לפחות, ואם אפשר תנו להם לנוח בחדר האמבטיה לפחות יומיים לפני הביקור.

בדקו מה מראה העור

ודאו (וזה חשוב!) שאין שריטות או פצעים, רגישויות או שפשופים (וכמובן פצעים) במקומות המיועדים להסרת השיער בשעווה. אם יש כאלה, יש לומר מראש לקוסמטיקאית ולהחליט מה לעשות. יכול להיות שאפשר יהיה לטפל נקודתית במקום מסוים (על ידי גילוח, למשל). אם הגירוי רחב, שווה לדחות את הביקור ולמנוע הרעה במצב.

אחרי הסרת שיער בשעווה

צאו קרירים

אחרי הסרת שיער בשעווה, אל תחשפו את העור שלכם לגירויים מיותרים שמקורם בחום: לנשים רצוי לבוא בשמלה או חצאית ובגדים שאינם צמודים. לגברים כדאי לבוא במכנס יחסית רפוי ומבד קל, ולא בסקיני ג'ינס.
כמו כן, ותרו על הספינינג ליום או יומיים, כיון שחום הגוף יגביר את הגירוי בעור. ואם אתם רוצה להירגע באמבטיה, במקלחת ארוכה או בג'קוזי, השתמשו במים חמימים בלבד.

אל תניחו תכשירים על המקומות שעברו הסרה

חכו עוד יום עם תכשירי הלחות והקרמים הרגילים, כולל בשמים, בכל מה שקשור באזורים בהם הסרתם את השיער בשעווה. העור צריך לבנות את עצמו מחדש ולכן יש להקפיד לתת לו את הזמן הדרוש לכך.

טפלו בעור שלכם נכון

עור שעבר הסרת שיער בשעווה, עובר למעשה תהליך של פילינג. חשוב מאוד, במשך 24 השעות הראשונות, לטפל בו בקרמים ייעודיים ובתכשירים שישמרו עליו רך, נקי ונעים למגע.
אפשר בהחלט למרוח קרמים שמבוססים על אלוורה ואם יש אדמומיות חזקה ממש, צריך בהחלט להתייעץ עם רופא עור, אפילו טלפונית. היום אפשר לשלוח לרוב רופאי קופות החולים צילום של המקום בווטסאפ ולקבל תשובה מקצועית ואמינה לגבי מה שיש לעשות.