כל מי שנתקעו אי פעם עם מכונית מסיבה כלשהי, חוו את אותה הרגשה של חוסר אונים. ממצב שבו אנחנו שולטים בסביבה שלנו, מכוונים להגעה ליעד, אנחנו הופכים חסרי אונים וחסרי יכולת להשפיע על מה שיקרה מעכשיו.

ההרגשה אינה נעימה, בין אנחנו תקועים בצידי הכביש המהיר ובין אם אנחנו תקועים בעיר, חוסמים צומת או תנועה. חייבים לפנות את הרכב בצורה המהירה ביותר האפשרית, ואם יש בכך צורך, להגיע גם למוסך .

מה עושים, אם ככה? כיצד מקדימים תרופה למכה ומונעים את הצורך בגרירת הרכב?

 

מכונאי צעיר מאשר שהרכב תקין אחרי בדיקה

 

דבר ראשון - תחזוקה מונעת

שמירה על המכונית במצב טוב, הקפדה על טיפולים תקופתיים בזמן וביקורת מוסך בזמן, על פי הוראות היצרן, מונעות את מרבית הבעיות. כמובן שכל רכב- גם זה שמתוחזק בצורה הטובה ביותר - עלול להתקלקל בשלב כזה או אחר, אבל אחזקה נכונה וטובה מצמצמת מאוד את האפשרות שזה יקרה.

עשו לעצמכם הרגל לבדוק, אחת לחודש לפחות, את מצב השמן במנוע, את מצב המים במכל המים או ברדיאטור ואת הדבר הבא שנדבר עליו: מצב הצמיגים.

 

בדיקת לחץ אוויר בצמיגים של רכב

 

מצב הצמיגים ולחץ אוויר תקין

הרבה מאוד רכבים ומכוניות נתקעים בגלל תקר בצמיג אחד או יותר: לעיתים מסוכן לעצור בצד דרך מהירה ולהחליף צמיג, לעיתים לא ניתן בגלל תנאי המקום ולפעמים מוצאים שבצמיג הרזרבי חסר אוויר.

ראשית חשוב לזכור: הצמיגים הם הקשר הישיר שלנו, הנהגים, עם הכביש ויש להם חלק חשוב בבטיחות בנהיגה. שנית, הצמיגים עובדים במהירויות גבוהות, סובלים מחום, אבק ולכלוך ואם לא שומרים עליהם כמו שצריך, הם מתבלים בקצב מהיר מדי, משחקים מהר מדי או אפילו נקרעים.

בדקו את לחץ האוויר בצמיגים שלכם אחת לחודש - לפחות. במיוחד אם אתם רואים שחסר בהם אוויר, גשו לתחנת דלק קרובה ומלאו אוויר. זו פעולה שאורכת לא יותר מאשר עשר דקות.

בדקו בראייה מה מצב הצמיגים

ודאו שהחריצים עמוקים מספיק ושאין מסמר או בורג תקוע במקום כלשהו בצמיג. גם אם גובה הצמיג נראה תקים (ולא נראה שחסר בו אוויר), כל עוד תקוע בו בורג או מסמר, יש לגשת לצמיגאי ולתקן את התקר.

שימו לב לנפיחויות בצידי הצמיג, לשחיקה לא נכונה ולא אחידה שלו ולמראה כללי ירוד. פנצ'ריות רבות מספקות שרות פשוט של הערכת מצב הצמיג חינם, וללא כל התחייבות וכדאי לנצל את האופציה הזו.

נקודה אחרונה בקשר לצמיגים, וחשובה לא פחות:

כדי להימנע מהצורך בשירותי גרירה או שירותי מוסך נייד במקרה של תקר או צמיג קרוע, החזיקו בתא המטען שלכם מפתח צלב. זהו מפתח ברגים כבד יחסית, שבעזרתו אפשר ליצור מנוף ארוך יותר למקרה שבו אחד או יותר מברגי הגלגל תקועים.

במקרה הצורך, הכו על הבורג עם הצלב, ואז נסו לשחרר את הבורג. יש להניח שלא תזדקקו לגרירת רכב, כיון שהמכות שתכו בבורג ישחררו אותו, במידה והוא תפוס.

אופציה שנייה, למקרה שבו אתם לא מצליחים לפתוח את בורגי הגלגל, היא לא לנסות בכלל להחליף את הגלגל, אלא להשתמש בחומר איטום שמזריקים לצמיג דרך שסתום המילוי. זהו פתרון זמני לא רע למקרה של תקרים לא גדולים שמייתר את צורך בגרירת רכב ומאפשר לכם לנסוע לצמיגאי.

 

חייב שיהיה ארגז כלים זמין ברכב

הרכב תקוע? אל תלחצו. פשוט הזמינו גרר ב-B144 

 

החזיקו ציוד תיקון בסיסי בתא המטען, וצמצמו את הצורך בגרירת רכב

לעיתים קרובות, גרירת רכב נדרשת לאחר שמסיבה כלשהי המנוע התחמם. כדי לא להגיע למצב כזה, החזיקו בתא המטען בקבוק ליטר וחצי מלא במים וקילו שמן. הם אולי לא יביאו אתכם ממצדה לאילת בשיא החום של חודש אוגוסט, אבל לפחות תוכלו להגיע למוסך קרוב או לתחנת דלק, בלי להזדקק לגרירת רכב.

באותו אופן יש להחזיק גם סט כבלים טוב, כדי להימנע מצורך בחילוץ או גרירת רכב במקרה שבו הרכב לא מניע. אל תקנו סט כבלים זול, שמבוסס על כבלים דקים, אלא סט טוב, עבה, שעולה קצת יותר בחנות אביזרי רכב טובה . למה? כי כבלים דקים לא מאפשרים התנעה בזרם גבוה ולמעשה לא יעזרו לכם בכלל.