המאמר הבא מדבר על הצורך בארגון הסעה או  הסעות לאירוע ונותן טיפים לארגון הסעה שכזו. זאת, בין אם מדובר באירוע פרטי או משפחתי ובין אם מדובר באירוע עסקי כגון ערב חברה או מסיבת עיתונאים במקום מרוחק. 
יותר ויותר אנשים שרוצים להגיע בנוחות לאירועים שמתקיימים באולמות או גני אירועים רחוק מביתם, או מעוניינים לחזור בנחת הביתה לאחר חתונה או כל אירוע אחר, בוחרים באופציה של שימוש בהסעות לאירועים. הסיבות לכך מגוונות והתועלות שבהסעות לאירועים ברורות ורבות.

 

5 סיבות להזמין הסעות לאירוע

  1. תחבורה ציבורית לא מהווה אופציה: לצערנו, בישראל אין כמעט בכלל תחבורה ציבורית יעילה למקומות שהם 'מחוץ לעיר' והרבה קווי אוטובוסים בכלל לא פעילים בלילות ובסופי שבוע. מצב זה מונע הגעה נוחה לאירוע שמתקיים במושב או בנקודה מרוחקת. 
  2. מחיר הדלק. כשם שאנחנו חולקים רכבים בדרך לעבודה, כדי לחסוך בהוצאות ודלק, ניתן לחסוך גם בנסיעה לאירועים. אם מדובר על קבוצה גדולה של מוזמנים, אפשר להזמין אוטובוס גדול ואם מדובר בקבוצה קטנה יותר, אפשר להסתפק בהסעות לאירועים שמבוססות על מיניבוס בגודל כזה או אחר; כיום, חברות ההסעות מציעות מיניבוסים מגודל של שמונה ועד 14 מושבים. 
  3. אפשר לחלוק בהוצאות: לא חייבים לסמוך על מארגני האירוע שיסדרו לכם הסעה, בטח שאם אתם גרים במקום שממנו לא מגיעים הרבה אנשים. אפשר להתקשר לתחנת מוניות ולהזמין מונית גדולה, כך שגם אם אתם חבורה של חברים שמוזמנים לאירוע, ולא בעלי האירוע עצמם, עדיין תוכלו לחסוך בהוצאות ובדלק.
  4. אלכוהול: מי לא אוהב לשתות באירוע משמח? לשתות יותר או קצת פחות, העלייה לכביש אחרי חתונה או בר מצווה, שבה שתינו כוסית או שתיים, היא מסוכנת. הסעות לאירועים חוסכות את הסיכון שבעליה על הכביש לאחר שתיית אלכוהול ומבטיחות שנגיע הביתה בבטחה.  לעיתים קרובות, במיוחד אם האירוע מרוחק ממקום המגורים, אפשר לחזור ולנהוג לאחר שההסעה לאירוע הביאה אותנו למקום הכינוס והיציאה המקורי כיון שהשפעת האלכוהול פגה. שימו לב שמדובר רק במקרה שבו שתיתם מעט יחסית, ועבר זמן רב מהכוסית האחרונה; אל תסמכו על המזל. זכרו שאתם תמיד יכולים להזמין מונית הביתה, מנקודת הפיזור, בעלות שתהיה עלות מקומית.
  5. עייפות: סיבה טובה ודומה מאוד לכל נושא האלכוהול. אמנם אף שוטר לא יעצור אתכם ויבדוק עד כמה אתם עייפים, אבל אחת הסיבות הטובות לשכור הסעות לאירועים או להציע לאורחים להשתמש בהסעות לאירועים, היא נושא וגורם העייפות. במהלך שעה או שעתיים של נסיעה מהאירוע חזרה לנקודת היציאה אפשר לנוח ואפילו לישון קצת.

 

חניית אוטובוסים

 מחפשים לסגור הסעות לאירוע? בחרו חברת הסעות טובה כבר עכשיו

 

כיצד לבחור הסעה מתאימה לאירוע שלכם?

אם אתם מזמינים הסעה לאירוע, בדקו מה מתחייבת חברת ההסעות לספק לכם: מה סוג האוטובוסים או המיניבוסים שבהם היא משתמשת להסעות לאירועים, מה מספר הנוסעים בהם ועד כמה הם נוחים.
בקשו המלצות של לקוחות. בעיקר אם מדובר בחברה גדולה, שאלו מיהם הלקוחות העסקיים שמשתמשים בשירותים שלה; ברוב המקרים, חברות גדולות יודעות לבחור היטב את הספקים שלהן – גם מבחינת מחירים.
ודאו שלחברת ההסעות יש כל הביטוחים והאישורים המתאימים. נהגים בהסעות ילדים צריכים אישור מיוחד להסעת ילדים – ודאו שלנהג שאתם מקבלים יש אכן אישור כזה. ודאו שלחברה יש קצין בטיחות בתעבורה ואל תתביישו לדבר איתו, לבקש נהג בעל מוניטין טוב וניסיון ארוך, ואוטובוס חדיש מבין אלה שבצי הרכב.
אם מדובר בנסיעה ארוכה, ודאו שלנהג ישנה הנחיה או היתר לעצור בדרך להתרעננות – גם של הנוסעים והמשתמשים בהסעה לאירוע. בנוסף, תאמו שעות מדויקות, הן ליציאת ההסעה לאירוע והן שעת החזרה. זכרו שלנהגי הסעות ישנן שעות עבודה מוגדרות והם חייבים במנוחה אחרי מספר שעות נהיגה ועד שעה מסוימת בלילה.

 

טיפ אחרון

כמזמינים הסעות לאירועים, כדאי מאוד שנציג המשפחה יהיה על ההסעה או שתמנו מישהו שיהיה אחראי מטעמכם על ההסעה. כמו בצופים, חייבים שלמישהו תהיה רשימת הנוסעים – רצוי עם מספרי הפלאפונים של כולם – כדי לתאם את היציאה ובמיוחד את החזרה של ההסעה אל האירוע וממנו בחזרה.