חברות שונות מעניקות שירותי גרירה מסוגים שונים. גם אם לא נתקעתם בדרך, יכול להיות שתצטרכו שרות גרירה כזה או אחר. שווה להכיר.

כשאנחנו חושבים על גרירת רכב, הדבר היחיד שעולה לנו בראש, היא תמונת מכונית נגרת מאחורי משאית הגרר, אבל זה לא חייב להיות כך.

חברות לשרותי גרירה וחילוץ מציעות מגוון של שרותים. ראשית, חלקן גוררות לא רק מכוניות, אלא גם מחלצות אופנועים וקטנועים. לגרירה של אלה וכן לחילוץ וגרירה של טרקטורונים, משתמשות חברות גרירת הרכב בנגררים מיוחדים.  אם הרכב שלכם הוא רכב שטח, ואתם תקועים בשטח, ודאו שהגורר יכול להגיע לנקודה בה אתם תקועים. אם ניתן, הביאו את הרכב לדרך עפר נוחה או אל הכביש (בגרירה על ידי רכב שטח אחר).  שרותים נוספים הם שרותי חילוץ: פריצת מנעולי מכוניות, התנעה במקרים של תקלות חשמל, קודניות ושלטים ואפילו החלפת גלגל או מילוי מכל דלק.

מה מצב המכונית לגרירה?

כאשר המכונית המיועדת לגרירה היא במצב של טוטאל לוסט, יש להודיע על כך לחברת הגרירה. הסיבה היא, שלא כל גרר בנוי ל'סחוב' כלי רכב, ויש כאלה שיכולים לגרור מכוניות רק אם ניתן להסיע אותן לפחות על שני גלגלים, כשהן נגררות. כאשר יש תקלת חשמל או תקלות מכניות אחרות, או הרכב עבר תאונה קלה בלבד, לרוב ניתן להזמין כל שרות גרירה. בכל מקרה – תארו באוזני המוקדן את הסיבה לגרירה.

גרירה למוסך? הביתה?

אין בעיה כמובן, וכל חברות ושרותי הגרירה יגררו את כלי הרכב לאן שתורו להם. המרחק הוא שעושה כאן את ההבדל ויש לקחת את זה בחשבון. כמו כן, המנעו מגרירות כפולות: אם החלטתם להזמין שרותי גרירה וחילוץ 24 שעות, קחו בחשבון שיש לכם לאן לגרור את הרכב באמצע הלילה, ושניתן להשאיר אותו באזור או בסביבת המוסך בשעות שבהן הוא סגור.

האם למפעילת שרותי הגרירה יש ביטוח?

לא לשכוח את העניין הזה בשום פנים ואופן! אם ייגרם נזק לרכב שלכם, אם השלדה שלו נמוכה או שמורכבים עליו אביזרים שונים – מישהו צריך לשלם את הנזק. כבר ראינו מקרים שבהם מכוניות נופלות ממשאית הגרר; ודאו שיש ביטוח לגרירה.  שלבי ההעמסה וההורדה מהגרר הם הקריטיים ביותר למכוניות עם 'ספוילרים' ומכוניות עם שלדות נמוכות – השגיחו. אם נגרם נזק לשלדה, הודיעו לחברת הביטוח ולגורר.

לסיום טיפ אחד חשוב: כשאתם ממתינים בצד הכביש למשאית הגרירה או לניידת החילוץ, הקפידו להמתין מחוץ למכונית, מעבר למעקה הבטיחות. ליבשו את האפוד הזוהר ואל תשכחו להציב משולש אזהרה במרחק מתאים מהרכב. בלילה במיוחד, הפעילו את נורות האיתות.
נסיעה בטוחה!